Πρώτη καθαρά αγωνιστική ημέρα, και δε χρειάστηκε πολύ ώστε και οι πλέον αμύητοι να καταλάβουν τι εστί ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Για τα περισσότερα πληρώματα η διαδρομή από τα χώματα της Κορινθίας έως τη Φθιώτιδα έμοιαζε με ταξίδι σε θολά νερά, αφού η αισθητή βελτίωση των καιρικών συνθηκών άλλαξε σημαντικά και την κατάσταση των δρόμων. Επικεφαλής της κατάταξης στη Λαμία έφτασε ο περυσινός νικητής του αγώνα, Thierry Neuville, με Hyundai i20 Ν Rally1. Η πρώτη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις εξελίχθηκε σε μάχη επιβίωσης σε μικτές συνθήκες. Η ηπειρωτική χώρα «είδε» ήλιο έπειτα από μέρες, ωστόσο οι ειδικές διαδρομές δεν έχουν στεγνώσει. Έτσι, τα πληρώματα που τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποίησαν αναγνωρίσεις σε λασπωμένους -στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα- δρόμους, ήδη από το πρωί δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν ποιο είναι το κατάλληλο πέλμα ελαστικών για τις συνθήκες που θα έβρισκαν μπροστά τους.
Ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 N Rally1 τέθηκε επικεφαλής από τη 2η ε.δ., αλλά, μην έχοντας χτίσει κάποια διαφορά ασφαλείας, ρίσκαρε το απόγευμα επιλέγοντας τη μαλακή γόμα. O ίδιος αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης, ωστόσο έφτασε στο ΕΚΟ Service Park στη Λαμία 2,8 δλ. μπροστά από τον Sebastien Ogier, με Toyota GR Yaris Rally1. Στη μάχη των δύο αναμένεται να προστεθεί αύριο ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2022, Kalle Rovanpera, ο οποίος σήμερα ταλαιπωρήθηκε αρκετά, καθώς ήταν αυτός που «άνοιγε» το δρόμο. Αύριο, ωστόσο, θα έχει ευνοϊκή σειρά εκκίνησης, καθώς και σημαντικό αριθμό ελαστικών με μαλακή γόμα στη διάθεσή του.
Τη δική τους μάχη για την τέταρτη θέση δίνουν οι Elfyn Evans και Esapekka Lappi, με Toyota GR Yaris και Hyundai i20 N, αντίστοιχα, με μόλις 1,1 δευτερόλεπτο να τους χωρίζει. Ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta με το τέταρτο Toyota GR Yaris προσπαθεί να προσαρμοστεί στις απαιτητικές συνθήκες του αγώνα, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Dani Sordo, ο οποίος έχασε χρόνο όταν του έσβησε ο κινητήρας του i20 N στην ε.δ. Ελάτεια. Για το στρατόπεδο της M-Sport Ford η μέρα δεν κύλησε καθόλου καλά, αφού ο Pierre-Louis Loubet αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα χωρίς καν να μπει στην 1η ε.δ., ο Ott Tanak ταλαιπωρήθηκε από την αντλία νερού του δικού του Puma Rally1 στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, ενώ ο Ιορδάνης Σερδερίδης δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στη διαδρομή.
Στην κατηγορία WRC2, αρκετά πληρώματα αντιμετώπισαν πρόβλημα με κλαταρισμένα ελαστικά, στοιχείο που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την κατάταξη της ημέρας. Επικεφαλής βρίσκεται ο Γάλλος Yohan Rossel με το Citroen C3 R5, με τους Gus Greensmith και Marco Bulacia -αμφότεροι με Skoda Fabia RS Rally2- να ακολουθούν με διαφορά μικρότερη των 10 δευτερόλεπτων. Στην πρώτη θέση ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα βρίσκεται ο Λάμπρος Αθανασούλας με Hyundai i20 N Rally2, ο οποίος, αποφεύγοντας να ρισκάρει, έχει πετύχει να μείνει μακριά από προβλήματα. Άτυχος στάθηκε ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας, που εγκατέλειψε από ημιαξόνιο στην 5η ε.δ. και ενώ προηγούνταν στην άτυπη ελληνική κατάταξη.
