Στο επαναφορτιζόμενο S90 συνυπάρχουν τα καλά πέντε κόσμων: Πολυτέλεια, γκάζια, οικονομία, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια. Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε εκτενώς και να ταξιδέψουμε μαζί του. Το S90 έχει παρουσιαστεί από το 2020 αλλά πλέον η επαναφορτιζόμενη έκδοση απέκτησε μεγαλύτερη μπαταρία 19kwh και μεγαλύτερη ισχύ φτάνοντας τα 456PS από τα 390PS.
Απ’ αυτά τα 145PS είναι ηλεκτρικά, ο ηλεκτροκινητήρας δίνει κίνηση στον πίσω άξονα έτσι το S90 είναι τετρακίνητο. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα μάλιστα να επιλέξει και μόνιμη τετρακίνηση όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε μεικτές συνθήκες.
Παρατηρώντας απέξω το S90 βλέπεις μια λιμουζίνα κύρους: 5m αυτοκίνητο με τα φιμέ τζάμια πίσω και τις πανέμορφες 19αρες ζάντες σίγουρα από το εσωτερικό του περιμένεις να βγει ο/η πρόεδρος. Μπαίνοντας μέσα αισθάνεσαι να σε κανακεύουν. Το μάτι σταματά στον κρύσταλλο που παίζει το ρόλο του επιλογέα ταχυτήτων. Δεν πρόκειται φυσικά για κλασσικό λεβιέ, αλλά για διακόπτη που στέλνει ηλεκτρικά σήματα.
Έτσι πρέπει να κάνεις όλα τα στάδια κάθε φορά που επιλέγεις (R,N,D,B). Ο εξοπλισμός είναι κορυφαίος σε όλα τα επίπεδα, από τα υλικά, το ξύλο έως την αίσθηση των διακοπτών.
Οι χώροι άπλετοι εμπρός και πίσω, όμως το μεγάλο κεντρικό τούνελ (λόγω μπαταρίας) περιορίζει το χώρο για τα πόδια του μεσαίου επιβάτη. Δύσκολα χωρούν πίσω τρεις ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μεγάλος/βαθύς και κάτω από το κάλυμμα υπάρχει η ρεζέρβα αλλά και το καλώδιο φόρτισης. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η έκδοση με τα 390PS και την μπαταρία των 11kwh οπότε η φόρτιση σε απλή πρίζα διαρκούσε πέντε ώρες. Η ηλεκτρική αυτονομία που καταγράψαμε ήταν στα 35km όμως η Volvo αναφέρει πως στη νέα έκδοση αυτή έχει διπλασιαστεί. Δεν έχουμε λόγο να αμφιβάλλουμε γι’ αυτό.
Το S90 τραβά τα βλέμματα όπου κι αν περνάει. Το σχήμα του είναι δωρικό, επιβλητικό απέριττο. Πιθανόν καθώς ο κόσμος έχει πλέον συνδυάσει τη Volvo με SUV η εντύπωση να είναι ακόμη πιο έντονη. Σε κάθε περίπτωση το απολαμβάνεις. Στο ταξίδι το S90 είναι υπόδειγμα άνεσης, ασφάλειας, αρχοντιάς. Αθόρυβο, γρήγορο, ροπάτο και μέχρι τις ταχύτητες που εμείς κινηθήκαμε 130 -140km/h απόλυτα ασφαλές.
Προσπάθησα επανειλημμένα απενεργοποιώντας την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας από το μενού να απαλλαγώ από την ενοχλητική διόρθωση στο τιμόνι. Παρότι η παρεμβατικότητα μειώνονταν δεν εξαλείφονταν. Είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος μ’ αυτό το σύστημα, καθώς με ενοχλεί πάρα πολύ. Κατανοώ απολύτως τη χρησιμότητά του για τους αφηρημένους ή κουρασμένους οδηγούς.
Στον επαρχιακό δρόμο γρήγορα αντιλαμβάνεσαι πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η ανάρτηση. Ενδοτική, εξαφανίζει τις λακκούβες και ταυτόχρονα εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό να στρίψει όπως έρχεται χωρίς να πατήσει φρένο. Το S90 παρότι δεν είναι σπορ αυτοκίνητο μπορεί να αποδειχτεί πολύ πιο γρήγορο από πολλά σπορ αυτοκίνητα στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού. Χρειάζεται λίγη υπομονή στο in της στροφής και σε ανταμείβει με εξαιρετικά γρήγορη έξοδο χάρη και στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Παρασύρθηκα, το παραδέχομαι καθώς το στήσιμο του αυτοκινήτου και η κατανομή βάρους κρύβει το βάρος του οχήματος.
Βρέθηκα νωρίς το πρωί ν’ ανεβαίνω προς το χιονοδρομικό του Μαινάλου. Ναι προφανώς ο Μάρτης μας τρέλανε, είχε χιονίσει τη νύχτα και το παγωμένο φιλμ χιονιού δεν ήταν ότι πιο φιλικό για λιμουζίνες 400PS. Παραταύτα όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό βίντεο το S90 αντιμετώπισε με άνεση αυτές τις συνθήκες χάρη στην 4κινηση. Στα γονίδιά του άλλωστε αυτές οι συνθήκες είναι το στάνταρ.
Όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και η Volvo λέει πως το ανανεωμένο S90 με την μπαταρία των 19kwh έχει διπλάσια αυτονομία.
Στο δια ταύτα πρόκειται για μια ολοκληρωμένη αντικομφορμιστική πρόταση γι’ αυτόν που θέλει να κάθεται πίσω δεξιά τις καθημερινές και εμπρός αριστερά το Σαββατοκύριακο. Δεν έρχεται εύκολα σε δύσκολη θέση, κοστίζει πολύ λιγότερα από τον ανταγωνισμό, δεν υπολείπεται σε τίποτα. Αν ψάχνεται λιμουζίνα αξιολογήστε το. Στα μάτια μου έχει και δυο σημεία που υπερέχει από τον ανταγωνισμό: Την εμφάνιση και τη ρύθμιση της ανάρτησης.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Volvo S90 T8 Recharge
Κινητήρας: 1.998cc
Ισχύς: 390 PS συνδυαστική ισχύς
Ροπή: 709 Nm συνδυαστική ροπή
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,9 lt/100 km και 22 kwh/100km(δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 18 gr/km
Βάρος: 2155 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4963/1890/1.443 mm
Μεταξόνιο: 2941 mm
Χώρος αποσκευών: 500lt
Τιμή: 80.320 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
F1 Alfa Romeo: Ξέσπασε σε λυγμούς ο Κινέζος!