Το μεσαίο μοντέλο της Seat ανέκαθεν ήταν από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία. Αυτό δεν άλλαξε και στο νέο μοντέλο.

Το Leon ήταν πάντοτε ψηλά στη λίστα μου, λόγω της οδηγοκεντρικής του συμπεριφοράς. Δεν έχω στο μυαλό μου μόνο τις εκδόσεις Cupra και FR, αλλά συνολικά το αυτοκίνητο, που για δεκαετίες στοίχειωσε τα όνειρα των θιασωτών της σπορ οδήγησης.

Πλέον, βρισκόμαστε στην 4η γενιά, η οποία διατηρεί όλα τα σπορτίφ χαρακτηριστικά και επιπλέον διαθέτει σημαντική προίκα από το πάνω ράφι του ομίλου VAG. Δικαίως, καθώς το Leon είναι το διαχρονικό best seller της Seat.

Εμείς είχαμε στα χέρια μας την έκδοση FR 1.5lt/150PS, με ήπιο υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων. Υπάρχουν, όμως, επιλογές που ξεκινούν από το 1.0lt/110PS και τις 18χ ευρώ.

Παρατηρώντας εξωτερικά το αυτοκίνητο, βλέπεις ένα κουπέ σχήμα με αθλητική γράμμωση. Θυμίζει Leon, αλλά και Megane. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι τραπεζοειδείς απολήξεις των εξατμίσεων, αλλά και η λωρίδα led που ενώνει τα πίσω φώτα, δίνοντας μια μοναδική νυχτερινή ταυτότητα στο Leon.

Επιπρόσθετα, το νέο λογότυπο του αυτοκινήτου, με καλλιτεχνική γραφή, μοιάζει χειρόγραφο. Το νέο Leon είναι το μεγαλύτερο στην 22χρονη ιστορία του μοντέλου, ενώ οι σχεδιαστές του λένε πως έχει και συντελεστή αεροδυναμικών αντιστάσεων μειωμένο κατά 8%. Αυτό βελτιώνει το θόρυβο, αλλά και την κατανάλωση.

Οι μεγάλες αλλαγές έχουν συντελεστεί στο εσωτερικό του Leon. To αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε τον νέο επιλογέα του ομίλου VAG με την μίνιμαλ αισθητική. Πρακτικός στη χρήση και ευχάριστος στην όψη, αποτελεί μια θετική προσθήκη. Ακριβώς μπροστά του βρίσκεται και το κουμπί έναυσης του κινητήρα.

Το ταμπλό έχει πάνω και κάτω μέρος. Το πάνω μέρος είναι από μαλακό πλαστικό υψηλής ποιότητας, στη μέση ξεχωρίζει μια μεταλλική φάσα, η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις είναι μιας συμπαγούς, στιβαρής κατασκευής. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε δυο ψηφιακές οθόνες, μια για τα όργανα οδήγησης 10.25” και μια κεντρική 8.25” για το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου.

Άνετα ταξιδεύουν 4 άτομα με τις αποσκευές τους στο Leon, ο 5ος όμως καλείται να συμβιβαστεί, λόγω του τούνελ μετάδοσης. Ο κινητήρας των 1.5lt, με την ήπια υβριδική υποβοήθηση, αποδεικνύεται οικονομικός για τις επιδόσεις που προσφέρουν τα 150PS. Χάρη στην υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα, το τράβηγμα είναι θετικό από χαμηλές στροφές και οι επιταχύνσεις πολύ καλές.

Έχεις στα χέρια σου ένα ροπάτο μοτέρ μέσα στην πόλη, που δεν θα πει όχι στη σπορ οδήγηση όταν βρεθείς σε επαρχιακό δρόμο. Το Leon, χάρη στην ακαμψία της MQB Evo πλατφόρμας και την ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχει ένα ισορροπημένο σετάρισμα: Ούτε γέρνει πολύ, ούτε κοπανάει πολύ. Σε στροφή με εγκάρσια ανωμαλία, το πίσω μέρος αναπηδά.

Οδηγώντας το Leon σβέλτα (σ.σ: είναι έκδοση Cupra), αποκομίζεις μια συμπαγή αίσθηση, σπορτίφ συμπεριφοράς. Το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS γίνεται αισθητό σε απότομες μεταβολές του γκαζιού και η πλούσια πληροφόρηση του τιμονιού σε βοηθάει να διορθώσεις.

Συνολικά, έχεις την αίσθηση ενός συμπαγούς ποιοτικού και καλά ισορροπημένου αυτοκινήτου. Το μόνο που δεν μου άρεσε στο Leon είναι το λογισμικό των πολυμέσων. Χρειάζεται εξοικείωση και επιδέχεται βελτίωση. Σε κάθε περίπτωση, είναι μια επιλογή για τον οικογενειάρχη που θέλει κάτι παραπάνω και του αρέσει να οδηγεί. Δε θα σε πωρώσει, δε θα σε απογοητεύσει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Leon FR Mhev

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 25,5kgm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.4 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.2 l/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 113 €
Βάρος: 1.330 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.368/1.800/1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.684 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: 22.300

Διαβάστε ακόμη:

Πάμε μια βόλτα στα χιόνια; (video)

Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει στο WRC

Οδηγούμε το αυτοκίνητο της χρονιάς!

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση