Φέτος ο αγώνας συμπλήρωσε 70 χρόνια ιστορίας, απτή απόδειξη της αξίας που είχε η ιδέα γέννησης του πίσω το 1950.
Προφανώς όταν χάθηκαν ανθρώπινες ζωές, καταστράφηκαν περιουσίες, πέθαναν χιλιάδες ζώα από μια ιστορική θεομηνία που έπληξε τη χώρα τη βδομάδα του αγώνα μικρή σημασία έχουν τα προβλήματα οργάνωσης που για να αντιμετωπιστούν χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια σε όλα τα επίπεδα. Σε αντίθεση με όσα πιστεύουν οι πολλοί ο αγώνας δεν διαρκεί 4 μέρες.
Η διαδικασία που μας φέρνει στην εκκίνηση, ξεκινά από την προηγούμενη Κυριακή: Άνοιγμα του service park, διαπιστεύσεις, αναγνωρίσεις. Οι οδηγοί Δευτέρα (4/9) ξεκίνησαν τις αναγνωρίσεις από την πλατεία Νερού όπου διαμορφώνονταν η Υπερειδική. Από κει κατέβηκαν στην Κορινθία όπου η κακοκαιρία άφηνε το στίγμα της.
Την ίδια στιγμή στη Στερεά Ελλάδα η βροχή μετέτρεπε τους χωματόδρομους σε αδιάβατους βάλτους λάσπης. Τρίτη (5/9) και Τετάρτη (6/9) έπρεπε να γίνουν από τα 70 πληρώματα που συμμετέχουν στον αγώνα αναγνωρίσεις στις ειδικές της περιοχής. Αρκετά νωρίς κατέστη σαφές πως έπρεπε να γίνουν αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα αλλά και στη σχεδίαση του αγώνα.
Η αγωνία χτύπησε κόκκινο ωσότου γίνει σαφές πως υπάρχει βιώσιμη λύση. Κόπηκε το shake down μειώθηκε το Λουτράκι και η Παύλιανη και τα υπόλοιπα διορθώθηκαν με υπέρβαση ανθρώπων και μηχανών.
Την Πέμπτη οι πλημμύρες μπλόκαραν κάποιες αυτοκινητάμαξες που κατέβαιναν από Θεσσαλονίκη – Λαμία περίπου τα μισά πληρώματα υποχρεώθηκαν να μεταβούν οδικώς ως την Ακρόπολη. Η εκκίνηση δόθηκε όπως άρμοζε σε απευθείας μετάδοση σε όλο τον κόσμο μέσω του WRC+ αλλά και στην Ελλάδα μέσω ΕΡΤ, Cosmote. Παρουσία του προέδρου της FIA, Μπιν Σουλαγιέμ που θυμήθηκε την εποχή που αγωνίζονταν στο Ράλι Ακρόπολις.
Η πλατεία Νερού κατάμεστη τόσο στις θέσεις VIP όπου υπήρχε εισιτήριο όσο και περιμετρικά όπου υπήρχε ελεύθερη πρόσβαση. Αρκετοί έκαναν μια σύγκριση με το περσινό ΟΑΚΑ όμως δεν ήταν αυτό το ζητούμενο. Η προβολή της Αθηναϊκής Ριβιέρας μέσω της παγκόσμιας μετάδοσης έγινε με τον καλύτερο τρόπο, η δυναμική θα φανεί σε βάθος χρόνου.
Η επόμενη μέρα βρήκε τους οδηγούς να λασπομαχούν στην Κορινθία πριν πάρουν το δρόμο για τη Λαμία.
Την ίδια ώρα κάποιοι θεατές κυνηγώντας την πιο απίθανη selfie έβαζαν τη σωματική τους ακεραιότητα σε κίνδυνο. Εδώ θέλω να ξεκαθαρίσω πως δεν υπάρχει τρόπος να ελεγχθεί αυτός που δεν έχει επίγνωση του κινδύνου και της άγνοιάς του. Η δουλειά για τα μέτρα ασφαλείας ήταν άρτια, όπως και η προετοιμασία – ήδη έχει ξεκινήσει για τον αγώνα του 2024.
Το Σάββατο ξεκίνησε με 28min καθυστέρηση στην Παύλιανη λόγω βλάβης υπηρεσιακού οχήματος. Εδώ θέλω να πω, ότι τα σύγχρονα μέτρα ασφαλείας επιβάλλουν παρουσία σταθμού με εξειδικευμένο προσωπικό και κατάλληλο εξοπλισμό, λάστιχα (4κινητο ασθενοφόρο, πυροσβεστική, Ερυθρός Σταυρός, high voltage expert) σε αρκετά σημεία κάθε ειδικής διαδρομής.
Ο αγώνας έδειξε το σκληρό του πρόσωπο μέσα σε λίγα χιλιόμετρα η πρωτοπορία άλλαξε χέρια τρεις φορές με το Νεβίλ να μένει πρώτος και τον Οζιέ δεύτερος. Μπροστά πέρασε ο Κάλε Ροβάνπερα με το Yaris που κέρδισε κιόλας τον αγώνα. Το διαλυμένο αυτοκίνητο του Οζιέ μπήκε στο service park στις 21:30, επισκευάστηκε και πήγε στο Park Ferme στις 11:30. Ήταν η ώρα που περπατούσα μέσα από το κτίριο που διανυκτερεύουν τα αγωνιστικά για να πάω λίγα μέτρα πιο κάτω όπου βρίσκονταν το τροχόσπιτο που διανυκτερεύω εγώ τις μέρες του αγώνα.
Διασχίζω το έρημο κτίριο και μιλώ σα σαλεμένος μόνος μου στα καλογυαλισμένα αγωνιστικά για την επόμενη μέρα: Τα προτρέπω να προσέχουν, να αποφύγουν τις κακοτοπιές, να γυρίσουν και τους δίνω ραντεβού στον τερματισμό.
Την Κυριακή το μεσημέρι, η ζέστη ήταν ανυπόφορη, σε πλήρη αντίθεση με όσα είχαμε ζήσει τις προηγούμενες μέρες. Πλήθος κόσμου, επίσημοι, βραβεία και Εθνικοί Ύμνοι. Προφανώς όχι σαμπάνιες, χαρές και πανηγύρια, αλλά όπως άρμοζε με σεβασμό στα θύματα της κακοκαιρίας. Το επετειακό Ράλι Ακρόπολις των 70 ετών ήταν ένα από τα πιο δύσκολα στην ιστορία του.
Σίγουρα το πιο δύσκολο που έχω ζήσει εγώ υπηρετώντας το, από διάφορες θέσεις τα τελευταία 25 χρόνια. Μέχρι το επόμενο λοιπόν ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλους όσοι έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες και να φτάσουμε στο φινάλε χαμογελαστοί να δεχόμαστε συγχαρητήρια ως οργάνωση και ως χώρα που ανταπεξήλθαμε με τον καλύτερο τρόπο.
Διαβάστε επίσης:
EKO Acropolis Rally: Με σεβασμό στο περιβάλλον!