Στο JWRC η υπόθεση-τίτλος «πήρε φωτιά», αφού ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία William Creighton εγκατέλειψε από πρόβλημα στο ψυγείο. Ο Ιρλανδός αναμένεται να επιστρέψει αύριο και να διεκδικήσει όσο περισσότερους βαθμούς μπορεί, την ώρα που ο Laurent Pellier προηγείται στην κατηγορία και είναι πολύ κοντά στον τίτλο. Όσον αφορά την κατηγορία RC4, στην κορυφή στο τέλος της ημέρας βρίσκεται ο Πασχάλης Χατζημάρκος με Peugeot 208 Rally4. Μοναδικό παρατράγουδο σε μια κατά τα άλλα γνήσια ακροπολική ημέρα στάθηκε η απειθαρχία κάποιων θεατών σε θέματα ασφαλείας και η αδιαφορία τους για την τύχη του αγώνα και όλων όσοι βρίσκονται στις περιοχές του, συμπεριφορές που είχαν ως συνέπεια τη διακοπή της ε.δ. Λουτράκι 2, αφού οι ίδιοι στέκονταν σε απαγορευμένες περιοχές.
Σε κάθε περίπτωση, ανάλογες πρακτικές θα αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, αφού τόσο η διοργάνωση όσο και η Διεθνής Ομοσπονδία δε θα ρισκάρουν την ασφάλεια οποιουδήποτε βρίσκεται στον αγώνα.
Αύριο τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν δύο περάσματα από τρεις κλασικές ειδικές διαδρομές: Παύλιανη, Καρούτες και Ελευθεροχώρι θα αποτελέσουν το πεδίο βολής των οδηγών, και μάλιστα σε άγνωστες συνθήκες. Ο αγώνας μόλις ξεκίνησε!
20 Andreas MIKKELSEN / Torstein ERIKSEN
«Ήταν μια απογοητευτική μέρα με τρία κλαταρίσματα πίσω αριστερά από το πουθενά. Θα πρέπει να το ψάξουμε, αν πρόκειται για σύμπτωση ή κάτι άλλο. Οδηγώ προσεκτικά, δε νομίζω πως μπορώ να αλλάξω πολλά στο στυλ οδήγησής μου».
21 Yohan ROSSEL / Arnaud DUNAND
«Είμαι μπροστά, αλλά η διαφορά είναι μικρή. Προσπάθησα να αποφύγω τα λάθη, να κερδίσω κάποιους βαθμούς. Θα δούμε τι θα γίνει στο τέλος. Οι κορυφαίοι οδηγοί της κατηγορίας είναι πολύ γρήγοροι, μπορεί να τερματίσεις από πρώτος έως έβδομος. Η αυριανή μέρα είναι μεγάλη και πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε».
22 Sami PAJARI / Enni MÄLKÖNEN
«Θα έλεγα πως η μέρα ήταν καλή. Είναι περίεργα εκεί έξω, η διαφορά μας από την κορυφή είναι 10 δλ. και αυτό είναι καλό. Αύριο θα συνεχίσω όπως σήμερα, αλλά αν δω καλές συνθήκες θα πιέσω λίγο περισσότερο».
23 Oliver SOLBERG / Elliott EDMONDSON
Εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα.
24 Fergus GREENSMITH / Jonas ANDERSSON
«Ήταν εντάξει σήμερα. Πρέπει να περάσουμε τον Yohan, αλλά και τον Andreas αύριο. Σίγουρα δεν πήγαινα τέρμα γκάζι σήμερα, ήμουν αρκετά προσεκτικός, ώστε να βρεθούμε σε μια καλή θέση και να προσπαθήσουμε να παλέψουμε για τη νίκη αύριο».
25 Kajetan KAJETANOWICZ / Maciej SZCZEPANIAK
«Πάντα είναι ένα φοβερό ράλλυ, το αγαπώ. Στο δεύτερο πέρασμα είχαμε πρόβλημα με την ενδοσυνεννόηση και ένα κλατάρισμα στην τελευταία ειδική. Η διαφορά μας από την κορυφή είναι 23 δλ. και όλα είναι ανοιχτά. Θα πολεμήσουμε αύριο».
