Ο όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών Stellantis υπολογίζει ότι θα πουλά αναβαθμίσεις λογισμικού με σημαντικά κέρδη τα επόμενα χρόνια.

Σήμερα, η Stellantis (Fiat, Alfa Romeo, Αbarth, Lancia, Abarth, Jeep, Opel, Dodge DS, Peugeot, Citroen, Chrysler, Maserati) χαρτογραφεί τη στρατηγική λογισμικού της, μέσω της οποίας θα αναπτύξει την επόμενη γενιά αρχιτεκτονικών τεχνολογίας, στηριζόμενη στις παρούσες δυνατότητες συνδεσιμότητας των οχημάτων και μετασχηματίζοντας τη διαδραστική διαδικασία μεταξύ του χρήστη και του οχήματος, δημιουργώντας επιπλέον ετήσια έσοδα ύψους περίπου 20 δισεκατομμυρίων μέχρι το 2030.

Ο μετασχηματισμός θα αλλάξει τα οχήματα της Stellantis από τις σημερινές «κλειστές» ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές, σε ανοικτές πλατφόρμες λογισμικού, οι οποίες θα ενώνονται απόλυτα με τις ψηφιακές δραστηριότητες των αγοραστών. Οι διαθέσιμες επιλογές θα αυξάνονται συστηματικά μέσω διαδικτυακών αναβαθμίσεων over-the-air (OTA), οι οποίες θα διατηρούν σύγχρονα τα οχήματα ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την παραγωγή τους. Όπως ακριβώς τα κινητά τηλέφωνα ή οι υπολογιστές.

Μιλώντας σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Κάρλος Ταβάρες ανέφερε: «Οι στρατηγικές μας που αφορούν στον εξηλεκτρισμό και το λογισμικό θα υποστηρίξουν την πορεία μας στο να γίνουμε μια βιώσιμη ηγετική εταιρεία τεχνολογίας μετακινήσεων, αναπτύσσοντας τις υπηρεσίες αναβαθμίσεων μέσω του διαδικτύου και προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες μας. Με τις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που θα έρθουν το 2024 και θα εφαρμοστούν στις τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων STLA, θα εστιάσουμε στην ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν οι κύκλοι ζωής των μηχανικών μερών και του λογισμικού.»

H Stellantis προγραμματίζει να επενδύσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2025 σε θέματα λογισμικού και εξηλεκτρισμένης κίνησης.  Η στρατηγική σε επίπεδο λογισμικού βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια με τα σχέδια εξηλεκτρισμού του Ομίλου, όπως αυτά παρουσιάστηκαν τον περασμένο Ιούλιο κατά τη διάρκεια του EV Day, με στόχο την επίτευξη του 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και του 40% των πωλήσεων στις Η.Π.Α. να προέρχεται από οχήματα χαμηλών ρύπων (LEV) μέχρι το 2030.

Το μνημόνιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί με την Foxconn στοχεύει στη σχεδίαση μιας οικογένειας ηλεκτρικών συστημάτων τα οποία θα εφοδιάζουν τη Stellantis, αλλά και τρίτους πελάτες. Η συνεργασία στοχεύει στην εξέλιξη τεσσάρων οικογενειών ημιαγωγών, οι οποίοι θα καλύψουν το 80% των αναγκών του Ομίλου, ενισχύοντας την εφοδιαστική του αλυσίδα. Η εφαρμογή αυτών των στοιχείων σε οχήματα της Stellantis αναμένεται να ξεκινήσει το 2024. Η Stellantis συνεχίζει την εξέλιξη των προγραμμάτων με την Waymo.

