Είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή την plug in hybrid έκδοση της BMW X1. Πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο που διαθέτει 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5lt/125PS και ηλεκτροκινητήρα 75kw/95PS. Ο θερμικός κινητήρας μεταδίδει μέσω ενός 6-τάχυτου κιβωτίου Steptronic την κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ ο ηλεκτροκινητήρας εδράζεται στον πίσω άξονα και μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός γραναζιού. Έτσι δημιουργείται σύστημα AWD (τετρακίνησης).
Η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα χάρη στη σταθερή ροπή, δίνει μια μοναδική αίσθηση στον οδηγό, αυτή της αμεσότητας. Επιπλέον, η θέση του ηλεκτροκινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα συμβάλλει στη βέλτιστη κατανομή φορτίου ανά άξονα στη νέα υβριδική BMW X1. Η συνδυαστική ισχύ φτάνει τα 220PS ενώ η συνολική ροπή τα 39kgm. Αντίστοιχες είναι και οι επιδόσεις της X1 xDrive25e που παραπέμπουν σε σπορ αυτοκίνητο. Για να μην παρεξηγηθώ η επαναφορτιζόμενη Χ1 δεν προορίζεται για σπορ οδήγηση έχει όμως σημαντικά περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας για σβέλτα προσπεράσματα χάρη στην ηλεκτρική ώθηση.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής την έβαζα κάθε βράδυ στην πρίζα. Είναι μια επιπλέον δουλειά αυτή, όμως συνηθίζεις. Η τελευταίας γενιάς μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 9kw παρέχει ηλεκτρική αυτονομία έως 52 χλμ (WLTP). Στην πράξη έχεις 40 ηλεκτρικά km στάνταρ. Η μπαταρία φορτίζεται σε οικιακή πρίζα 16Α χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης, ήθελε περίπου 5 ώρες. Η υποδοχή φόρτισης βρίσκεται εμπρός αριστερά. Κάθε πρωί με την μπαταρία γεμάτη είχα στη διάθεσή μου 40 ηλεκτρικά km. Η θέση της μπαταρίας περιορίζει (-50lt) στα 450lt το χώρο αποσκευών. Ρίχνοντας τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα 40: 20: 40 φτάνει στα 1.470lt. Χώροι υπεραρκετοί για μια 4μελη οικογένεια.
Στην προκαθορισμένη ρύθμιση «AUTO eDRIVE» συνεργάζονται οι δυο κινητήρες με στόχο τη βέλτιστη οικονομία. Όταν το σύστημα διαβάσει έντονη ανηφόρα ή ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας. Όταν ενεργοποιείται το σύστημα πλοήγησης το λογισμικό διαχείρισης ενέργειας μπορεί να λάβει υπόψιν το προφίλ της διαδρομής για καλύτερο αποδοτικότητα. Αν επιλέξεις «MAX eDrive mode» πας μόνο ηλεκτρικά με την τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 135km/h. Αν αντίστοιχα επιλέξεις τη χαρτογράφηση SPORT έχεις όλη τη δύναμη για ένα γρήγορο προσπέρασμα. Πατώντας βαθιά το γκάζι – τα υβριδικά δεν έχουν φτιαχτεί γι’ αυτό – η επιτάχυνση είναι άμεση και ισχυρή.
Εμείς στα χέρια μας είχαμε την έκδοση «Business Advanced» με πολύ πλούσιο εξοπλισμό με τιμή 55.610 ευρώ. Η βασική έκδοση ξεκινά από τις 46.850 ευρώ, δεν είναι λίγα χρήματα αλλά μ’ αυτά έχεις ένα γρήγορο τετρακίνητο πολυτελές SUV. Θα μου πείτε ποιος θα πάει με την υβριδική Χ1 εκτός δρόμου, εγώ θα συμφωνήσω καθώς με 14.7cm απόσταση από το έδαφος μάλλον είναι καλύτερα να παραμείνουμε στην άσφαλτο. Σίγουρα όμως η τετρακίνηση είναι σύμμαχος σε μεικτές συνθήκες. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) εξασφαλίζει τα επίπεδα άνεσης που προσδοκάς από ένα premium SUV.
Πιέζοντας στις στροφές αισθάνεσαι το βάρος του αυτοκινήτου η επαναφορτιζόμενη Χ1 δεν είναι Μ αλλά παραμένει BMW: Ασφαλής, γρήγορη, οδηγοκεντρική. Θα κινηθείτε γρήγορα σε μια επαρχιακή διαδρομή, χωρίς περιττές ταλαιπωρίες/αναπηδήσεις και θα χαμογελάτε στο βενζινάδικο. Θα ταξιδέψετε με άνεση και πληθώρα χώρων για μια 4μελή οικογένεια.
Το κυριότερο όμως όλων είναι η ηλεκτρική καθημερινότητα στην πόλη, χωρίς να δουλεύει καθόλου ο θερμικός κινητήρας μια νέα ξεχωριστή εμπειρία: Αθόρυβα, οικονομικά, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων και πολύ φρένο καθώς δουλεύει η ανάκτηση ενέργειας η οδήγηση στην πόλη έχει γίνει πολύ πιο απλή, αγχολυτική και πολύ πιο ασφαλής. Η τιμή της plug in hybrid X1 είναι κάτω από τις 50χ. λόγω του μειωμένου τέλους ταξινόμησης. Ως απόλυτος αριθμός δεν είναι λίγα τα λεφτά, αλλά αν δει κανείς το πακέτο: SUV, 4×4, γρήγορο, οικονομικό σε κατανάλωση, 1.5lt και χωρίς τέλη κυκλοφορίας τότε αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για ολοκληρωμένη πρόταση.
Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του για τους εταιρικούς χρήστες ότι δεν έχει επιπλέον φόρο εισοδήματος και για τις εταιρείες ότι εκπίπτει το 130% της δαπάνης.
Ικανοποιητικός ο χώρος αποσκευών από 450 – 1470lt. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε την μικρή οθόνη multimedia, σας προτείνω να επιλέξετε αυτή των 10.2 ιντσών.
Η BMW X 1 xDrive 25 e Business Advanced περιλαμβάνει (εκτός του βασικού εξοπλισμού) :
• Πακέτο xLine
(Ειδικά εξωτερικά και εσωτερικά χαρακτηριστικά, ζάντες ελαφρού κράματος 18’’, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, προβολείς LED, πίσω φώτα LED, προβολείς ομίχλης LED.
• Δερμάτινα, ηλεκτρικά, σπορ καθίσματα.
• Πακέτο Ιnnovation
(Navigation Plus με έγχρωμη οθόνη αφής 10,2’’ και πολύ-χειριστήριο iDrive, Ηead-up display, Driving Assistant, σύστημα συναγερμού, αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέπτη).
• Κάμερα οπισθοπορείας.
• Ηχοσύστημα Hi-Fi.
• Πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο (RTTI).
• Apple CarPlay.
• Πακέτο εξωτερικών καθρεπτών, με ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες.
• Μεταλλικό χρώμα (11 επιλογές).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA BMW X1 xDrive25e
Κινητήρας: 1499 cc
Ισχύς: 220 PS/ 5000 rpm
Ροπή: 39 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,0 sec
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,4 lt+ 15kwh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 43 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1745 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.447/1.821/1.582 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 450 -1470lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: από 46.850 €
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike