Η ηλεκτροκίνηση έρχεται να λύσει πάγια προβλήματα των off road αποδράσεων σε δυο ή τέσσερις τροχούς.
Είναι αλήθεια πως ανυπομονούσα να δοκιμάσω σε μεικτές συνθήκες το νέο σύστημα της Jeep 4xe. Διατίθεται προς το παρόν στη χώρα μας σε δυο μοντέλα Compass και Renegade, το δεύτερο λόγω μεγέθους είναι και πιο ευέλικτο στις δύσκολες μανούβρες. Ταίριαξε να έχω και το fat boy της Moustache από την Kοsmoride το ίδιο Σαββατοκύριακο, πράγματι έτυχε, δεν πέτυχε!
Τα ποδήλατα με φαρδιά λάστιχα, έχουν ασύγκριτα πλεονεκτήματα σε άνεση και μια macho εμφάνιση αλλά έχουν ένα κομβικό μειονέκτημα: Πολύ μεγάλες τριβές για να υπερνικήσεις. Προφανώς το Samedi 26 FAT4 της Moustache με τροχούς 26΄΄χ 4.80 δεν ανεβαίνει εύκολα στο βουνό χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση. Σίγουρα δεν ανεβαίνει με τη δική μου αθλητική ικανότητα! Το ποδήλατο δοκιμής μας διέθετε έναν ροπάτο (85nm) ηλεκτροκινητήρα Bosch ισχύος 250W που καταπίνει ανηφόρες. Το κάνει δε για αρκετά km (140) χάρη στη μπαταρία 625wh επίσης της Bosch. Άρα το μειονέκτημα των αυξημένων τριβών εξαφανίζεται και σου μένει η άνεση. Αντίστοιχα στο Renegade έχουν εξαφανιστεί το βάρος, η πολυπλοκότητα χρήσης και η μειωμένη ευελιξία των διαφορικών, του κεντρικού κλειδώματος και του «βάστα Τούρκο να γιομίσω».
Το υβριδικό σύστημα της Jeep περιλαμβάνει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3lt/180PS Multi Air3 και δυο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 11.4kwh, 400V που είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα. Χάρη στα 400V η φόρτιση της μπαταρίας είναι αρκετά γρήγορη. Όλο το σύστημα συνδυάζεται μ’ ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η έκδοση δοκιμής μας ήταν η Trailhawk: Απόσταση 21cm από το έδαφος 17 ζάντες, ελαστικά M+S Goodyear Vector 235/55/17. O μικρός ηλεκτροκινητήρας είναι εμπρός, συνδέεται με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια που παρέχει στον πίσω ηλεκτροκινητήρα ισχύ ανεξάρτητα από τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας. Άρα δε μένεις από 4κινηση ακόμη και ξεφόρτιστος.
Τώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 60PS και 250Nm, ανακτά ενέργεια στη φάση του ρολαρίσματος και του φρεναρίσματος. Εδράζεται πάνω στον πίσω άξονα, αντιδρά αμέσως και αν η πρόσφυση δεν είναι επαρκής, ενεργοποιείται (σ.σ: ανεξαρτήτως τι έχεις επιλέξει!!!!!!) ο θερμικός κινητήρας και εμπλέκεται η 4κινηση. Η Jeep έχει αφήσει όλες τις χαρτογραφήσεις διαθέσιμες όπως είναι και στις συμβατικές εκδόσεις Trailhawk χωρίς ηλεκτροκινητήρα. Έτσι έχεις 4 επιλογές μετάδοσης: Auto, Sport, Snow, Sand/Mud και Rock αλλά και τρία προγράμματα διαχείρισης ενέργειας: Hybrid, Electric, E-Save. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την αντίστοιχη δοκιμή μας από το συμβατικό Trailhawk.
Ειλικρινά προσπάθησα να φέρω το Renegade σε δύσκολη θέση επιλέγοντας το Electric: «Δε μπορεί θα το κολλήσω, με ηλεκτρική κίνηση πίσω», σκεφτόμουν με κακεντρέχεια. Μόλις ολισθήσει πίσω ένα π.χ. 20%, αμέσως ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας και δίνει εμπρός. Τα λάστιχα έχουν καλή πρόσφυση, οπότε δεν μπόρεσα να το κολλήσω πουθενά, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που κατέβαλα όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο. Το Renegade 4xe δεν είναι απλά πραγματικό Jeep, είναι καλύτερο από ένα συμβατικό Renegade Trailhawk: Απαλλαγμένο από την πολυπλοκότητα, το βάρος και την δυσκολία στις μανούβρες, της μηχανικής τετρακίνησης είναι άμεσο και αποτελεσματικό παντού. Η άμεση σταθερή ροπή των ηλεκτροκινητήρων στις μηδέν στροφές «σβήνει» από το μυαλό σου ότι σε πεντάλιτρο V8 έχει απομείνει. Χωρίς ν’ αναστενάζει το βουνό από τους ρύπους και εσύ στο βενζινάδικο από τους χτύπους. Η κατανάλωση έμεινε στα 7lt/100km με πόλη, ταξίδι, off road και ελαστικά M+S τη στιγμή που το αντίστοιχο συμβατικό Trailhawk των 180PS δεν έπεφτε με τίποτα κάτω από 10lt/100km.
