Διανύσαμε 200 km, με κατανάλωση 33 kwh εντός πόλης. Το ηλεκτρικό της Nissan, με 20% κρατική επιδότηση, ξεκινά από 27.500 ευρώ.
Το νέο Nissan LEAF με 70 χιλιάδες πωλήσεις παγκοσμίως το 2019 είναι το πρώτο σε πωλήσεις μεταξύ των ηλεκτρικών μοντέλων που εισάγονται στη χώρα μας. Περισσότεροι από 500.000 πελάτες έχουν επιλέξει το LEAF, από το 2010 όπου και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά. Το σημερινό μοντέλο προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια καθώς εκτός από την μπαταρία των 40 kwh διατίθεται και με μπαταρία 62 kwh που ξεπερνά σε αυτονομία τα 500 km! Αξίζει να τονιστεί ότι το Leaf απέσπασε την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων στις πλέον αυστηρές δοκιμές ασφάλειας του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού ασφάλειας, Euro NCAP.
Μοιάζει -και είναι- διαφορετικό
Με συνολικό μήκος 4,49m, πλάτος 1,79m, ύψος 1,54m και μεταξόνιο 2,70m, το νέο Nissan LEAF διαθέτει εξαιρετική αεροδυναμική που του επιτρέπει να εξοικονομεί ενέργεια. Έχει μοντέρνο λειτουργικό εσωτερικό, το οποίο εστιάζει στην άνεση του οδηγού και στην ευκολία χρήσης. Ο χώρος αποσκευών, χωρητικότητας 435 lt, και το διαιρούμενο πίσω κάθισμα 60/40, προσφέρουν μέγιστη χρηστικότητα και για επαγγελματική χρήση καθιστώντας το νέο Nissan LEAF, μια αξιόλογη επιλογή για επαγγελματικό αυτοκίνητο (ταξί). Σημειώστε πως σε διθέσια διαμόρφωση η χωρητικότητα φτάνει τα 1.176 lt.
Η κεντρική οθόνη TFT 8 ιντσών απεικονίζει βασικά χαρακτηριστικά όπως το σύστημα πλοήγησης Nissan Connect EV. Περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα πλησιέστερα σημεία φόρτισης. Τα Apple CarPlay και Android Auto είναι επίσης διαθέσιμα. Οι χρήστες του LEAF θα επωφεληθούν επίσης από ένα νέο interface με μια εφαρμογή για smartphones, που τους επιτρέπει να παρακολουθούν την κατάσταση φόρτισης του οχήματός τους, να βρουν τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης και να προθερμαίνουν ή να ψύχουν το αυτοκίνητο στην ιδανική θερμοκρασία, πριν καν το οδηγήσουν!
Δύναμη και ροπή παντού!
Ο ηλεκτροκινητήρας του Nissan LEAF αποδίδει 110 kW (150PS) και ροπή 320 Nm σταθερά σ’ όλο το φάσμα στροφών. Γι’ αυτό και δεν χρειάζεται κιβώτιο ταχυτήτων, υπάρχει μια μόνο σχέση το Drive. Προφανώς ο αυτόματος επιλογέας έχει και Parking, Neutral, Reverse. Πατάς γκάζι και επιταχύνεις σταθερά μέχρι την τελική ταχύτητα. Η άνεση να οδηγείς χωρίς αλλαγές σχέσεων είναι μεγάλη. Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας των 40kwh σε οικιακή πρίζα φτάνει τις 21 ώρες ενώ με το Wallbox των 7Kw χρειάζονται 7 ώρες.
Ενεργητική και παθητική ασφάλεια
Σε όλες τις εκδόσεις διατίθενται έξι αερόσακοι (μπροστινοί, πλευρικοί και κουρτίνας), υποδοχή ISOFIX, σύστημα αντί-μπλοκαρίσματος φρένων (ABS), ηλεκτρονική κατανομή δύναμης πέδησης (EBD), υποβοήθηση πέδησης (BA) και σύστημα Hill Start Assist (HSA). Η αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων και η προειδοποίηση Blind Spot είναι επίσης στάνταρ, όπως και η έξυπνη πέδηση έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων. Τεχνολογίες ασφάλειας όπως η προειδοποίηση λωρίδας, και πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αποτελούν επίσης μέρος του στάνταρ εξοπλισμού του Nissan LEAF. Το LEAF είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Intelligent Mobility που βοηθά με το ProPILOT για ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση, αλλά και (ProPILOT Park), για πλήρως αυτόνομο παρκάρισμα.
