Αποδέχομαι ότι η ηλικία παίζει έναν ρόλο. Όπως και η οικτρή κατάσταση των δρόμων της Αττικής. Είχα χρόνια να κοντοσταθώ επιστρέφοντας αυτοκίνητο, μια στιγμιαία υποψία συναισθήματος με προβλημάτισε. Ξέρετε όσοι κάνουμε αυτή τη δουλειά καταλαβαίνουμε απόλυτα πως νιώθει ένας γυναικολόγος. Το αυτοκίνητο είναι το αντικείμενό μας, στις πλείστες των περιπτώσεων κανείς μας δεν θυμάται τι οδηγούσε πριν λίγες βδομάδες. Αλλά αυτή η Citroen η C5Χ είναι μια ξεχωριστή περίπτωση, δεν ξεχνιέται. Όπως δεν ξέχασα ποτέ το βάτραχο (DS) ή τη CX, ή την XM. Κοινός τόπος η άνεση τόσο στο εσωτερικό όσο και στην ανάρτηση. Το C5X συνεχίζει τη σημαντική ιστορική παράδοση της Citroen με τον καλύτερο τρόπο.
Όπλα του τα Advanced Comfort καθίσματα. Πρόκειται ίσως για το πιο άνετο κάθισμα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά, ανεξαρτήτως τιμής. Φαρδιά, παχιά γεμάτα με ειδικό αφρώδες υλικό και ανατομία πολυθρόνας. Με την υφή των καθισμάτων να ενθουσιάζει όπως και η απορροφητικότητα και ο αερισμός των δερμάτων. Κάπου διάβασα και μ’ έπιασαν τα γέλια, ότι τα καθίσματα δεν προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη: «Τι να την κάνεις, την πλευρική στήριξη;» αναρωτήθηκα. Δεν αγοράζεις την C5X για να γράψεις ιστορία από στροφή σε στροφή, αλλά για να ξεχάσεις τι θα πει λακκούβα, ανομοιομορφία, σαμαράκι, ανωμαλία ή ότι άλλο. Όχι ότι η ανάρτηση επιτρέπει να περάσει κάτι από τα ανωτέρω αλλά αν ω μη γένοιτο… το κάθισμα το εξαφανίζει! Η ανάρτηση είναι Advanced Comfort Αctive Suspension με τεχνολογία Progressive Hydrulic Cushions και υδραυλικά bump stop πραγματικά ισοπεδώνει τα πάντα. Η αίσθηση θυμίζει καλό ποδήλατο βουνού με ανάρτηση μπρος πίσω ή για όσους έχουν μπει σε κάτι ανάλογο, αγωνιστικό τύπου Dakar.
Καθίσματα και ανάρτηση συνθέτουν ένα μαγικό χαλί για οδηγό και επιβαίνοντες στην C5X. Είναι όμως και η απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 19.5cm η οποία συντελεί στην μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης και στην απορροφητικότητά της. Πέρα από άνεση στο εσωτερικό υπάρχει και σημαντική ευρυχωρία καθώς με μεταξόνιο 2.8m, το μεγάλο station της Citroen προσφέρει άπλετους χώρους για 5 επιβάτες, η χαρά του οικογενειάρχη. Ο χώρος αποσκευών (-60lt) λόγω της μπαταρίας του επαναφορτιζόμενου συστήματος έχει πέσει οριακά κάτω από τα 500lt αλλά παραμένει τεράστιος.
Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η εντυπωσιακή οθόνη πολυμέσων των 12” με τα πολύ καλά γραφικά αλλά και την πληθώρα λειτουργιών. Θέλει μια εξοικείωση από τον ευκαιριακό χρήστη, άπαξ και μπεις όμως στη λογική της χαρτογράφησης, είναι εύκολος ο χειρισμός. Το χειριστήριο για την ένταση του ήχου, και τα χειριστήρια κλιματισμού είναι ξεχωριστά. Ο πίνακας οργάνων είναι και αυτός ψηφιακός απέριττος, ευκρινής, με λίγες πληροφορίες. Στα θετικά και το head up display που σε βοηθά να κοιτάς το δρόμο.