26 Nikolay GRYAZIN / Konstantin ALEKSANDROV
«Όλα πήγαν καλά, ξεκίνησα ήρεμα προσπαθώντας να αποφύγω τα λάθη. Γενικά, δεν είχαμε προβλήματα και η αίσθηση είναι καλή. Φέτος το ράλλυ είναι τελείως διαφορετικό, κάποιες ειδικές είναι σκληρές, κάποιες λασπωμένες. Αλλά δεν είναι τόσο άσχημα όσο το περιμέναμε».
27 Adrien FOURMAUX / Alexandre CORIA
«Ο ρυθμός μας ήταν καλός, παρά τις απροσδόκητες συνθήκες, αλλά είχαμε ένα κακό κλατάρισμα στην τελευταία ειδική. Αύριο θα πιέσουμε και θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε τη διαφορά».
28 Marco BULACIA / Diego VALLEJO
«Πήγαμε προσεκτικά όπου υπήρχε λάσπη. Είχαμε έξυπνη και καλή στρατηγική. Στην τελευταία ειδική είχαμε κάποια προβλήματα με την ψύξη του κινητήρα, αλλά όλα καλά».
29 Martin PROKOP / Michal ERNST
«Ο ρυθμός μας ήταν ράθυμος το πρωί. Το απόγευμα ήταν καλύτερα. Οι συνθήκες ήταν περίεργες, αλλά μου άρεσε. Πρόκειται για ένα από τα πιο απαιτητικά Ακρόπολις στα οποία έχω συμμετάσχει».
30 Miko MARCZYK / Szymon GOSPODARCZYK
«Ήταν εντάξει. Είχαμε ένα κλατάρισμα που μας στοίχισε σε χρόνο. Η αυριανή μέρα θα είναι μεγάλη πρόκληση, αλλά θα προσπαθήσουμε να οδηγήσουμε καθαρά».
31 Georg LINNAMÄE / James MORGAN
Εγκατέλειψε στην ΕΔ2 από έξοδο.
32 Grégoire MUNSTER / Louis LOUKA
«Ήταν εντάξει, οι ειδικές δεν ήταν σε τόσο άσχημη κατάσταση. Είχαμε μια μικρή επαφή, αλλά είμαστε εδώ και θα το διορθώσουμε. Το σχέδιο για αύριο είναι να πιέσουμε».
34 Lauri JOONA / Tuukka SHEMEIKKA
«Κερδίσαμε την πρώτη μας ειδική στο WRC2. Νιώσαμε υπέροχα! Η αυριανή μέρα θα είναι δύσκολη».
35 Robert VIRVES / Craig DREW
«Καταφέραμε να μείνουμε μακριά από προβλήματα. Πάντα θέλω να είμαι ο ταχύτερος, αλλά σε ένα τόσο σκληρό ράλλυ οφείλεις να σκέφτεσαι τον τελικό στόχο».
36 Alexandros TSOULOFTAS / Stelios ELIA
Εγκατέλειψε στην ΕΔ5 από ημιαξόνιο.
37 Lambros ATHANASOULAS / Nikolaos ZAKCHAIOS
«Ένα δύσκολο Ακρόπολις. Πολύ περίεργες οι επιλογές ελαστικών, σημεία γλιστερά. Καταφέραμε να κινηθούμε σε ένα ρυθμό γρήγορο, αποφεύγοντας τα λάθη. Νομίζω ότι από εδώ και πέρα μπορούμε να κινηθούμε σχετικά αργά με ασφάλεια και να ευχαριστηθούμε όποιες ειδικές βλέπουμε χωρίς προβλήματα, όπως π.χ. τις Καρούτες».
38 Alejandro CACHÓN / Alejandro LOPEZ
«Ήταν δύσκολο για εμάς. Υπήρχε πολλή λάσπη στις ειδικές. Στόχος μας είναι ο τερματισμός στο ράλλυ».
39 Alexander VILLANUEVA / José MURADO
«Πιστεύω πως ήταν μια καλή μέρα. Οι ειδικές ήταν σε καλή κατάσταση. Είχαμε καλό ρυθμό και είμαστε επικεφαλής του WRC Masters. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε σε αυτήν τη θέση».
