Ο Πρόεδρος της FIA επισκέφθηκε την έδρα του αγώνα, στη Λαμία όπου έδωσε συνέντευξη στον Πάνο Σεϊτανίδη.
Ο Ζαν Τόντ, που συνοδευόταν από τον Υφυπουργό Αθλητισμού, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, μίλησε για την επιστροφή του θρυλικού ελληνικού ράλι, του EKO ACROPOLIS RALLY στο πρόγραμμα του WRC.
Πώς βλέπετε την επιστροφή της Ελλάδας στο WRC;
Το Ράλι Ακρόπολις είναι κομμάτι της ιστορίας των ράλι, του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ήμασταν λοιπόν λυπημένοι που δεν μπορούσε να διεξαχθεί τα προηγούμενα χρόνια, αν και κατανοούμε τους λόγους. Όμως τώρα είμαστε ακόμα πιο ευτυχείς που το Ράλι Ακρόπολις επέστρεψε και που βλέπουμε τον ενθουσιασμό όλων σχετικά με αυτό. Ξεκινώντας από τον Πρωθυπουργό, αλλά και σε εκπροσώπους του ιδιωτικού τομέα και, φυσικά, των θεατών. Τόσο στις ειδικές διαδρομές όσο και στο κέντρο της πόλης της Αθήνας, ήταν έκδηλος ο ενθουσιασμός και η περηφάνια όλων που το ράλι έχει επιστρέψει.
Έχετε πολλές αναμνήσεις από το Ράλι Ακρόπολις: τόσο ως συνοδηγός όσο και ως επικεφαλής ομάδας…
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι πολύ σημαντικός και αποτελεί κομμάτι της ζωής μου, σε πολλά διαφορετικά κεφάλαια. Πρώτα ως συνοδηγός, μετά ως επικεφαλής ομάδας, και τώρα ως Πρόεδρος της FIA. Σίγουρα, έχουν γίνει πολλά την τελευταία δεκαετία και είναι πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις την εξέλιξη που έχει σημειωθεί. Προφανώς, το Ράλλυ Ακρόπολις δεν είναι το ίδιο με εκείνο της εποχής που ήμουν συνοδηγός. Εκείνη την εποχή οι απαιτήσεις ήταν διαφορετικές. Είχαμε μεγάλα σε διάρκεια ράλι, με ατελείωτες ειδικές διαδρομές, και όχι τα σημερινά επίπεδα ασφαλείας.
Τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ και προς το καλύτερο, γεγονός πολύ σημαντικό. Όμως οι ελληνικοί δρόμοι παραμένουν σκληροί, και χάρηκα που πέρασα χρόνο βλέποντας τις ειδικές και όλη τη δουλειά που έχει γίνει για να υποδεχθείτε ξανά τους αγωνιζόμενους και το ράλι. Απαιτήθηκε σπουδαία προσπάθεια σε μικρό χρονικό διάστημα από τους διοργανωτές και τη Motorsport Greece, με αρωγό την υποστήριξη των αρχών και της ελληνικής κυβέρνησης, πράγμα που επιδεικνύει το πάθος που έχετε για το ράλι.
Πώς σας φάνηκαν η Τελετή Εκκίνησης και η COSMOTE 5G Athens Stage;
Όπως γνωρίζετε, η πρώτη ειδική διαδρομή δεν ήταν αντιπροσωπευτική του Ράλι Ακρόπολις. Είχε μήκος μόλις ένα χιλιόμετρο, στο κέντρο της πόλης, όμως αυτό που είχε σημασία ήταν τα συναισθήματα που χαρίζει αυτό στους θεατές. Και η προβολή του. Θεωρώ λοιπόν πως ήταν μια μεγάλη επιτυχία. Το να βλέπεις τους ανθρώπους ευτυχισμένους, να τους βλέπεις να χαμογελούν και να απολαμβάνουν το σόου. Ήταν ξεχωριστό.
