Menu
-1.85%
Τζίρος: 150.27 εκατ.

Ερντογάν για νέο πυρηνικό δόγμα: Η Ρωσία πρέπει να προστατεύσει τον εαυτό της

Το ηλεκτρικό SUV της Mercedes προσφέρει μια πολυτέλεια μετακίνησης πρωτόγνωρη ακόμη και για τους θιασώτες της γερμανικής φίρμας

Αφιέρωμα Charge N Go

Το ηλεκτρικό SUV της Mercedes προσφέρει μια πολυτέλεια μετακίνησης πρωτόγνωρη ακόμη και για τους θιασώτες της γερμανικής φίρμας.

Δεν έχει κραδασμούς, αλλαγές σχέσεων, θόρυβο, δεν έχει καν κιβώτιο ταχυτήτων. Επιταχύνει αδιάκοπα και κολασμένα, είναι τετρακίνητη, αλλά δεν έχει άξονα μετάδοσης, ούτε διαφορικά. Έχει δυο κινητήρες και όλο της το πάτωμα είναι μια μπαταρία. Ζυγίζει 2.5tn και καταναλώνει 25kwh/100km ή 2.5 ευρώ/100km αν προτιμάτε. Κοστίζει δε, 14χ. λιγότερο από την ανάλογη συμβατική έκδοση GLE 450 4matic και 20χ λιγότερο από την ανάλογη GLC 43 4matic. Καλώς ήρθατε στον κόσμο της EQC.

Το 4κινητο ηλεκτρικό SUV της Mercedes εκμεταλλεύεται στο έπακρο την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Για τη δημιουργία του διαμορφώθηκε κατάλληλα το πλαίσιο της GLC ώστε να μπει η μπαταρία στο πάτωμα. Αντίστοιχα ο ένας ηλεκτροκινητήρας είναι στον εμπρός άξονα και ο άλλος ηλεκτροκινητήρας είναι στον πίσω άξονα. Ο καθένας περιστρέφει τον άξονα στον οποίο εδράζεται. Το πάχος των μπαταριών οδήγησε αναπόφευκτα στη μείωση της απόστασης από το έδαφος σε σχέση με την GLC. Η μπαταρία κατασκευάζεται από την Mercedes έχει 6 συστοιχίες και βάρος 652 kg. Η μέγιστη τάση είναι 405 V και η χωρητικότητά της 93kwh. Η ενεργειακή της πυκνότητα – το κρίσιμο μέγεθος των μπαταριών – είναι 143 Wh/kg.

Ρεύμα παντού, σε αυτοκίνητο και ποδήλατο.

Θεωρητικά μπορεί να φορτίσει σε Wallbox με ρυθμό 7.4kwh. Όμως όπως διαπιστώσαμε στην πράξη σε δημόσιο φορτιστή έξω από το Δημαρχείο Παπάγου – Χολαργού δεν έπαιρνε πάνω από 3.6kwh, αυτό βέβαια εξαρτάται από τι αποφασίζει το λογισμικό του αυτοκινήτου σε κάθε περίπτωση. Θεωρητικά μπορεί να φορτίσει μέχρι και σε ρυθμό 110kwh σε συνεχές ρεύμα αλλά για να βρεις κάτι τέτοιο στη χώρα μας πρέπει να πας σε κάποιο εργοστάσιο της ΔΕΗ.

Η συνδυαστική ισχύς των ηλεκτροκινητήρων φτάνει τα 408PS και η ροπή τα 765nm. Ο αυχένας μου έκανε μέρες να ξεμουδιάσει από τις επιταχύνσεις. Ειδικά με τη χαρτογράφηση στο Sport οι επιταχύνσεις εν κινήσει ξεπερνούν ακόμη και 8κύλινδρες εκδόσεις AMG. Όσο κι αν σας φανεί περίεργο όμως, αυτό δεν είναι το δυνατό σημείο της EQC. Το δυνατό της σημείο είναι η μετακίνηση εντός πόλης: Δεν ακούς τίποτα, δεν υπάρχει τίποτα να ακούσεις, επιταχύνεις, επιβραδύνει μόνη της δεν υπάρχουν αλλαγές σχέσεων και η απαράμιλλη άνεση σε κερδίζει σε τέτοιο βαθμό που μετά σε ξενίζει οιαδήποτε συμβατική έκδοση.

Το μεγάλο βάρος των 2.5tn δεν επηρεάζει αρνητικά την οδική της συμπεριφορά όπως περίμενα και ο λόγος είναι πως το κέντρο βάρους έχει κρατηθεί χαμηλά, χάρη στις μπαταρίες που βρίσκονται στο πάτωμα. Η άνεση παρότι το αυτοκίνητο δοκιμής μας δεν διέθετε αερανάρτηση παραμένει σε πολύ καλά επίπεδα.

Στο κέντρο της πόλης όταν κινείσαι σε πυκνή ροή και με το πρόγραμμα Eco ή Comfort δουλεύει για λόγους οικονομίας μόνο ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας. Ο πίσω εμπλέκεται όταν πατάς τέρμα το γκάζι. Σημειώστε πως μπορείς να μεταβάλλεις το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας: Μηδενική ανάκτηση, χαμηλή, μέση και υψηλή εκεί ουσιαστικά δε χρειάζεται να πατάς φρένο. Αν όμως τη χρησιμοποιείς και είσαι και φειδωλός στις επιταχύνσεις άνετα μπορείς να επιβεβαιώσεις ή και να ξεπεράσεις τα 400km (WLTP) της θεωρητικής της αυτονομίας.

Όπως σε όλες τις Mercedes έτσι και εδώ υπάρχει το ολοκληρωμένο σύστημα MBUX και μια τεράστια διπλή οθόνη πολυμέσων που στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει και ένα μενού EQ όπου μπορείς να παρακολουθείς live τη ροή ενέργειας από την μπαταρία στους ηλεκτροκινητήρες και από τη γεννήτρια στην μπαταρία. Προφανώς με την EQC για να πας στη Θεσσαλονίκη αν δεν φορτίσεις στην Αταλάντη. Στην Καλαμάτα όμως πας! Για να την χρησιμοποιείς καθημερινά εντός πόλης θα πρέπει να έχεις πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης. Ναι θα μπορούσε να είναι το πρώτο και μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mercedes EQC

Κινητήρας: 2 ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 408 PS
Ροπή: 765nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Σταθερή σχέση μετάδοσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.0 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 25kwh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2500 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.761/1.884/1.623 mm
Μεταξόνιο: 2.873 mm
Χώρος αποσκευών: 500 lt.
Τιμή: από 82.000 € (12.690 το αυτόματο)

 

Διαβάστε ακόμα: 

Η ζωή στην Αθήνα με ένα ηλεκτρικό πατίνι

Το πρόβλημα των ρύπων, αστυφιλία, υπερπληθυσμός

Αυτόνομη οδήγηση: Kίνδυνοι και ηθικά διλήμματα

Διαβάστε περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας στο μεγάλο αφιέρωμα Charge N Go του mononews.gr