44 Gaurav GILL / Glenn MACNEALL
«Όπως αναμενόταν, οι ειδικές ήταν σκληρές. Ήταν μια πρόκληση. Είχαμε καλό ρυθμό, αλλά στο τέλος της ημέρας είχαμε ένα κλατάρισμα. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την ταχύτητά μας. Αύριο ο στόχος μας είναι να φτάσουμε ψηλότερα στην κατάταξη».
45 Georgios KECHAGIAS / Christos KOUZIONIS
«Μεγάλη πρόκληση η σημερινή μέρα – αλλού βρεγμένα, αλλού λασπωμένα, αλλού στεγνά, έπρεπε να είσαι λίγο συντηρητικός. Δεν κάναμε σωστή επιλογή ελαστικών. Αύριο θα κάνουμε καλύτερη επιλογή, και πηγαίνοντας και βλέποντας».
46 Panagiotis ROUSTEMIS / Nikolaos PETROPOULOS
«Ήταν μια περιπετειώδης ημέρα, αφού δεν ξέραμε τι θα αντιμετωπίσουμε. Δεν είχαμε σωστή επιλογή ελαστικών. Προσπάθησα να προσαρμοστώ στο αυτοκίνητο, και στη Λειβαδιά πίεσα λίγο περισσότερο. Όμως είχαμε μία άτυχη στιγμή και χρειάστηκε να σταματήσουμε. Ευτυχώς συνεχίσαμε, και τώρα είμαστε στη δεύτερη θέση ανάμεσα στους Έλληνες. Θα μπορούσαμε να είμαστε πιο κοντά στον πρώτο, αλλά το αυτοκίνητο είχε ζημιά μετά τη Λειβαδιά. Η ομάδα είναι καλή και πιστεύω ότι αύριο θα είμαστε έτοιμοι».
47 Vasileios VELANIS / Ioannis VELANIS
«Oι συνθήκες σήμερα ήταν πολύ δύσκολες. Δεν ξέραμε τι θα αντιμετωπίσουμε. Δεν υπήρχε τόσο πολλή λάσπη στις ειδικές, αλλά είχε καταστραφεί ο δρόμος. Υπήρχαν πολλές πέτρες και προσπαθήσαμε να επιστρέψουμε στη Λαμία αποφεύγοντας τα προβλήματα».
48 Chrysostomos KARELLIS / Ilias PANAGIOTOUNIS
«Είμαστε χαρούμενοι που βρισκόμαστε εδώ και που φτάσαμε στη Λαμία χωρίς πρόβλημα. Αυτό θέλαμε, αύριο θα κινηθούμε πιο γρήγορα, είναι πιο γνωστές οι ειδικές».
49 Marios XANTHAKOS / Nikolaos KARATHANASIS
«Δύσκολη και ακροπολική μέρα. Ξεκινήσαμε καλά, αλλά κάναμε ένα λάθος στο Λουτράκι, ενώ είχαμε και ένα κλατάρισμα στη Λειβαδιά. Στην Ελάτεια πιέσαμε παραπάνω. Αύριο είναι μια τελείως διαφορετική ημέρα».
51 Georgios VASILAKIS / Theodoros CHATZITHEODORIDIS
«Το ευχαριστηθήκαμε όλη μέρα. Στην Ελάτεια είχαμε ένα μικρό πρόβλημα, αλλά όλα καλά. Και αύριο θα κάνουμε το ίδιο. Θέλουμε να αποφύγουμε τις ζημιές και τα κλαταρίσματα».
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ και Μασκ: Τραγούδησαν ντουέτο το «Ο Θεός να ευλογεί την Αμερική»
- Αλεξάνδρα Σδούκου: Ο Κάθετος Διάδρομος είναι ένα οραματικό project για το μέλλον της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης
- Σε αστυνομικό κλοιό το Παρίσι για τον αγώνα Γαλλία – Ισραήλ
- Αντρέας Σιάμισιης (Helleniq Energy): Στο επόμενο τρίμηνο θα ληφθούν οι αποφάσεις για ΔΕΠΑ και Elpedison