Το ProPILOT έχει βελτιστοποιηθεί για λειτουργία σε βαριά κυκλοφοριακή συμφόρηση ή σε σενάρια οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας.
Μέσω ραντάρ και κάμερας, το ProPilot προσαρμόζει την ταχύτητα με βάση την προπορευόμενη κυκλοφορία και κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας. Διαχειρίζεται ακόμα και καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης διατηρώντας αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει όταν είναι απαραίτητο. Μετά την ακινητοποίηση, το όχημα θα παραμείνει στη θέση του, ακόμη και αν το πόδι του οδηγού δεν πατάει στο πεντάλ του φρένου. Μόλις ξεκινήσει η κυκλοφορία, το αυτοκίνητο θα ξαναρχίσει αυτόματα να κινείται. Ιδανικό για ταξιτζήδες που είναι μποτιλιαρισμένοι τη μισή μέρα.
Το e-Pedal
Η τεχνολογία e-Pedal του Nissan LEAF επεμβαίνει στο ρυθμό ανάκτησης ενέργειας, αυξάνοντάς τον σε βαθμό που πλέον ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατήσει φρένο. Αφήνοντας γκάζι, το αυτοκίνητο επιβραδύνει δραστικά και σταματά ανακτώντας μεγάλο μέρος της κινητικής του ενέργειας. Αυτό μειώνει το φόρτο του οδηγού και την πίεση στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη καθώς πρακτικά χρησιμοποιείς το φρένο 90% λιγότερο. Τεράστια υπόθεση για ένα επαγγελματία οδηγό η μείωση του φόρτου εργασίας. Η λειτουργία του e-Pedal, χρειάζεται μια περίοδο προσαρμογής, αλλά μόλις το συνηθίσεις ξεχνάς πλέον το φρενάρισμα. Συναρπάζει η γενικότερη ησυχία και ευκολία στη μετακίνηση με το Leaf. Φτιαγμένο για να ελίσσεται στα στενά της πόλης το ηλεκτρικό Nissan δεν έχει αντίπαλο εντός Αθηνών. Δεν έχει φτιαχτεί για να ταξιδεύει, αλλά θα σας πάει ως το Σούνιο ή το Μαραθώνα. Αξίζει να τονίσουμε τα μαλακά και άνετα καθίσματα που δεν κουράζουν καθόλου στις πολύωρες εντός πόλης μετακινήσεις.
Κατανάλωση 17kwh/100km!
Ο ηλεκτροκινητήρας του LEAF κάνει τη ζωή του οδηγού εξαιρετικά εύκολη. Επιλέγοντας τη χαρτογράφηση ECO εξοικονομείς ενέργεια, καθώς όλες οι ηλεκτρικές καταναλώσεις προσαρμόζονται αντίστοιχα. Στο Normal μπορείς να εντυπωσιάσεις με τις επιδόσεις του αυτοκινήτου (π.χ. 0-100 km/h σε 7,9 δλ.). Η κατανάλωση των 17,0 kWh/100 km που πετύχαμε, μπορεί να βελτιωθεί αν δεν χρησιμοποιείς κλιματισμό αλλά ακόμη κι έτσι το κόστος είναι κάτω από τα 2 ευρώ/100km. Με αυτή την κατανάλωση η αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας αντιστοιχεί σε 250km, ικανοποιώντας και με το παραπάνω τις καθημερινές μετακινήσεις του χρήστη. Αν θες κάτι παραπάνω το Leaf διατίθεται στην έκδοση e+ και με μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 62kwh που ξεπερνά τα 500km αυτονομίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ισχύς: 110kw (150PS)
Ροπή: 320 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μιας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.9 sec
Τελική ταχύτητα: 144 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Μεικτή κατανάλωση: 17,0 kWh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.580 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.490/1.788/1.530 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 40 kWh (ή 62kwh)
Χώρος αποσκευών: 435 lt
Τιμή: από 27.500€ (υπολογίστε 6.000€ κρατική επιδότηση)