Με 3κυλινδρο θερμικό κινητήρα 1.5lt, ηλεκτροκινητήρα, ισχύ 309PS, 4κίνηση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αυτή η γάτα έχει μεγάλα νύχια.
H Jaguar E Pace με μήκος 4.4 m είναι το μικρό SUV της πολυτελούς φίρμας. Από την πρώτη κιόλας ματιά σε κερδίζει με την ισορροπημένη της σχεδίαση και τις απαλές γραμμές τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή είναι η επαναφορτιζόμενη. Διαθέτει 3κυλινδρο θερμικό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5lt/200PS που εμπλέκεται στον εμπρός άξονα και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 109PS που εδράζεται στον πίσω άξονα.
Έτσι επιτυγχάνεται και η 4κινηση. Το σύνολο έχει αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων η λειτουργία του οποίο είναι τόσο ραφιναρισμένη που δε γίνεται αισθητή. Υπάρχει επίσης μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15kwh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Φορτίζει σε οικιακή πρίζα σε 6 ώρες αλλά έχει και ενσωματωμένο φορτιστή 7kw, αυτό σημαίνει πως αν έχεις κατάλληλων προδιαγραφών πρίζα με τριφασικό ρεύμα, ο χρόνος πέφτει στις 2 ώρες. Τώρα σε ταχυφορτιστή μπορεί να χρειαστείς και 15 λεπτά. Με το ρεύμα αυτό μπορείς όπως διαπιστώσαμε στην πράξη να διανύσεις περίπου 40 – 45km εντός πόλης εξαρτάται αν έχεις αναμμένα φώτα ή κλιματισμό. Οριακά δηλαδή σε βγάζει για τις καθημερινές σου μετακινήσεις.
Αν πατήσεις τέρμα το γκάζι από στάση και είσαι φορτισμένος ο ρυθμός επιτάχυνσης θυμίζει τσιτάχ όχι ιαγουάρο. Το μεσαίο SUV επιταχύνει συναρπαστικά μέχρι τα 130km/h παραπάνω δεν πατήσαμε καθώς δεν επιτρέπεται από τα όρια ταχύτητας του αυτοκινητόδρομου. Μας έκανε εντύπωση που η Jaguar επιτρέπει η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 216km/h τη στιγμή που στα περισσότερα αντίστοιχης φιλοσοφίας οχήματα (phev) περιορίζεται ηλεκτρονικά (σ.σ: ορθά κατά την άποψή μου) στα 160 – 180 km/h.
Θυμίζουμε πως στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται να κινηθείς πουθενά πάνω από 130km/h. Σε αυτό το ρυθμό στα 130 – 140 km/h υπολογίζοντας και τη μικρή απόκλιση από τα ελαστικά 19 ιντσών η E Pace P300e phev ταξιδεύει εντυπωσιακά αθόρυβα, αρχοντικά, αγχολυτικά. Σ’ αυτό συντελεί το πολυτελές εσωτερικό, η πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση με αμορτισέρ προσαρμοζόμενου ελέγχου απόσβεσης (Adaptive Dynamics) αλλά και η άριστη ηχομόνωση.
Το εσωτερικό είναι πολυτελές με πινελιές χλιδής, όσον αφορά στην ποιότητα των υλικών (δέρμα, αλκαντάρα, ξύλο ή ότι άλλο τραβάει η ψυχή σου). Σημειώστε πως τα εμπρός ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα επιδέχονται ρυθμίσεις 12 κατευθύνσεων. Αποκλείεται να μην βρεις τη θέση που σε βολεύει. Τα δερμάτινα καθίσματα με τη χαρακτηριστική ραφή είναι φαρδιά και παχιά.
Ο επιλογέας ταχυτήτων θυμίζει μανέτα αεροσκάφους πάνω του βρίσκεται μια κυρτή οθόνη αφής 11,4’’ (Pivi Pro) ενώ το σύστημα multimedia έχει τη δική του λογική, άπαξ και τη συνηθίσεις, βολεύτηκες.
Το σύστημα συνδεσιμότητας Pivi Pro (συμβατό με συσκευές Android και Apple), εξασφαλίζει σταθερή ροή πληροφοριών στον οδηγό και διαθέτει λειτουργία απομακρυσμένου ελέγχου μέσω της εφαρμογής Remote App2.
Ο οδηγός μπορεί να δει στο κινητό του που βρίσκεται το όχημα, πόσο ρεύμα έχει η μπαταρία και πόση βενζίνη το τεπόζιτο και να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό για να βρει το εσωτερικό στην επιθυμητή θερμοκρασία. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3¨ και λειτουργία Head-up Display.
