«Παλιμπαιδίζεις» είναι το νόημα όσων ακούω από γονείς, σύζυγο και κόρη. Ίσως να έχουν δίκιο καθώς το ’22 συμπληρώνω την 5η δεκαετία ζωής. Κωφεύω και ξεκινώ: Κατάφερα να χωρέσω το Ducati emtb στη Mercedes CLA 45s AMG των 421PS. «Τι σχάρα χρησιμοποίησες;» με ρωτάει ένας φίλος, κάτοχος CLA. Η αλήθεια είναι πως χάρη στον ενιαίο άξονα/ασφάλεια τα λάστιχα του Ducati emtb μπαινοβγαίνουν πανεύκολα. Τα έβαλα στο πορτμπαγκάζ (460lt) και προσεκτικά να μην γίνει καμιά ζημιά στο καλαίσθητο αλκαντάρα, τοποθέτησα το σώμα του ποδηλάτου στο πίσω κάθισμα.
Ξεκίνησα Παρασκευή βράδυ μετά το ραδιόφωνο και κατά τις 20:30 ήμουν στον έλεγχο πριν τα διόδια Ελευσίνας. Αξίζει να τονιστεί πως από τις γιορτές και μετά, ελέγχουν όλα τα αυτοκίνητα που κατευθύνονται προς Κόρινθο και όχι δειγματοληπτικά. Μέχρι τα διόδια του Ισθμού η κίνηση είναι αραιή από τη στιγμή που έκανα αριστερά για Τρίπολη δεν υπάρχει ψυχή. Το 45αρι κινείται νωθρά με τη χαρτογράφηση Comfort, υπάρχουν όμως και τα Sport, Sport+, Race αλλά και το Individual που μπορείς να φτιάξεις τη δική σου ρύθμιση. «Πόσα sec μπορείς να μείνεις στο γκάζι;» με τριβελίζει η ερώτηση και βγαίνοντας από τα διόδια Σπαθοβουνίου, επιλέγω «Race» και πατάω: «WOW» είναι πολύ πιο γρήγορο απ’ ότι περίμενα, επίπονο καθώς σε πιέζει στον αυχένα, στην πλάτη και στην λογική. Τα φώτα led σου εξασφαλίζουν ορατότητα κοντά 400m αλλά η επιτάχυνση είναι εξωφρενική, επιτυγχάνεται δε, με εξωφρενική ευκολία.
Αφού δεν ντρέπονται αυτοί που δίνουν έγκριση Τύπου για να κυκλοφορεί στο δρόμο τέτοιο όχημα, γιατί να ντρέπομαι εγώ να πω πόσα sec έμεινα στο γκάζι: 15! Τόσο άντεξε η ψυχή μου, φοβήθηκα και άφησα.
Ανηφορίζοντας στα τούνελ, μετά τις 21:00, ούτε υποψία κυκλοφορίας, επιλέγω Sport και προσπαθώ να αξιολογήσω την κατευθυντικότητα και την σταθερότητα στις γρήγορες καμπές. Φευ καθότι με όσα κι αν πάω είναι λίγα, για τη CLA 45s AMG. Πολύ γρήγορα παίρνω απόφαση πως το αυτοκίνητο είναι πάνω από τα όρια μου, τα όρια του δρόμου και της λογικής. Τα όρια της νομιμότητας φαντάζουν γελοία, εδώ μιλάμε για dragster! Με αυτή τη σκέψη προσεγγίζω το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής Τρίπολη – Λεβίδι. Σκέφτομαι το αγριογούρουνο, είμαι κουρασμένος, έχει πάει δέκα παρά, άσε γι’ αύριο.
