Οδηγούμε το υβριδικό Qashqai των 190PS με το σύστημα e-Power εντός και εκτός πόλης.

Το Qashqai είναι ένα καταξιωμένο μοντέλο στην ελληνική αγορά που πρωταγωνίστησε στην κατηγορία των C SUV για περισσότερο από μια δεκαετία. Με 1257 ταξινομήσεις το 2022 είναι ακόμη στις πρώτες θέσεις αλλά όχι πρώτο. Πιθανόν σ’ αυτό παίζει κάποιο ρόλο η διαθεσιμότητα των κινητήριων συνόλων που είναι μόνο υβριδικά. Κορυφαίο αυτό με την τεχνολογία e – Power που με απόδοση 190PS αποτελεί την πιο προηγμένη και πιο ακριβή έκδοση που ξεκινά από τις 41.690 στην έκδοση Premium. Το μοντέλο δοκιμής μας (Techna) με πολύ καλό εξοπλισμό ανέρχεται στις 47.590 ευρώ. Πέρα από την έκδοση ePower υπάρχει και υβριδική έκδοση με 140PS με τις τιμές να ξεκινούν από 30.690 ευρώ. Το μοντέλο δοκιμής μας έφερε το υβριδικό σύνολο e Power που περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό κινητήρα για τη μετάδοση της κίνησης και έναν θερμικό σε ρόλο γεννήτριας. Ο τελευταίος παράγει ρεύμα είτε για να αποθηκευτεί στην μπαταρία είτε για να τροφοδοτήσει απ’ ευθείας τον ηλεκτρικό. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 140kw (190 PS) με 330 Nm που καταλήγουν στους τροχούς μέσα από σταθερή σχέση μετάδοσης, ενώ ο θερμικός 156 PS. To υβριδικό σύστημα μετατρέπει τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε ηλεκτρική και αξιοποιεί την απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα που είναι τριπλάσια του θερμικού. Έτσι έχεις ένα μεγάλο SUV με 190PS, γεμάτο γκάζι παντού, εντυπωσιακές επιταχύνσεις, άπλετα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας για να προσπερνάς σε επαρχιακό δρόμο χωρίς η κατανάλωση να ξεπερνά τα 6lt/100km. Που και πάλι πολλά είναι για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου αν το οδηγείς ήπια εντός πόλης.

1

Εκεί εύκολα μπορείς να δεις κατανάλωση στα 4.5lt/100km καθώς ο θερμικός κινητήρας δεν ενεργοποιείται συχνά. Όντας 1.500άρης 3κύλινδρος με μεταβλητό λόγο συμπίεσης, από 8:1 έως 14:1 ακούγεται με μια παράξενη χροιά όταν μπαίνει σε λειτουργία. Αυτό σε ξενίζει αλλά και σε προτρέπει να πας όσο πιο ήπια γίνεται ώστε να μην χρειάζεται να πολυδουλεύει ο θερμικός κινητήρας. Η μεταβολή του λόγου συμπίεσης γίνεται αλλάζοντας τη διαδρομή του εμβόλου, μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου συστήματος. Όταν δεν πατάς πολύ το γκάζι (κίνηση με σταθερή ταχύτητα και την μπαταρία επαρκώς φορτισμένη) η συμπίεση είναι υψηλή για μέγιστη οικονομία, ενώ αν σανιδώσεις τότε ο λόγος συμπίεσης πέφτει ως το 8:1 για να αυξηθεί η ισχύς.

Στην πράξη το Qashqai επιταχύνει ηλεκτρικά ως επί το πλείστων και καίει λίγο ειδικά στο μποτιλιάρισμα. Η απόκριση αλλάζει ανάλογα με την χαρτογράφηση που έχεις επιλέξει (Eco, Standard ή Sport). Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 km/h για λόγους αποδοτικότητας του συστήματος και είναι επιλογή συνειδητή. Η Nissan δίνει έμφαση στον οικολογικό, οικογενειακό χαρακτήρα του οχήματος και όχι στην δυνατότητα κίνησης εκτός νόμου.

Η αίσθηση οδήγησης είναι ισορροπημένη, ουδέτερη και σε μεγάλο βαθμό εφάμιλλη του υψηλού επιπέδου οδικής συμπεριφοράς που έχουν συνηθίσει οι ιδιοκτήτες των προηγούμενων Qashqai. Ειδοποιός διαφορά στην τελευταία γενιά η ακαμψία του αμαξώματος που έχει επιτρέψει στους μηχανικούς να σετάρουν την ανάρτηση με τρόπο που κολακεύει την άνεση χωρίς συμβιβασμούς στο κράτημα. Το Qashqai ePower είναι σφιχτό χωρίς να κοπανάει και άνετο χωρίς να γέρνει. Σίγουρα σ’ αυτό τον τομέα οι Ιάπωνες μηχανικοί έχουν βρει τη χρυσή τομή. Αν τώρα ο οδηγός βρει τη δική του χρυσή τομή με το σύστημα e pedal τότε εντός πόλης δε θα χρειαστεί να ξαναπατήσει και φρένο. Εξωτερικά μόνο τα λογότυπα e-Power δηλώνουν τη διαφορά από τα υβριδικά Qashqai ενώ στην καμπίνα υπάρχουν περισσότερες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και νέος επιλογέας του συστήματος μετάδοσης. Οι χώροι για τους επιβάτες, η εργονομία με την πρακτικότητα, είναι όπως ακριβώς και στις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, ενώ ο χώρος αποσκευών στα 479 lt.

Στο ταμπλό υπάρχουν δύο οθόνες, μία 12,3’’ για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, και άλλη μία 9’’ για το σύστημα infotainment Nissan Connect, όπου βρίσκονται οι λειτουργίες της τρισδιάσταστης πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, του απομακρυσμένου ελέγχου μέσω της αντίστοιχης mobile εφαρμογής και της συνδεσιμότητας μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Στο τελευταίο μάλιστα έχει ενσωματωθεί και η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης. Υπάρχει και σύστημα Head-Up Display (HUD) 10,8’’, το οποίο προβάλλει πληροφορίες για την πλοήγηση και την οδήγηση στο παρμπρίζ, εντός του οπτικού ορίζοντα του οδηγού, επιτρέποντάς του να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο.

Εν κατακλείδι η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός πλήρους εξηλεκτρισμένου οχήματος, το οποίο όμως δεν χρειάζεται να το βάλεις στην πρίζα. Ταυτόχρονα η κατανάλωση είναι χαμηλή για το χαρακτήρα, τις επιδόσεις και το βάρος του οχήματος και η οδική συμπεριφορά ισορροπημένη και αρκετά ενδιαφέρουσα για τον οδηγό. Προφανώς τα σχεδόν 50χ. της τιμής το τοποθετούν σε μια κατηγορία όπου πρωταγωνιστούν η BMW X1, η Mercedes GLA, το Volvo XC40 και το Peugeot 3008.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Nissan Qashqai e Power

Κινητήρας: 1.476 cc,

Ισχύς: 190 PS/ 4800 rpm

Ροπή: 330 Nm/ 2800 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο μιας σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,9 sec

Τελική ταχύτητα: 170 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 6.1 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 119 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Βάρος: 1.700 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.425/1.835/1.625 mm

Μεταξόνιο: 2.665 mm

Χώρος αποσκευών: 479 lt

Τιμή: από 41.690 (έκδοση δοκιμής Τechna €47.590)

Διαβάστε επίσης

E.E: Τα e fuels θα έχουν μια ευκαιρία!