Η κυψελωτή μάσκα και οι μεγάλοι αεραγωγοί στους προφυλακτήρες συνδυάζονται με τους νέους προβολείς LED, με φώτα ημέρας σε αποτύπωμα «Double J» ενώ προαιρετικά αναβαθμίζονται σε Pixel LED.
Ταξιδέψαμε με την E Pace P300e Phev ως την Καλαμάτα και επιστρέψαμε μέσω Κυπαρισσίας. Έπιασα πολλές φορές τον εαυτό μου να χαϊδεύει το ανάγλυφο του ιαγουάρου στο τιμόνι και να αλλάζω ταχύτητες αναίτια από τα paddles. Προφανώς με απόσταση 20cm από το έδαφος και βάρος κοντά στους 2tn η E Pace Ρ300e Phev δεν είναι σπορ αυτοκίνητο. Τούτου δοθέντος η συμπεριφορά της σε δρόμο με στροφές είναι ισορροπημένη, αρχοντική χωρίς υστερίες. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες ειδικά αν επιλέξεις το πρόγραμμα χαρτογράφησης Dynamic και τα ηλεκτρονικά παρεμβαίνουν αποτελεσματικά αν το παρακάνεις στη δοσολογία τιμονιού γκαζιού.
Δεν είναι δύσκολο να παρασυρθείς με τόση δύναμη, ειδικά αν έχεις φροντίσει μέσω της αντίστοιχης χαρτογράφησης να κρατήσεις το ρεύμα στην μπαταρία για τη στιγμή που εσύ θες να είναι «φουλ». Σε κάθε περίπτωση έχεις περίσσεια ισχύος για ένα ασφαλές προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο σε ανηφόρα, φορτωμένος, με 4 άτομα και αποσκευές για Σαββατοκύριακο. Ο χώρος αποσκευών στα 470lt είναι επαρκής, όπως και οι εσωτερικοί χώροι. Θα μπορούσε να έχει γίνει και καλύτερη εκμετάλλευσή τους, όμως είναι αντιληπτό πως έχει δοθεί έμφαση στην πολυτέλεια, στην αισθητική και στο πάχος των εμπρός καθισμάτων. Αυτή η Jaguar απευθύνεται κυρίως σ’ αυτόν που την οδηγεί και όχι σ’ αυτόν που κάθεται πίσω δεξιά.
H κατανάλωση της επαναφορτιζόμενης Jaguar έχει μεγάλη διακύμανση: Αφόρτιστος με τέρμα γκάζι μπορείς άνετα να δεις διψήφιο αριθμό λίτρων ανά 100km αλλά αυτή η χρήση είναι εκτός λογικής του εξηλεκτρισμένου αυτοκινήτου. Εύκολα θα δεις 4,5lt/100km εντός πόλης απολαμβάνοντας την πολυτελή αθόρυβη ηλεκτρική/υβριδική μετακίνηση. Εκτός πόλης αλλά εντός ορίων λογικής και ΚΟΚ θα περιοριστείς στα 7lt/100km τιμή εξαιρετική για το χαρακτήρα, τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός: ΒΜW X1 phev, Mercedes GLA 250e, Volvo XC40 phev, Range Rover Evoque, DS7. H Jaguar έχει τον τρόπο της να ξεχωρίζει και το πιο δυνατό της σημείο είναι η πολυτέλεια του εσωτερικού.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Jaguar E Pace 300e Phev
Θερμικός Κινητήρας: 1.495 cc
Ισχύς: 200 PS/6.000 rpm
Ροπή: 280 Nm/2.000 – 4500 rpm
Ηλεκτροκινητήρας: 80kw (109PS)
Ροπή: 260 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 309 PS
Συνδυαστική ροπή: 540Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.5 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Kατανάλωση: από 6.7 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: από 43 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2.148 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.395/1.984/1.648 mm
Μεταξόνιο: 2.681 mm
Χώρος αποσκευών: 470 lt
Τιμή: από 61.832 €
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ρωσία: Σύγκρουση τρένων στην περιφέρεια Μούρμανσκ – Περισσότεροι από 10 τραυματίες
- Τάσεις MRB: Στο 22,9% η ΝΔ και 14,2% το ΠΑΣΟΚ – Ποιες λέξεις εκφράζουν τους πολίτες
- Μπακογιάννης: Οι Τράπεζες είχαν ενημερώσει από τον Απρίλιο τον Δούκα για το χρηματοδοτικό κενό στο γήπεδο του ερασιτέχνη ΠΑΟ
- Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν οι ελάχιστες βάσεις εισαγωγής για τις Πανελλήνιες