Η επόμενη μέρα το πρωί με βρίσκει να συναρμολογώ το ποδήλατο. Χαρά Θεού, διψήφιες θερμοκρασίες, λιακάδα, φύγαμε για Μαίναλο. Παρέα τα ξαδέρφια μου που μένουν στο Λεβίδι. Το Ducati emtb έχει στον άξονα των πεντάλ έναν ηλεκτροκινητήρα της Shimano 250w. Στο διαγώνιο άξονα του σκελετού έχει μια μπαταρία 500wh που εξασφαλίζει σημαντική αυτονομία, πάνω από 50km. Υπάρχουν 4 επιλογές υποβοήθησης: Off, Eco, Trail, Boost. Από το Λεβίδι ως το οροπέδιο της Κάπελης είναι 12km ανηφόρα όπου ανεβαίνεις 750m υψόμετρο από τα 900 στα 1650m. Με ένα απλό mtb χωρίς υποβοήθηση θες περίπου 100min για ν’ ανέβεις, εξαρτάται πόσες φορές θα σε σταματήσουν οι πέτρες και τα νεροφαγώματα. Με το emtb δε κόβεις ούτε μια, καθαρίζει η ροπή του ηλεκτροκινητήρα.
Το κυριότερο δε είναι πως φτάνοντας είσαι φρέσκος και ξεκούραστος για τη συνέχεια. Ακόμη και η κατάβαση (σ.σ.: 20min στο σέικερ) είναι πιο ξεκούραστη, χάρη στην ενδοτική ανάρτηση του Ducati emtb αλλά και στη ρύθμιση που έκαναν στα κιλά μου, οι εξειδικευμένοι τεχνικοί της Kosmoride. Είναι εξαιρετικά σημαντικό στην κατάβαση να έχεις ανάρτηση ρυθμισμένη στα μέτρα σου, να κατεβάσεις τη σέλα (σ.σ: γίνεται με διακόπτη ηλεκτρουδραυλικά) και να μειώσεις τις πιέσεις των ελαστικών αξιοποιώντας την απόσβεσή τους.
Το Ducati έχει 29αρα ζάντα μπροστά για ανάβαση και 27.5 πίσω για άνεση ευελιξία στην κατάβαση. Αισθάνομαι μεγαλύτερη ασφάλεια με την ευελιξία που έχουν οι 26αρες, στην κατάβαση αλλά οι 29αρες υπερέχουν στο σύνολο. Για το ύψος μου (σ.σ: 1.85) προτιμώ τις 29αρες από τις 27.5 ίντσες. Ο συνδυασμός του Ducati emtb, 29 εμπρός, 27.5 πίσω είναι ίσως η χρυσή τομή.
Μετά την απαραίτητη μεσημεριανή σιέστα ήρθε η ώρα της Mercedes. Θυμίζω πως έχει δίλιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 421PS, το ισχυρότερο μοτέρ αυτού του κυβισμού, ever. Έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με εντυπωσιακή – για το χαρακτήρα της κατασκευής – άνεση στο comfort, τετρακίνηση με τη δυνατότητα στο «drift mode» να στέλνει όλη τη δύναμη πίσω. Το «drift mode» εμφανίζεται άμα τραβήξεις τα paddles με τη χαρτογράφηση στο «Race» όχι δεν το δοκίμασα, σε ανοικτό στην κυκλοφορία δρόμο!
Ξεκίνησα χαλαρά από Λεβίδι για Βυτίνα, άδειος ο δρόμος. Μετά τη Βυτίνα ανηφόρισα προς Αλωνίσταινα και πήρα το δρόμο για το χιονοδρομικό του Μαινάλου. Το αυτοκίνητο είναι παράλογα, επικίνδυνα γρήγορο. Σχεδόν πουθενά δεν μπορείς να πατήσεις τέρμα το γκάζι παραπάνω από 3-5sec. Έχει εκπληκτική σταθερότητα, που υπερτονίζεται χάρη στο αρνητικό κάμπερ των εμπρός τροχών. Αν στρίψεις όπως έρχεσαι χωρίς φρένο, μουριάζει, αν πατήσεις φρένο και «καμπερώσει» η ανάρτηση, λαϊκά αν αλλάξει η γεωμετρία της, στρίβεις σα σε ράγες.