Η Stellantis θα αναπτύξει το λογισμικό και τις υπηρεσίες διασύνδεσης μέσω 5 βασικών πυλώνων:

  • Υπηρεσίες και συνδρομές
  • Επιλογές “On Demand”
  • Δεδομένα για υπηρεσίες και στόλους
  • Υπολογισμός τιμών επαναγοράς
  • Προσέλκυση νέων πελατών

Σήμερα, η Stellantis διαθέτει 12 εκατομμύρια διασυνδεδεμένα οχήματα σε όλο τον κόσμο. Αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί στα 26 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2026 αναπτύσσοντας έσοδα 4 δισεκατομμυρίων ευρώ και στα 34 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2030 με ετήσια έσοδα περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ. Ήδη οχήματα του Ομίλου, όπως το νέο ηλεκτρικό FIAT 500, το νέο Jeep Compass και οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio, μέσω του καινοτόμου συστήματος πολυμέσων Uconnect προσφέρουν μια σειρά υπηρεσιών, αλλά και δυνατότητα αναβαθμίσεων του λογισμικού τους μέσω του διαδικτύου.

Η βάση της αλλαγής θα είναι η νέα πλατφόρμα λογισμικού, STLA Brain. Η STLA Brain έχει τη δυνατότητα αναβάθμισης μέσω του διαδικτύου (OTA) και είναι εξαιρετικά ευέλικτη. Η αρχιτεκτονική της συνδέει μέσω cloud  τις ηλεκτρονικές μονάδες του αυτοκινήτου με την κεντρική του μονάδα (HPC) μέσω διαύλων υπερύψηλής ταχύτητας. Οι αναβαθμίσεις μέσω του διαδικτύου μειώνουν σημαντικά το κόστος για τον πελάτη και τη Stellantis, κάνουν πιο απλή τη συντήρηση του οχήματος και παράλληλα διασφαλίζουν την αξία του.

Το STLA Smart Cockpit θα βασίζεται στο STLA Brain και θα επιτρέπει στους επιβάτες και τον οδηγό την εξατομίκευση του περιβάλλοντος της καμπίνας. Στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό αφού έρευνες έχουν σημειώσει ότι ο μέσος χρόνος που ξοδεύει κάποιος μέσα σε αυτοκίνητο είναι περίπου 4 χρόνια, με τα δεδομένα να δείχνουν αυξητική τάση σε αυτό το επίπεδο. Το STLA Smart Cockpit, θα δημιουργηθεί από την Mobile Drive, την εταιρεία των Stellantis και Foxconn, η οποία προσφέρει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης.

Μέχρι σήμερα, η Stellantis έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 6 εκατομμύρια αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου και στοχεύει να προσφέρει μέχρι το 2026 αναβαθμίσεις τουλάχιστον σε τριμηνιαία βάση. Παράλληλα, σήμερα τα συνδεδεμένα οχήματα της Stellantis προσφέρουν τρία τρισεκατομμύρια στοιχεία τα οποία συμβάλλουν στη βελτίωση των υπηρεσιών, ενώ παράλληλα θα μειώσουν τα κόστη κατά περίπου 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030.

Κάθε μάρκα της Stellantis εστιάζει στην αξιοποίηση του λογισμικού ώστε να προσφέρει τα μέγιστα οφέλη στους καταναλωτές. Για την υποστήριξη αυτού του μετασχηματισμού, η Stellantis, δημιουργεί μια ακαδημία λογισμικού και δεδομένων, η οποία θα δημιουργήσει περισσότερους από 1.000 μηχανικούς που θα αξιοποιηθούν σε διάφορους ρόλους.

Παράλληλα, ο Όμιλος προσλαμβάνει ταλέντα στο χώρο του λογισμικού και της τεχνολογίας από διάφορες βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Μέχρι το 2024, η Stellantis στοχεύει να έχει 4.500 μηχανικούς λογισμικού σε εγκαταστάσεις της σε όλο τον κόσμο. Αυτοί οι μηχανικοί θα εξασφαλίσουν την άψογη εκτέλεση των προσδοκιών του Ομίλου και θα εργάζονται σε ένα οικοσύστημα που θα διαμορφωθεί μέσω των συνεργασιών που συνάπτει η Stellantis.

Διαβάστε επίσης:

F1 Σαουδική Αραβία: Έχασε το άθλημα!

Formula Farsa στη Σαουδική Αραβία!