Περάσατε χρόνο με τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη. Τι συζητήσατε;
Μιλήσαμε για πολλά πράγματα, αλλά υπήρχαν δύο βασικά θέματα συζήτησης. Το ενδιαφέρον για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και η εξέλιξή του στην Ελλάδα, καθώς και η οδική ασφάλεια. Αυτή είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση και ήταν μια σπουδαία ευκαιρία να δω τι κάνει η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Επίσης, ήταν μια σημαντική ευκαιρία να συναντήσω άλλα μέλη της κυβέρνησης, αλλά και την ομάδα μου στα Ηνωμένα Έθνη. Ήταν ένα έντονο και γεμάτο πρόγραμμα.
Πόσο σημαντικό είναι το γεγονός πως η Ελληνική Κυβέρνηση στηρίζει το ράλι με κάθε τρόπο;
Είναι καθοριστικό! Αν θες να πετύχεις, πρέπει η κυβέρνηση να εμπλέκεται ενεργά και να δείχνει ενδιαφέρον. Και αυτό ακριβώς συμβαίνει εδώ στην Ελλάδα.
Μιλήσατε για την οδική ασφάλεια. Ήταν στο επίκεντρο των δράσεων, στο περιθώριο του Ράλι Ακρόπολις. Με στόχο να σωθούν ζωές, πόσο σημαντικό είναι να περνά μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού το μήνυμα για την οδική ασφάλεια;
Ανέφερα νωρίτερα την αλλαγή της δομής του Ράλι Ακρόπολις με το πέρασμα του χρόνου. Πράγμα που συνέβη για λόγους ασφάλειας. Πράγματα που ήταν ανεκτά πριν από τριάντα χρόνια, δεν μπορούν να γίνονται σήμερα. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός πρέπει να λειτουργεί και να αξιοποιείται, όχι μόνο ως ένα ξεχωριστό θέαμα, αλλά και ως εργαστήριο. Ένας τρόπος για να εξελίσσονται τα αυτοκίνητα δρόμου, οι μοτοσυκλέτες, τα κράνη και όλος ο σχετικός εξοπλισμός, με στόχο να έχουμε λιγότερα θύματα στους δρόμους.
Μάλιστα, δεν υπήρχαν εκδηλώσεις για την οδική ασφάλεια μόνο στην Αθήνα, αλλά και σε όλη την Ελλάδα, στέλνοντας παντού το μήνυμα!
Και σε όλες τις γειτονικές χώρες! Ήμουν χαρούμενος που είδα εδώ και τους εκπροσώπους της κυβέρνησης από την Κένυα. Διοργάνωσαν ξανά το Rally Safari και ήταν θεαματικό. Όμως η συμφωνία που είχαμε κάνει με την κυβέρνηση προϋπέθετε πως θα αντιμετώπιζαν τα προβλήματα που υπήρχαν στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Άρα, βλέπουμε την ηγεσία διάφορων χωρών, από κάθε άκρη του πλανήτη, να αξιοποιεί τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως κοινό παρονομαστή και ως ένα εργαστήριο, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αυτό αλλάζει τα δεδομένα.
Τέλος, η οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα κατά τη θητεία σας ως Προέδρου της FIA. Είναι αυτή μια κληρονομιά που θέλετε να αφήσετε πίσω σας όταν αποχωρήσετε από τον προεδρικό θώκο;
Είναι μια κληρονομιά που θα παραμείνει και ελπίζω ο διάδοχός μου να ασχοληθεί με αυτήν το ίδιο ενεργά και πως θα έχει την οδική ασφάλεια στην κορυφή της ατζέντας του. Από την πλευρά μου, θα συνεχίσω στο ρόλο του Ειδικού Απεσταλμένου των Ηνωμένων Εθνών, άρα θα παραμείνω ενεργός στη μάχη για να μειώσουμε τα θύματα στους δρόμους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας