Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

Επικίνδυνη οδήγηση;

Θέατρο του παραλόγου με το τροχαίο δυστύχημα στη Θεσσαλονίκη.

Σήμερα Κυριακή υπέκυψε στα τραύματά της η 21χρονη φοιτήτρια θύμα τροχαίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Πριν από οτιδήποτε άλλο, συλλυπητήρια στην οικογένεια της κοπέλας, θα μπορούσε να είναι η δική μου κόρη ή η δική σας.

Έγραφα τις προάλλες ότι η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου είναι πλημμέλημα στην Ελλάδα. Όπως και η οδήγηση χωρίς δίπλωμα. Τόνιζα ότι υπάρχει τεράστιο νομικό κενό.

Το έχω συζητήσει τόσες πολλές φορές αισθάνομαι ότι οι λέξεις χάνουν το νόημα. Γέμισα απορίες όταν διάβασα πως ο αρμόδιος εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη για κακούργημα στον 26χρονο που οδηγούσε αλλουνού όχημα χωρίς δίπλωμα.

Επίσης ποινική δίωξη για συναυτουργία στην 19χρονη συνοδό.

Ας δούμε τι λέει ο νόμος «Άρθρο 290Α του Νέου Ποινικού Κώδικα» για την επικίνδυνη οδήγηση:

1.Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:

α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή

β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου.

Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

2.Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.

Δεν βλέπω πως μπορεί να στοιχειοθετηθεί κατηγορία για επικίνδυνη οδήγηση στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ρωτώ τον εισαγγελέα με όλο το σεβασμό πως τεκμαίρεται επικίνδυνη οδήγηση;

Ακούω για υπερβολική ταχύτητα, η παραμόρφωση του αυτοκινήτου μιλά από μόνη της, ούτε το παρμπρίζ δεν έσπασε, δύσκολα μπορώ να φανταστώ πως η ταχύτητα σύγκρουσης ήταν πάνω από τα προβλεπόμενα όρια.

Από το βέλος κάμψης αποδεικνύεται εύκολα αυτό. Είπε ο δράστης ότι η κοπέλα δεν πέρασε από τη διάβαση, σωστό αλλά να θυμίσω ότι εντός αστικού ιστού ο πεζός έχει πάντα προτεραιότητα, δεν θα με δικαιώσει κανείς αν πατάω ανθρώπους εκτός διαβάσεων!

Φυσικά νόμιμο είναι να περνάμε από τις διαβάσεις. Πολύ φοβάμαι μακάρι να κάνω λάθος – ότι δεν μπορεί να στηριχθεί η κατηγορία της επικίνδυνης οδήγησης. Ασκήθηκε μόνο για να εξευμενιστεί με την προφυλάκιση, η κοινή γνώμη, με την οποία θα συμφωνήσω ότι του αξίζουν ισόβια. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο για να του επιβληθούν.

Πρέπει να φτιαχτεί ώστε στο μέλλον τέτοιες περιπτώσεις να υπόκεινται στην δέουσα τιμωρία.

Μόνο έτσι θα εξαλειφθούν! Ακούει κανείς;

Διαβάστε επίσης:

Εγκατάλειψη θύματος: Στο ίδιο έργο θεατές!