Γκάζια κι αλητείες χωρίς αναπηδήσεις και ταλαιπωρίες, η γρήγορη έκδοση του Κona έχει αντισυμβατικό χαρακτήρα.

Είναι αλήθεια πως δεν υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που δημιουργούν γρήγορες σπορ εκδόσεις των B SUV. Μπορείς να βρεις κάτι αντίστοιχο στην VW με το TROC R στην Audi με την SQ2 και στη Ford με το Puma ST.  Στη Hyundai είναι η πρώτη φορά που το επιχειρούν και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει.

Κοιτώντας εξωτερικά το Kona N υπάρχει αρκετό δράμα στην εμφάνισή του: Από το τεράστιο Ν στις πόρτες που αν θες το προσθέτεις, τις εξατμίσεις τεράστιας διαμέτρου που πλαισιώνονται από τον διαχύτη, τα κάτω φωτιστικά σώματα, τα εντυπωσιακά ανοίγματα στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, τις κόκκινες δαγκάνες των αεριζόμενων δίσκων, τα ίδιου χρώματος σιρίτια, την εντυπωσιακή πίσω αεροτομή με το τριγωνικό φωτάκι στο κέντρο της, το Κοna N είναι κραυγαλέο και συνάμα του γούστου μου γι’ αυτό που είναι. Εδώ νιώθω την ανάγκη να ξεκαθαρίσω ότι είμαι φαν της Ιταλικής σχολής, της απέριττης σχεδίασης και της elegant ομορφιάς. Τούτων δοθέντων εκτιμώ το Kona N και μου αρέσει η κραυγαλέα αισθητική του, καθότι είναι συνεπής με το χαρακτήρα του: “What you see is what you’ve got”. Ή σε απλά ελληνικά “κόψε φάτσα και βγάλε συμπέρασμα”. Είναι αυθεντικό λοιπόν το Kona N πάνω στο τι ακριβώς πρεσβεύει και σε ποιους ακριβώς απευθύνεται. Ξεκάθαρα είμαι ένας από αυτούς όσον αφορά στην οδική του συμπεριφορά, στα γκάζια και στον αντικομφορμιστικό, αθλητικό χαρακτήρα του. Αυτός είναι έντονος και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου ο ιδιοκτήτης ενός συμβατικού Kona θα αιφνιδιαστεί ευχάριστα από την πληθώρα επιλογών, ρυθμίσεων, διακοπτών και θα αρχίσει ν’ αναρωτιέται τι κάνουν όλα αυτά.

 

 

Μπαίνοντας στο εσωτερικό βρίσκεις ανάλογη αισθητική: Πολύ καλά μπάκετ καθίσματα, δερμάτινο χοντρό τιμόνι με διάμετρο που ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης. Δυνατότητες να παραμετροποιήσεις σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά (ηχητική και οδική) του αυτοκινήτου. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και αφήνω στην άκρη τα κανακέματα για να πιάσω τα αγριέματα: Με το N Grin Shift έχεις overboost για μέγιστη επιτάχυνση που διαρκεί 20’.

 

Με N Power Shift οι αλλαγές διαρκούν ελάχιστα μοιάζει με seamless κιβώτιο ή αν έχετε οδηγήσει παπάκι, αυτό(!) αλλά με πολλαπλάσια ισχύ. Με το N Track Sense Shift είσαι έτοιμος για οδήγηση στην πίστα. Επίσης έχεις στη διάθεσή σου launch control για ανώριμες εκκινήσεις. Αρωγός στην προσπάθεια να περάσουν τα 280PS από τον εμπρός άξονα ομαλά στο δρόμο εκτός από το μπλοκέ διαφορικό είναι τα ειδικά εξελιγμένα για το Kona N, ελαστικά της Pirelli διαστάσεων 235/40/19. Το αυτοκίνητο έχει και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και ενισχύσεις στο πλαίσιο που έφεραν το βάρος στα 1500kg.

 

Ο κινητήρας είναι γραμμικός άμεσος και ισχυρός σε όλο το φάσμα στροφών. Δε σου λείπει πουθενά η δύναμη ή η ροπή για να προσπεράσεις αστραπιαία. Αν είσαι φειδωλός με το γκάζι κρύβεται, αν είσαι επιθετικός τρομάζει, δεν είναι εύκολο να βρεις την ισορροπία μαζί του. Ομολογώ πως δεν την βρήκα, αλλά ήμουν και προκατειλημμένος: Είχα στο μυαλό μου το i20N και την γραμμική αίσθησή του. Δεν ισχύει το ίδιο εδώ, μιλάμε για ωμή απότομη δύναμη, πατάς γκάζι τέρμα, οι εξατμίσεις στριγγλίζουν και ξεσπά κόλαση.

Με το Hyundai Kona N στη λίμνη του Μαραθώνα.

Προφανώς έχω οδηγήσει πολύ πιο ισχυρά οχήματα, δεν ξέρω αν γνωρίζετε πως η δύναμη εθίζει και συνηθίζεται. Μετά από λίγο δε σου φαίνεται το ίδιο. Οι ευθείες κονταίνουν, οι στροφές απλώνουν και μπορεί αν θες να κάνει θόρυβο παντού. Ή να είναι αγχωτικά γρήγορο και αποτελεσματικό. Το σίγουρο είναι πως σε έχει μόνιμα στην πρίζα.

Ξεπερνώντας τα δήθεν και τα «όπως να ‘ναι» αν αρχίσεις να οδηγείς στρωτά με γραμμές και πιέζοντας σταδιακά έχεις σα σύμμαχο τα φρένα και το κιβώτιο. Το 8αρι διπλού συμπλέκτη είναι απλά εξαιρετικό όπως και το μπλοκέ διαφορικό που παρεμβαίνει όταν και όσο χρειάζεται. Τιμόνι, ανάρτηση και turn in επιδέχονται βελτίωσης για τα γούστα μου αλλά το σχόλιο επουδενί αφορά νόμιμους ρυθμούς σε δημόσιο δρόμο. Πρόκειται για την αίσθηση που είχα το Σεπτέμβρη, στα Μέγαρα στην παρουσίαση στην πίστα.

Στο δρόμο δεν επιτρέπεται, δεν προβλέπεται και ποτέ δε θα κινηθούμε σε τέτοιους αντικοινωνικούς ρυθμούς. Στην ηλικία μου εκτιμάται ιδιαίτερα και μια πιο ενδοτική ανάρτηση για να πω την αλήθεια, όμως κάποιος με τα μισά μου χρόνια δεν το καταλαβαίνει αυτό. Στο δια ταύτα αν ψάχνεται πύραυλο SUV οκ. Αν ψάχνεται γρήγορο Hyundai δείτε το i20N. Αν θέλετε να εντυπωσιάσετε γύρω γύρω στην πλατεία εδώ είστε!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai KonaN 2.0lt
Κινητήρας: 1.998cc
Ισχύς: 280 ps/ 5.500 – 6000rpm
Ροπή: 392 Nm/2.100 – 4700 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,5 sec
Τελική ταχύτητα: 240km/h
Μεικτή κατανάλωση: 12,9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 194 gr/km
Βάρος: 1510 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4215/1800/1.565 mm
Μεταξόνιο: 2650 mm
Χώρος αποσκευών: 361lt
Τιμή: 44.000 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Opel: Όλα ξεκίνησαν από μια ραπτομηχανή!

Mini Cooper S Cabrio: Resolute Edition