Στην περιοχή Wackersdorf στο Άνω Παλατινάτο στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης ώθησης στην ηλεκτρική κινητικότητα, το BMW Group θα επενδύσει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ έως το 2026 σε ένα νέο κέντρο δοκιμών μπαταριών που θα ενσωματωθεί στις υπάρχουσες κτιριακές δομές. Τα πρώτα κτίρια που θα παραδοθούν για να φιλοξενήσουν τις δραστηριότητες εξέλιξης των μπαταριών υψηλής τάσης θα τεθούν σε κανονική λειτουργία ήδη από τα μέσα του 2024. Στη συνέχεια, σε μια συνολική επιφάνεια 8.442 τετραγωνικά μέτρα, οι μπαταρίες υψηλής τάσης και άλλα εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης των μελλοντικών μοντέλων του BMW Group θα δοκιμάζονται από τα πρώτα στάδια εξέλιξης – πολύ πριν από την έναρξη της παραγωγής.
Η επένδυση ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ θα επικεντρωθεί κυρίως στην πολύπλοκη τεχνολογία δοκιμών μπαταριών σε πάγκους και στις αναβαθμίσεις της υπάρχουσας υποδομής του κτιρίου που απαιτούνται για τη λειτουργία τους. Η αίθουσα 80, που βρίσκεται στο χώρο του εργοστασίου, αναδιαμορφώνεται τώρα για το σκοπό αυτό: Το κτίριο, το οποίο κατασκευάστηκε αρχικά τη δεκαετία του 1980 ως κέντρο επεξεργασίας βασισμένο σε σχέδια εκείνης την εποχής, έχει υψηλή ιστορική αξία. «Οι εγκαταστάσεις του BMW Group στο Wackersdorf θα διευκολύνουν σημαντικά το μετασχηματισμό για τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα», δηλώνει ο Διευθυντής των εγκαταστάσεων Christoph Peters, προσθέτοντας ότι το νέο κέντρο δοκιμών μπαταριών θα διευρύνει τις δραστηριότητες του BMW Group στο Wackersdorf: «Αυτό το ιστορικό κτίριο θα γίνει σύμβολο του ηλεκτρικού μέλλοντος».
Οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, ενώ τοποθετείται και μία νέα πλάκα δαπέδου στο κτίριο. Στα μέσα του 2024, με την έναρξη των εργασιών του πρώτου τομέα, θα τεθούν σε λειτουργία οι λεγόμενοι ‘δοκιμαστές μπαταριών’. Αν και εξωτερικά, μοιάζουν με μεγάλα ψυγεία, εσωτερικά κάνουν χρήση υψηλής τεχνολογίας. Οι κυψέλες μπαταριών θα δοκιμάζονται όλο το εικοσιτετράωρο, από τα πρώτα στάδια της εξέλιξής τους. Ουσιαστικά, η ηλεκτρική απόδοση των μεμονωμένων στοιχείων της μπαταρίας καθορίζεται κατά τη φόρτιση και την εκφόρτιση υπό διαφορετικές συνθήκες. Αυτό επιτρέπει την προσομοίωση περιπτώσεων χρήσης που θα είναι σημαντικές για τους πελάτες αργότερα, πολύ πριν το υπό εξέλιξη όχημα κυκλοφορήσει στο δρόμο. Αρχικά θα είναι δυνατή η παράλληλη δοκιμή αρκετών εκατοντάδων κυψελών μπαταρίας. Μόλις η ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της μονάδας, θα μπορούν να πραγματοποιούνται αρκετές χιλιάδες δοκιμές.
Στην τελική φάση, από το 2025 και μετά, το κέντρο δοκιμών θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τον τελικό έλεγχο των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία του BMW Group πριν από την επίσημη έναρξη της παραγωγής και για τη διασφάλιση της απαιτούμενης κορυφαίας ποιότητας. Μεταξύ άλλων, οι μπαταρίες θα υποβάλλονται σε δοκιμές κραδασμών και κρούσεων, για παράδειγμα, με τη χρήση των λεγόμενων “αναδευτήρων”. Πρόκειται για εξαιρετικά πολύπλοκες συσκευές δοκιμών, που απαντώνται σε περιορισμένο αριθμό σε όλη την Ευρώπη. Στις δοκιμές αντοχής μπορούν επίσης να προσομοιωθούν πολύπλοκα μοτίβα οδήγησης, καθώς και οι κύκλοι φόρτισης και εκφόρτισης. Τέτοιες δοκιμές είναι απαραίτητες για την έγκριση τύπου των ηλεκτρικών οχημάτων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, κάθε χώρα επιβάλλει τις δικές της δοκιμές. Η δυνατότητα τέτοιου είδους δοκιμών στην ελεύθερη αγορά είναι επί του παρόντος περιορισμένη – γι’ αυτό και το BMW Group δημιουργεί τη δική του δυναμικότητα με το νέο κέντρο δοκιμών μπαταριών στο Wackersdorf.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα