Το κυκλοφοριακό στο κέντρο των πόλεων και δη της Αθήνας, βαίνει επί το χείρον, ειδικά εν μέσω πανδημίας, καθώς όσοι μπορούν αποφεύγουν τα ΜΜΜ. Πλέον η καθημερινή ταλαιπωρία μετριέται σε ώρες, σε παλμούς, σε χαμένες σχέσεις, ευκαιρίες, δουλειές, συνήθειες. Κι όμως υπάρχει ένας τρόπος να τα αποφύγουμε όλα αυτά. Το ξέρω, ούτε εγώ είμαι θιασώτης των δικύκλων. Δεν έχω την κουλτούρα, ούτε τη γνώση, δε μου αρέσουν. Τούτων δοθέντων παραλαμβάνοντας για δοκιμή το ηλεκτρικό σκούτερ της Seat, το ΜΟ, ήμουν προκατειλημμένος, «άντε να το κάνω μια βόλτα». Αξίζει εδώ να τονίσουμε πως το ΜΟ έχει επιδόσεις αντίστοιχες ενός βενζινοκίνητου 125cc (12hp ισχύς) οπότε με την πρόσφατη κείμενη νομοθεσία, μπορείς να το οδηγήσεις με επικαιροποιημένο (5 μαθήματα για μηχανάκι) δίπλωμα αυτοκινήτου.
Το πρώτο πράγμα που με κέρδισε ήταν η απουσία θορύβου. Αντιπαθώ το θόρυβο και τους κραδασμούς στα μηχανάκια. Άσε που πάντα σφίγγομαι μην ακουμπήσω την εξάτμιση και καώ. Τίποτα απ’ αυτά δεν υπάρχει στο ΜΟ. Πατάς το κουμπί, ανάβει η ψηφιακή οθόνη οργάνων, γυρίζεις τη μανέτα του γκαζιού και ξεκινάς. Αθόρυβα!
Το δεύτερο πράγμα που με κέρδισε είναι η ροπή του ηλεκτροκινητήρα: Το ΜΟ επιταχύνει εξαιρετικά γρήγορα χάρη στη σταθερή ροπή των 240Νm (όσο ένα δίλιτρο ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο). Η τελική ταχύτητα του ΜΟ είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 95km/h, πράγματι εντός πόλης δεν χρειάζεται περισσότερο. Σημειώστε όμως πως από στάση έως τα 50km/h χρειάζεται μόλις 3.9sec.
Το να είσαι ευέλικτος από φανάρι σε φανάρι και να μην σε αγχώνει ότι θα βρεθείς ανάμεσα στο κύμα των οχημάτων είναι μεγάλη υπόθεση. Το ΜΟ είναι όσο γρήγορο χρειάζεται, ξεφεύγεις χωρίς να κινδυνεύεις.
Το τρίτο πράγμα που με συνεπήρε είναι η ευελιξία του ΜΟ. Καθότι είναι σχετικό στενό (0,76m), λόγω έλλειψης θερμικού κινητήρα, και διαθέτει τροχούς 13 – 14 ιντσών (120/70/13 εμπρός, 120/70/14 πίσω), προσφέρει μεγάλη ευχέρεια στο σλάλομ ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Ναι ξέρω δεν προβλέπεται, αλλά άμα διασχίσεις μια φορά σβέλτα την ακίνητη Κηφισίας, εθίζεσαι.
Η πραγματική αυτονομία που καταγράψαμε είναι στα 110km με την μπαταρία ιόντων λιθίου να έχει χωρητικότητα 5.6kwh. Ζυγίζει 40kg (το Μο συνολικά 150kg) και μπορείς να την αφαιρέσεις και να την φορτίσεις στο σπίτι, καθώς βγαίνει σα βαλιτσάκι με ρόδες. Αυτό είναι και εξαιρετική αντικλεπτική προστασία. Υπάρχουν τρεις χαρτογραφήσεις ECO, City, Sport με καλή διαχείριση και ανακτώντας ενέργειας όταν φρενάρεις με τη δεξιά μανέτα μπορείς να φτάσεις τα 120-130km αυτονομίας.
Το τέταρτο πράγμα που με κέρδισε είναι ότι το ΜΟ δε χρειάζεται τη συντήρηση μιας συμβατικής μηχανής: Μπουζί, ιμάντα και άλλα. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για να αποθηκεύσεις δυο κράνη και το καλώδιο φόρτισης, ενώ ανάμεσα στα πόδια χωράει και ένα σακίδιο. Επιπλέον για να ανέβεις δεν χρειάζεται να το καβαλήσεις. Κινούμενος μέσα στην πόλη θα ήθελα λίγο περισσότερη ενδοτικότητα από την ανάρτηση, βέβαια για να είμαστε ειλικρινείς δε φταίει το ΜΟ, αλλά οι δρόμοι της Αθήνας. Η τιμή του συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ανέρχεται στα 6000 ευρώ. Αντιλαμβάνομαι πως υπάρχουν επιλογές στην κατηγορία των 125 cc. με τα μισά λεφτά. Κατά την άποψή μου το ΜΟ δεν συγκρίνεται μ’ αυτές. Στην πραγματικότητα είναι κάτι διαφορετικό, σκούτερ ναι, αλλά χωρίς τα μειονεκτήματα των σκούτερ. Καλώς ήρθατε στο νέο γενναίο κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Φανταστείτε μια πόλη χωρίς θόρυβο και ρύπους από μηχανές και αυτοκίνητα. Κι όμως γίνεται!
Διαβάστε επίσης:
Έτοιμοι για το Ράλι Ακρόπολις!
Αυτονομία και ηλεκτροκίνηση στη Χάλκη!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πώς να ελέγξετε την επιθυμία των παιδιών για ζάχαρη
- Ελαιόλαδο: Αισιοδοξία στη βιομηχανία για τις τιμές – Τι αναφέρει τώρα ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο
- ΕΜΥ: Προ των πυλών η κακοκαιρία Alexandros – Πού θα χτυπήσει
- Ο Κωστής Χατζηδάκης στο My Story με τη Μάριον Μιχελιδάκη, σε μια εξαιρετική συνέντευξη