Το υβριδικό σύστημα είναι σωστά ρυθμισμένο η ανάκτηση ενέργειας δεν ενοχλεί και με την μπαταρία φορτισμένη μπορείς να διανύσεις 40 km εντός πόλης, αμιγώς ηλεκτρικά. Θεωρώ πως η επιλογή αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης δεν είναι τόσο αποδοτική. Πιστεύω πως επιλέγοντας hybrid και αφήνοντας το σύστημα να διαχειριστεί ρεύμα και βενζίνη με το βέλτιστο τρόπο πετυχαίνεις την καλύτερη απόδοση. Ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται ελάχιστα, η ανάκτηση ενέργειας μεγιστοποιείται και ο οδηγός έχει πάντα γεμάτο γκάζι και περίσσεια ενεργητικής ασφάλειας για ένα αστραπιαίο προσπέρασμα. Ακόμη και μετά από ώρες οδήγησης, με την μπαταρία άδεια το σύστημα σου δίνει στιγμιαία την ώθηση που σου επιτρέπει να περάσεις με ασφάλεια. Υπάρχει βέβαια και η ρύθμιση Sport για το κάτι παραπάνω που σφίγγει και την ανάρτηση στις στροφές.
Σε δρόμο με στροφές η C5X δεν είναι στο στοιχείο της. Θέλει υπομονή στην είσοδο και ευγενικούς χειρισμούς με το τιμόνι και το φρένο αλλιώς οι κλίσεις είναι μεγάλες. Υπό πίεση θα υποστρέψει αλλά τα όρια πρόσφυσής της είναι πολύ ψηλά. Στον αυτοκινητόδρομο είναι απολαυστική η ποιότητα κύλισης και τα ειδικά φίλτρα στα κρύσταλλα γίνονται αντιληπτά από το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου. Θυμίζει γερμανική λιμουζίνα στο ταξίδι η μεγάλη Citroen, αλλά είναι ακόμη πιο άνετη. Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας είναι αρκούντως παρεμβατικά χωρίς να εκνευρίζουν. Το 8αρι αυτόματο κιβώτιο είναι τόσο καλά ρυθμισμένο που δεν γίνεται σχεδόν ποτέ αντιληπτό στις αλλαγές ταχυτήτων. Σ’ αυτό παίζει ρόλο και η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα που εξαφανίζει την υστέρηση.
Εν κατακλείδι: Έχει δύναμη, άνεση, φινέτσα, χώρους, απόσταση από το έδαφος, καταναλώνει λίγο και ξεχωρίζει. Προφανώς τα 51χ είναι πολλά για Citroen, προφανώς η C5X τα αξίζει με το παραπάνω. Οι εραστές της μάρκας τις δεκαετίες 1980, 1990, 2000 μπορούν και πάλι να ονειρεύονται και να ξεσπαθώνουν στις συζητήσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Citroen C5 X phev
Θερμικός Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 180 PS/6.000 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 81,0 kW/ 110 PS
Συνδυαστική ισχύς: 225 PS
Ροπή: 360 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 233 km/h
Μέση κατανάλωση (βενζίνη/ρεύμα): 5,2 lt/100 km/21,9kwh/100km
Ηλεκτρική αυτονομία/ μπαταρία: 40 km/9,9 kWh (ωφέλιμη)
Εκπομπές CO2: 27 gr/km
Διαστάσεις (ΜχΠχΥ): 4.805 x 1.815 x 1.485 mm
Μεταξόνιο: 2.785 mm
Βάρος: 1.797 kg
Χώρος αποσκευών: 485 lt
Τιμή: Από 50.900 ευρώ
Διαβάστε επίσης
Παγκόσμιο αυτοκίνητο της Χρονιάς το IONIQ 6!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Τη Δευτέρα το μεσημέρι θα συμμετάσχει στην εκδήλωση του Bloomberg στην Αθήνα
- Πολυτεχνείο: Σε εξέλιξη η μεγάλη πορεία στην Αθήνα(Upd)
- Τα νέα πονταρίσματα των αναλυτών σε ΔΕΗ, ΟΤΕ και Motor Oil
- Χριστίνα Αλεξοπούλου για διαγραφή Σαμαρά: «Ανθέλληνες υπάρχουν πολλοί, Σαμαράς όμως ένας!»