Στο εσωτερικό του Renegade με κέρδισε η μίξη της ρετρό σχεδίασης με την σύγχρονη τεχνολογία: «Μίξη εποχών» ο τίτλος που έβαλα, αυτό εκφράζει πολύ καλά όλο το Renegade 4xe. Από τη μια η διαχρονική σχεδίαση που γοητεύει από την άλλη η υβριδική τεχνολογία που λύνει προβλήματα: Κατανάλωσης, αξιοπιστίας, πολυπλοκότητας και αποτελεσματικότητας. Στο ταξίδι, το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο και εντός πόλης εξαιρετικά άνετο, καμία σχέση με τα «κατσίκια» που θυμάστε. Είπαμε τα καλά δυο κόσμων!
Δεν μου άρεσαν ποτέ αισθητικά τα ποδήλατα με φαρδιά λάστιχα (fat boy). Βέβαια εντυπωσιάζουν και αρέσουν σε πολλούς. Φανταζόμουνα ότι λόγω ενδοτικότητας του ελαστικού, θα είναι άνετο, αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ πόσο άνετο! Το Samedi 26 FAT4, έχει δυσανάλογα μεγάλους τροχούς. Αδύνατο ν’ ανέβεις στο βουνό χωρίς ηλεκτροκινητήρα: Bosch στην περίπτωσή μας με μεγάλη σταθερή ροπή 85nm που «ισιώνει» ανηφόρες και νεροφαγώματα. Με τέσσερα επίπεδα χαρτογράφησης: Eco, Trail, emtb, Turbo. Τα δυο πρώτα δεν ήταν χρήσιμα στην ανηφόρα, τα άλλα δυο ήταν διασκεδαστικά. Νιώθω την ανάγκη να αποσαφηνίσω ότι συνεχίζεις να ποδηλατείς και να καταβάλλεις έργο. Απλά αν στη χαρτογράφηση trail π.χ. ανεβαίνεις με ρυθμό 8km/h, με τη χαρτογράφηση emtb με σταθερή τη δική σου προσπάθεια, πας στα 11km/h και στη χαρτογράφηση turbo στα 14km/h. Ένας ρυθμός αρκετά γρήγορος σε κακοτράχαλο έδαφος ώστε να συμβαδίζεις όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό βίντεο, με το Renegade.
Το Moustache διαθέτει κιβώτιο Shimano με 11 ταχύτητες και φρένα με μεγάλους δίσκους, μπρος πίσω. Στην κατάβαση προβληματίστηκα αρκετά ξεφουσκώνοντας σταδιακά τους τροχούς για να βρω τη χρυσή τομή. Να μην κοπανάει/χοροπηδάει και να μην παραμορφώνεται/μαγουλιάζει το λάστιχο στις απότομες αλλαγές πορείας. Όταν την βρήκα απόλαυσα κατάβαση! Μην με περάσετε για κανένα θαρραλέο downhillα, ένας υπέρβαρος 50αρης είμαι! Έπιασα 35km/h κατεβαίνοντας, εννοείτε πως κανένας σώφρων οδηγός με το Renegade ή άλλο όχημα δε θα μπορούσε να ακολουθήσει: Ο λόγος απλός, το Moustache ζυγίζει 24kg, το Renegade 1770kg.
Ολοκληρώνοντας αυτό το Σαββατοκύριακο της λάσπης, πρώτον ελπίζω ότι το επόμενο θα είναι του χιονιού. Δεύτερον είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που η ηλεκτροκίνηση επιλύει πάγια προβλήματα όλων όσοι γουστάρουν να κινούνται εκτός δρόμου, με ποδήλατο ή αυτοκίνητο. Θες φαρδιά λάστιχα στο ποδήλατο για μόστρα και άνετη κουτρουβάλα; Emtb Fat Boy! Θες ικανή τετρακίνηση στο αυτοκίνητο, χωρίς υπερβολική κατανάλωση και φθορές; 4xe!
Είδα στο Μαίναλο να αποκαλύπτεται μπροστά μου ένας γενναίος νέος κόσμος, τα δεδομένα αλλάζουν, χάρη στους ηλεκτροκινητήρες!
Τεχνικά χαρακτηριστικά Jeep Renegade 4xe
Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 180 PS/5.750 rpm
Ροπή: 27.5 kgm/1.850 rpm
Ηλεκτροκινητήρες: 45 kW
Ισχύς: 60 PS
Ροπή: 250 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 240 PS
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,1 sec
Τελική ταχύτητα: 199 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 2 l/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία: Έως 50 km
Εκπομπές CO2: από 46 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.770 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.236/1.805/1.692 mm
Μεταξόνιο: 2.570 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τιμή: 41.900 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
F1, Χάμιλτον: Μένει μέχρι να φύγει!
Blink: Δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε έξι περιοχές της Αττικής
Θέλει άλλο τρόπο οδήγησης το υβριδικό όχημα!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας