Για πολλούς πρόκειται για τις πιο σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει ποτέ στην 72χρονη ιστορία της F1. Το πνεύμα τους είναι να δοθεί η δυνατότητα στους οδηγούς να πλησιάζουν ο ένας τον άλλο και να δίνουν μάχες ρόδα με ρόδα. Για να επιτευχθεί αυτό, άλλαξε το αεροδυναμικό σχήμα των μονοθεσίων ώστε να μην επηρεάζεται τόσο πολύ η αεροδυναμική τους απόδοση όταν πλησιάζουν το ένα το άλλο.
Ειδικότερα το μονοθέσιο που έπεται αποσταθεροποιείται λόγω των στροβιλισμών που προκαλεί αυτό που προηγείται. Για να μειωθεί αυτό, μειώθηκαν οι στροβιλισμοί που προκαλούνται από την πίσω πτέρυγα και μειώθηκε και η απόδοση της εμπρός πτέρυγας. Αν στο περσινό σχήμα η απόδοση οφείλονταν κατά 70% στις δυο πτέρυγες και κατά 30% στο σώμα του μονοθεσίου, φέτος αυτό έχει αντιστραφεί.
Το πάτωμα λόγω των καναλιών Βεντούρι (όταν σταθερή ποσότητα αέρα διέρχεται από μειούμενη διατομή ο αέρας επιταχύνεται ανάλογα με τη μείωση της διατομής) επιταχύνει πολύ περισσότερο τον αέρα και έτσι δημιουργείται μεγαλύτερη διαφορά ροής ταχυτήτων πάνω και κάτω οπότε μεγαλύτερη κάθετη δύναμη. Έτσι φέτος το σώμα μπορεί να ξεπερνά το 60% και να φτάνει το 70% της συνολικής αεροδυναμικής απόδοσης.
Η ομάδα που θα καταφέρει η απόδοση του εμπρός μέρους του μονοθεσίου να εξαρτάται όσο λιγότερο γίνεται από την απόδοση της εμπρός πτέρυγας, χωρίς να επηρεαστεί η απόσταση του κέντρου αεροδυναμικών πιέσεων από το κέντρο βάρους θα πρωταγωνιστήσει φέτος. Απ’ αυτά που είδαμε χτες πιθανόν η Ferrari αλλά και η McLaren να έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Είναι λογικό τα μονοθέσια που βάρυναν (795kg) και έχουν μεγαλύτερους τροχούς 18 ιντσών να χρειάζονται αρκετή δουλειά στο σετάρισμα για να μην αναπηδούν. Κάθε αναπήδηση επηρεάζει την απόδοση των καναλιών Βεντούρι και αποσταθεροποιεί το μονοθέσιο.
Φέτος λοιπόν το εμπρός και το πίσω φτερό δε θα παίζουν τόσο ρόλο στην αεροδυναμική απόδοση. Μάλιστα οι στροβιλισμοί του πίσω φτερού είναι αρκετά ψηλά, ώστε να περνούν σε μεγάλο ποσοστό πάνω από το εμπρός μέρος του μονοθεσίου που έπεται.
Τούτων δοθέντων οι αεροδυναμιστές φέτος έχουν κάνει ότι μπορούν ώστε να κατευθύνουν μεγάλη ποσότητα αέρα όσο πιο ομαλά γίνεται προς τα κανάλια Βεντούρι. Αυτή η προσπάθεια έχει επηρεάσει την μορφή της εμπρός αεροτομής, το άνοιγμα των ψυγείων, τη διάταξη της ανάρτησης και την υιοθέτηση ή όχι οπών απαγωγής θερμότητας στο κάλυμμα του κινητήρα.
Ομάδες όπως η Aston Martin, Alpine, Ferrari έχουν μικρό άνοιγμα ψυγείων και μεγάλα βράγχια στο κάλυμμα της υβριδικής μηχανής. Αντίθετα ομάδες όπως η Mercedes, McLaren, Red Bull δεν έχουν άνοιγμα στο κάλυμμα της υβριδικής μηχανής. Αυτό φυσικά δε σημαίνει τίποτα, μπορεί ξαφνικά να εμφανιστούν βράγχια σε κάποιους ζεστούς καλοκαιρινούς αγώνες.
Ενδιαφέρον έχει ο μορφοποιητής αέρα πάνω από τους εμπρός τροχούς. «Στρώνει» τους στροβιλισμούς που προκαλεί η μετωπική επιφάνεια των τροχών και συνδυάζεται με το κάθετο πλαϊνό της εμπρός αεροτομής που είναι πολύ πιο μεγάλο από πέρυσι.
Εδώ μπορείτε να δείτε την τεχνική ανάλυση των φετινών μονοθεσίων που κάναμε στο προχθεσινό Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη (@seitanf1) .
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Panos Seitanidis (@seitanf1)
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κωστής Χατζηδάκης: Ο Σαμαράς επιδίωκε τη διαγραφή του – Δεν υπήρχε τρόπος να προχωρήσουμε, ήταν μεγάλη η αμφισβήτηση
- Ντόναλντ Τραμπ: «Αχίλλειος πτέρνα» το υψηλό δημόσιο χρέος για την εφαρμογή της οικονομικής του ατζέντας
- Ασπίδα ΕΚΤ: Ταχύτερη μείωση επιτοκίων, αν χρειαστεί, στην εποχή Τραμπ
- Άδωνις Γεωργιάδης για Σαμαρά: O πρωθυπουργός δεν μπορούσε να κάνει τίποτα άλλο χθες