Υψηλής ανάλυσης προβολείς παρέχουν πληροφορίες για το τι πρόκειται να συναντήσεις, καθιστώντας ευκολότερη τη νυχτερινή οδήγηση.

Τα συστήματα head-up display που προβάλλουν πληροφορίες στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου επιτρέπουν εδώ και αρκετά χρόνια στους οδηγούς να παραμένουν προσηλωμένοι στο δρόμο.

Τώρα όμως οι μηχανικοί της Ford δοκιμάζουν μία νέα τεχνολογία προβολέων που θα μπορούσε να διασφαλίσει ότι όσοι βρίσκονται πίσω από το τιμόνι έχουν κυριολεκτικά στραμμένα τα μάτια τους στο δρόμο.

Η νέα τεχνολογία μπορεί να προβάλλει κατευθύνσεις, όρια ταχύτητας ή πληροφορίες για τον καιρό, ώστε το βλέμμα του οδηγού να παραμένει σταθερά στραμμένο στο δρόμο.

Η οδήγηση τις νυχτερινές ώρες είναι πιο επικίνδυνη. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 40% των συγκρούσεων συμβαίνουν στο σκοτάδι, παρά το γεγονός ότι κυκλοφορούν πολύ λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με την ημέρα. Ο κίνδυνος αυτός αυξάνεται κάθε φορά που ένας οδηγός παίρνει τα μάτια του από το δρόμο.

Ένα όχημα που ταξιδεύει με 90 km/h καλύπτει 25 μέτρα το δευτερόλεπτο, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα και μία φευγαλέα ματιά του οδηγού στην οθόνη του αυτοκινήτου για να συμβουλευτεί το σύστημα πλοήγησης μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την «τυφλή οδήγηση» για δέκα μέτρα ή περισσότερο.

Σε έναν δρόμο που δεν φωτίζεται, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει την παράβλεψη μιας σημαντικής πινακίδας ή ακόμα και μιας στροφής του δρόμου.

Η προβολή πληροφοριών στο δρόμο με τη χρήση προβολέων υψηλής ανάλυσης θα μπορούσε να ωφελήσει και τους άλλους χρήστες των δρόμων.

Για παράδειγμα, μία διάβαση πεζών θα μπορούσε να προβάλλεται στο δρόμο, για να την βλέπει τόσο ο οδηγός όσο και ο πεζός, σε περιπτώσεις όπου οι υπάρχουσες διαγραμμίσεις έχουν ξεθωριάσει ή είναι συγκεχυμένες.

Μία άλλη δυνατότητα είναι να προβάλλεται μια διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει ο οδηγός, ώστε να προσπερνά δικυκλιστές σε ασφαλή απόσταση.

Η τεχνολογία θα μπορούσε να παρέχει στον οδηγό πληροφορίες για τις αλλαγές του καιρού, όπως χιονόπτωση, ομίχλη, ολισθηρές συνθήκες ή παγωμένος δρόμος μπροστά.

Η σύνδεση των προβολέων με το σύστημα πλοήγησης θα μπορούσε να εμφανίσει τις επερχόμενες στροφές, ενώ το πλάτος του οχήματος θα μπορούσε να προβάλλεται στο δρόμο βοηθώντας τον οδηγό να υπολογίσει κατά πόσον το αυτοκίνητο χωράει σε ένα κενό ή ένα χώρο στάθμευσης.

Η προσπάθεια να καταστήσει τη νυχτερινή οδήγηση πιο άνετη αποτελεί μέρος της δέσμευσης της Ford να αναπτύξει τεχνολογίες που εξυπηρετούν και εμπνέουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ζουν και εργάζονται, για να κάνουν τη ζωή πιο άνετη τώρα και στο μέλλον. Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ.

Ο Lars Junker, μηχανικός λογισμικού σε Advanced Driver Assistance Systems από την Ford Ευρώπης τόνισε: «Αυτό που ξεκίνησε σαν ένα παιχνίδι με ένα φως προβολέα και ένα λευκό τοίχο, θα μπορούσε να οδηγήσει τις τεχνολογίες φωτισμού σε ένα εντελώς νέο επίπεδο, καθώς δύνανται να κάνουν πολύ περισσότερα από το να φωτίζουν απλά το δρόμο μπροστά, συμβάλλοντας στη μείωση του στρες κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Ο οδηγός μπορεί να λαμβάνει σημαντικές πληροφορίες χωρίς να χρειάζεται ποτέ να πάρει τα μάτια του από το δρόμο.»

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε το εξηλεκτρισμένο Honda HR-V!

Fiat X1/9: Λαϊκό υπεραυτοκίνητο!