Στόχος του προγράμματος είναι η προώθηση της κινητικότητας υδρογόνου στις εμπορευματικές μεταφορές. Τα δύο οχήματα θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Λειψίας, Λάντσμπεργκ και Νυρεμβέργης προκειμένου να αξιολογηθεί η πρακτικότητα αυτής της τεχνολογίας.

Για να υποστηριχθεί η λειτουργικότητα των φορτηγών, κατασκευάζονται δύο σύγχρονοι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Λειψία και στο Χόρμερσντορφ. Αυτοί οι σταθμοί θα παρέχουν τη δυνατότητα γρήγορου ανεφοδιασμού με μεγάλες ποσότητες υδρογόνου, κάτι που είναι κρίσιμο για τη συνεχή χρήση των φορτηγών με κυψέλες καυσίμου στον τομέα των logistics.

1

Το BMW Group συνεργάζεται με την Iveco, την DHL και την TEAL Mobility για την υλοποίηση του προγράμματος H2Haul.

Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής του Δικτύου Παραγωγής και Logistics BMW Group, Μιχάλης Νικολαΐδης τόνισε: «Στα logistics σε παγκόσμιο επίπεδο είναι σημαντικό να επιλέγουμε τα σωστά μέσα μεταφοράς, ώστε να λειτουργούμε με αποτελεσματικό τρόπο και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Για το σκοπό αυτό, η τεχνολογική δεκτικότητα του BMW Group αντανακλάται και στα logistics μεταφορών.

Για πρώτη φορά, τα υδρογονοκίνητα φορτηγά θα χρησιμοποιηθούν τώρα σε τακτική βάση για τη παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία. Συνεργαζόμαστε με τους εταίρους μας εδώ και αρκετά χρόνια για τη δημιουργία αυτού του πιλοτικού στόλου. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί σημαντικό ορόσημο, καθώς αποκτούμε εμπειρία σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας και συνεχίζουμε της προώθηση αυτής της σημαντικής τεχνολογίας».

Δύο από τα 16 φορτηγά που επιδοτούνται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα θα χρησιμοποιηθούν για τις μεταφορές του BMW Group. Ο στόχος του προγράμματος H2Haul είναι να αξιολογηθούν φορτηγά υδρογόνου με συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου υπό πραγματικές συνθήκες και να διερευνηθεί η σημαντική τους συμβολή στην απαλλαγή των βαρέων οχημάτων από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η δοκιμή αυτής της τεχνολογίας θα ανοίξει το δρόμο για την εμπορευματοποίηση των φορτηγών με κυψέλες καυσίμου στην Ευρώπη.

Με τη χρηματοδότηση της Clean Hydrogen Partnership, συνολικά 16 φορτηγά θα κυκλοφορήσουν σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων δύο φορτηγών κυψελών καυσίμου IVECO S-eWay που θα χρησιμοποιηθούν στη Γερμανία από το BMW Group. Τα ευρήματα από τη λειτουργία των δύο φορτηγών θα συμβάλλουν στην εξέλιξη της τεχνολογίας ώστε να είναι έτοιμη για την αγορά, ανοίγοντας τον δρόμο για την ευρεία υιοθέτησή της στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Οι σύντομοι χρόνοι ανεφοδιασμού και η μεγαλύτερη αυτονομία σημαίνουν ότι τα φορτηγά υδρογόνου μπορούν να αποτελέσουν μια σημαντική προσθήκη στον στόλο ηλεκτρικών φορτηγών που χρησιμοποιούνται επίσης σε μεγάλες διαδρομές. Κάτι ακόμα που αξίζει να τονιστεί είναι η ευέλικτη λειτουργία των φορτηγών υδρογόνου, καθώς δεν απαιτείται η δημιουργία υποδομής φόρτισης ή η επέκταση ενός δικτύου.

Εκτός από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα H2Haul, το project με την ονομασία HyCET, το οποίο επικεντρώνεται στη δοκιμή φορτηγών υδρογόνου με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει επίσης ξεκινήσει στο πλαίσιο ενός κοινοπρακτικού σχήματος. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα χρησιμοποιηθούν δύο φορτηγά 40 τόνων και ένα φορτηγό 18 τόνων.

Το project χρηματοδοτείται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και Μεταφορών (BMDV). Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι DHL, Volvo Trucks, Deutz, KEYOU και TotalEnergies. Μέσω της ταυτόχρονης δοκιμής των κυψελών καυσίμου υδρογόνου και των κινητήρων εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο θα καταστεί ξεκάθαρη η πιο συμφέρουσα λύση. Σε σύγκριση με τις κυψέλες καυσίμου, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει περισσότερη κατανάλωση.

Παρ’ όλα αυτά, η ομοιότητα του με τον παραδοσιακό κινητήρα diesel σημαίνει ότι η παραγωγή του κοστίζει λιγότερο. Χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο εκπομπών ρύπων που παράγονται κατά την καύση του υδρογόνου, τα αντίστοιχα φορτηγά H2 με κινητήρα εσωτερικής καύσης θεωρούνται οχήματα μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ.

Τόσο τα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου όσο και τα υδρογονοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούνται στην ίδια διαδρομή και ανεφοδιάζονται στα ίδια πρατήρια καυσίμου. Η σύγκριση των δύο τεχνολογιών κίνησης θα είναι αυτή που θα καθορίσει τους καλύτερους δυνατούς τομείς εφαρμογής για κάθε μία.

Διαβάστε επίσης

Οδηγούμε τo MG ZS Max Hybrid+

F1 Μπαχρέιν, δοκιμές εξέλιξης, 3η μέρα: Ταχύτερος ο Ράσελ

Microsoft: Κλείνει το Skype, 14 χρόνια μετά την εξαγορά των 8,5 δισ. δολαρίων