Δε κουνιέται με τίποτα, εκτός κι αν με απότομο γκάζι διαταράξεις το πίσω μέρος. Το σετάρισμά της επιτρέπει υπερστροφή ισχύος στην έξοδο, με εντυπωσιακό, φτιαχτικό τρόπο. Το θέμα όμως είναι πως όλα αυτά γίνονται πολύ εύκολα σε ρυθμούς πέρα από τα όρια της λογικής. Τα km δεν τα νιώθεις, αισθάνεσαι μοναδικά χάρη στο κράτημά της, αλλά αν… γίνει το λάθος, ή προκύψει κάτι αναπάντεχο δε βρίσκεσαι σε πίστα. Εδώ ακριβώς είναι το θέμα έχεις ένα καθαρόαιμο, σε ανοιχτό σε κυκλοφορία δρόμο. Μην έχετε καμία αμφιβολία πως με αναλογία kg/PS στο 4, η CLA 45s AMG είναι πιο γρήγορη από ένα αγωνιστικό EVO, Impreza, Focus RS και πάει σ’ αυτό το ρυθμό χωρίς να απαιτεί κάποια ιδιαίτερη οδηγική ικανότητα. Δεν απαιτεί οδηγό αγώνων, αλλά γρήγορη σκέψη καθώς μόνο το μυαλό μπορεί να σε σώσει. Άντε και οι 6πιστονες δαγκάνες με τους δίσκους για σερβίρισμα (360mm).
Το βράδυ μπροστά στο τζάκι, απολογισμός της ημέρας και σκέψεις για την επόμενη. Βόλτα στο οροπέδιο, με το Ducati πολλά χιλιόμετρα με λίγα υψομετρικά. Έχει ενδιαφέρον ότι μπορείς να κινείσαι για ώρες καταβάλλοντας σταθερή προσπάθεια και να αντιμετωπίζεις τις ανηφόρες αλλάζοντας το ποσοστό υποβοήθησης. Καλά στη χαρτογράφηση «boost» πάει σα μηχανή endurο, αλλά γυμνάζεσαι και δεν έχει θόρυβο.
Κυριακή μεσημέρι πριν το φαγητό ακόμη μια γρήγορη βόλτα με την AMG σε ρυθμό οριοθετημένο από το συνεπιβάτη. Από τις αντιδράσεις του, αντιλαμβάνεσαι πόσο ακραίο είναι αυτό που βιώνει.
Επιστροφή βράδυ στην Αθήνα με χαρτογράφηση comfort, με χαμηλό ήχο εξάτμισης και χαμηλό φωτισμό καμπίνας. Μοναχικές σκέψεις: «Αν αγόραζα θα έπαιρνα το απλό 45αρι με τα 387PS ίσως, ή καλύτερα το 35 με τα 306PS νομίζω μου αρκεί». Ετούτο απευθύνεται στο φίλο μου Σταμάτη Κατσίμη, στο Γιώργο Ζυμαρίδη, στο Λάμπρο Αθανασούλα και άλλους αθλητές με αντίστοιχη οδηγική ικανότητα. «Πως ένιωσες με την AMG μπαμπά;» με ρωτάει η μικρή: «Όπως ο λευκός καρχαρίας, παιδί μου, χωρίς αντίπαλο». Πανέμορφο το Ducati emtb!
TΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mercedes CLA 45s AMG
Κινητήρας: 1.991 cc
Ισχύς: 421 PS/6.750 rpm
Ροπή: 51.0 kgm/5.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.0 sec
Τελική ταχύτητα: 270 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 10. 8lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 198 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 366 €
Βάρος: 1.675 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.693/1.857/1.413 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 460 lt
Τιμή: από 85.170 €
Διαβάστε επίσης:
Έχετε δοκιμάσει ηλεκτρικό ποδήλατο; (video)
Τα 5 αυτοκίνητα που ξεχώρισα το 2020