Η συζήτηση για τα μικρά Hyundai κατέληγε πάντα: «Εντάξει για τα λεφτά του μια χαρά είναι, αξιόπιστο, τη δουλειά μου την κάνει, αρκεί…».
Στην πραγματικότητα οι κάτοχοι των προηγούμενων γενιών i10 ή Getz ή Atos θα ήθελαν καλύτερη ακαμψία, καλύτερη ανάρτηση, καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι, καλύτερη αισθητική ενώ προσωπικά με ενοχλούσε ιδιαίτερα η μυρωδιά του εσωτερικού στα καινούργια Hyundai εκείνης της εποχής. Όλα αυτά τα προβλήματα έχουν επιλυθεί με τρόπο μοναδικό στο νέο Hyundai i10 3ης γενιάς.
Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε αλλά τα μικρά αυτοκίνητα πόλης ειδικά αυτά που είναι κάτω από 1tn τείνουν να εξηλεκτριστούν ή να εξαφανιστούν λόγω των προδιαγραφών ρύπων της Ε.Ε. όπου υπάρχει και συντελεστής βάρους. Το i10 με 13gr CO2/km πάνω από το μέσο όρο από 1/1/2021 θα ακριβύνει περίπου 1000 ευρώ ή 8%. Ποσό σημαντικό για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Γι’ αυτό θα δείτε όλους σχεδόν τους κατασκευαστές να καταργούν τα μικρά αυτοκίνητα πόλης από την γκάμα τους ή να τα προσφέρουν με ήπια υβριδικά συστήματα, ή μόνο με ηλεκτροκινητήρα.
Η Hyundai πάει κόντρα στο ρεύμα ποντάροντας στην τεχνογνωσία της και στην απλότητα της κατασκευής: Τρικύλινδρος, 12βαλβιδος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, άκαμπτο στιβαρό αμάξωμα και μια ενδοτική ανάρτηση που απορροφά με ποιοτικό τρόπο τις διεγέρσεις του οδοστρώματος.
Δοκιμάσαμε και την έκδοση με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο τύπου MMT το οποίο χρειάζεται να προσαρμόσεις λίγο το στυλ οδήγησής σου. Ξεκάθαρη επιλογή μας το εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο. Η τεχνολογία Smart Stream εξασφαλίζει ομοιογενή καύση και κατ’ επέκταση εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση στις εκπομπές ρύπων, περίπου κατά 15%. Επιπλέον το σύστημα Idle Stop & Go (ISG), απενεργοποιεί τον κινητήρα σε στάση.
Σχεδιαστικό γκολ!
Μου έγινε εμμονή να ψάχνω το δικτυωτό πλέγμα «cascading» παντού: Στα πλαϊνά, στο ταμπλό, στα φώτα ομίχλης στην μάσκα. Εξωτερικά το i10 δείχνει επιβλητικό και τονίζει την αύξηση των διαστάσεών του σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η φαρδιά μαύρη μάσκα προσθέτει αισθητικά σε όγκο. Τα φώτα LED, όπως και τα φλας μέσα στους καθρέπτες, προσδίδουν φρεσκάδα και φινέτσα. Υπάρχουν 10 διαφορετικές αποχρώσεις για το αμάξωμα, αλλά και διχρωμία, με τη οροφή σε μαύρο ή κόκκινο, μια δημοφιλής τάση.
Η οριακή αύξηση του μεταξονίου κατά 4 πόντους σε σχέση με το προηγούμενο i10 αλλά και η εργονομική δουλειά στο εσωτερικό έχει εξασφαλίσει χώρους για 4 επιβάτες. Ακόμη και 5 άτομα θα στριμωχτούν για μικρή απόσταση. Η εργονομία των χειριστηρίων, η ποιότητα και η υφή των υλικών και επιτέλους η μη μυρωδιά σε κάνουν να αισθανθείς οικεία. Το δικτυωτό πλέγμα σε διάφορα σημεία διεγείρει τη φαντασία και τις αισθήσεις. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη πολυμέσων LCD 8 ιντσών, έγχρωμη, ευκρινής και με κάμερα οπισθοπορείας.
Μπορείτε να συνδέσετε το κινητό σας με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto. Αξίζει να σταθούμε στην σωστή λειτουργία του Hyundai SmartSense S10: FCA (Forward Collision-Avoidance Assist, για την πρόληψη συγκρούσεων με προπορευόμενο όχημα αλλά και προστασία πεζών), HBA (High Beam Assist δηλαδή αυτόματη προσαρμογή μεγάλης σκάλας προβολέων), το LKA (Lane Keep Assist System, έλεγχος πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας), το DAW (Driver Attention Warning για την ανίχνευση κόπωσης) και το ISLW (Intelligent Speed Limit Warning, αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας). Επιπλέον, το i10 είναι εφοδιασμένο με σύστημα αυτόματης τηλεφωνικής ειδοποίησης eCall, για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οδηγώντας το εντός πόλης μένεις ικανοποιημένος από την ευστροφία του κινητήρα, την άνεση της ανάρτησης, την πολύ χαμηλή κατανάλωση, την ευελιξία. Φρενάροντας οριακά από πολλά χιλιόμετρα τα ηλεκτρονικά δίνουν μάχη για να σταθεροποιήσουν την ουρά αλλά το καταφέρνουν. Σε στροφές χρειάζεται υπομονή, η συμπεριφορά του είναι ασφαλής και φυσικά δεν πρόκειται για έκδοση Ν. Το i10 του 1.0lt είναι παιδί της πόλης. Εκεί πλεονεκτεί και αγχολύει τον ιδιοκτήτη του. Ταυτόχρονα δεν περνάει απαρατήρητο στους πιτσιρικάδες, κάτι τα χρώματα, κάτι το σχέδιο, κοιτάνε και ρωτάνε. Αν θα το αγόραζα; Για 2ο αυτοκίνητο ναι, καθώς δεν έχει κανένα χτυπητό μειονέκτημα και ως Hyundai είναι βέβαιο ότι θα αποδειχτεί αξιόπιστο, οικονομικό και ανθεκτικό στο χρόνο. Στην κατηγορία έχει πολύ δυνατή παρουσία η Fiat με το Panda και η Toyota με το Aygo.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA HYUNDAI i10 1.0lt
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 67 PS/5.500 rpm
Ροπή: 9.8 kgm/3.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 14.6 sec
Τελική ταχύτητα: 155 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.3 l/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 108 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 120 €
Βάρος: 921 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.670/1.680/1.480 mm
Μεταξόνιο: 2.425 mm
Χώρος αποσκευών: 252 lt.
Τιμή: από 11.340 € (12.690 το αυτόματο)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σολτς στο Μαγδεμβούργο: Τρομερή πράξη να τραυματίζεις και να σκοτώνεις τόσους πολλούς με τέτοια βαναυσότητα(upd)
- Σεισμός τώρα 2,1 Ρίχτερ στο Χαλάνδρι, αισθητός και στην Αθήνα
- Εισαγγελική παρέμβαση στη Θεσσαλονίκη: Ανάγκασαν μαθητή να πιει «ποτό» με ακαθαρσίες
- Στέφανος Κασσελάκης: Στις αρχές της νέας χρονιάς η Κ.Ο. του Κινήματος Δημοκρατίας