Η Honda προχωρά σε εξηλεκτρισμό των μοντέλων της το συμβατικό Jazz αλλά και το υπερυψωμένο Crosstar έχουν μόνο υβριδικές εκδόσεις.
To υπερυψωμένο Jazz ονομάζεται Crosstar και δίνει μια επιπλέον αίσθηση άνεσης. Κάθεσαι ψηλότερα, έχει περισσότερο αέρα για τα κεφάλια των επιβατών, απέχει και δυο πόντους παραπάνω από το έδαφος, οπότε όλα συντελούν στην πιο βολική χρήση. Μάλιστα φοράει και μεγαλύτερα ελαστικά 185/60/16 οπότε η όλη εικόνα το κολακεύει.
Το μάτι σταματάει στα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, στη διαφορετική σχεδίαση της μάσκας και στις αδιάβροχες ταπετσαρίες στο εσωτερικό. Πέρα από τη διχρωμία φέρει στην οροφή και ενσωματωμένες ράγες κατά γενική ομολογία είναι πιο όμορφο από το απλό Jazz.
Το Jazz Crosstar έχει ένα μόνο κινητήριο σύνολο, υβριδικό: Ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5lt με θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson, δυο ηλεκτροκινητήρες και κιβώτιο μιας σχέσης. Ο συνδυασμός τους αποδίδει συνδυαστική ισχύ 109PS και στη σχεδίαση έχει δοθεί έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.
Πράγματι όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στην καθημερινή οδήγηση, αραιά και που ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας και κυρίως στη φάση τέρμα γκάζι. Μάλιστα συνήθως φορτίζει την μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, χωρίς να εμπλέκεται στην μετάδοση κίνησης. Η Honda λέει ότι μπορεί να κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά στο 50% των περιπτώσεων.
Στην πράξη και λόγω της χρήσης κλιματισμού είδαμε κατανάλωση 4.1lt/100km χρησιμοποιώντας κυρίως το πρόγραμμα Hybrid Drive. Υπάρχουν ακόμη δυο επιλογές χαρτογράφησης το EV Drive και το Engine Drive. Ο οδηγός κάθεται σε ένα ευρύχωρο κάθισμα, η ποιότητα των υλικών γύρω του είναι επιπέδου Honda και στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών.
Το καινούργιο λογισμικό είναι βελτιωμένο σε χρηστικότητα, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει η ύπαρξη διακοπτών για τις βασικές λειτουργίες. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί, ενώ επιπλέον λύσεις στο κουβάλημα π.χ. μιας γλάστρας δίνουν τα πίσω καθίσματα καθώς αφαιρείται η έδρα τους. Ας σημειωθεί πως το τεπόζιτο καυσίμου είναι κάτω από τα εμπρός καθίσματα.
Εντός πόλης το Jazz Crosstar είναι στο στοιχείο του: Άνετο, ενδοτικό με την ανάρτηση να εξαφανίζει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και την ηχομόνωση να εντυπωσιάζει δεδομένου του μεγέθους του οχήματος. Το κιβώτιο δεν γίνεται καν αισθητό, απλά υπάρχει ένα χαμηλό βουητό στην φάση τέρμα γκάζι. Καμία σχέση όμως με το παρελθόν, ξεχάστε αυτά που θυμάστε από κιβώτια CVT.
Πιέζοντας το Jazz Crosstar στο ταξίδι η κατανάλωση μπορεί να ανέβει στα 5lt/100km αλλά η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα όσο διατηρείς νόμιμες ταχύτητες ταξιδιού. Σε δρόμο με στροφές το Honda έχει ασφαλείς αντιδράσεις, ατού είναι η ακαμψία του αμαξώματος που συντελεί στην ομοιογενή συμπεριφορά. Το ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing προστατεύει τον οδηγό από τον εαυτό του και τις κακοτοπιές. Για τα υπόλοιπα υπάρχουν και δέκα αερόσακοι από τη βασική έκδοση. Η χρήση του διατηρητή ταχύτητας στο ταξίδι (cruise control) είναι απροβλημάτιστη ενώ το Traffic Sign Recognition σου δείχνει το ισχύον όριο ταχύτητας.
Σε βατό χωματόδρομο το Crosstar παραμένει άνετο, και χάρη στην απόσταση των 15cm από το έδαφος μπορεί να κατέβει στην απόκρημνη παραλία ή να περάσει από ένα δασικό δρόμο. Πιθανόν αν το θέλετε και για τέτοια χρήση να χρειαστεί και μια 4αδα ελαστικά μεικτών συνθηκών. Η δύναμη του υβριδικού συστήματος επαρκεί για ένα ασφαλές προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο. Ανταγωνιστές του και λόγω υψηλής τιμής τα Yaris Cross, Kia Stonic, Ford Puma, DS3 Crossback, Audi Q2.
Honda Jazz Crosstar e: HEV
Κινητήρας: 1498 c.c.
Ισχύς: 109 PS στις 5500 rpm
Ροπή: 25,9 kgm/4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης, CVT
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μέση κατανάλωση (4,1lt /100 km) δοκιμής
Εκπομπές CO2: 110 gr/km WLTP
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.090 x 1.725 x 1.556 mm
Μετατρόχιο: 2520 mm
Βάρος: 1253 kg
Χώρος αποσκευών:298 – 1199lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: Από 29.000 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σύγχρονο εκπαιδευτικό εξοπλισμό αποκτούν η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας και η Σχολή Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων Μακεδονίας
- Πούτιν: Είμαστε έτοιμοι για συνομιλίες και συμβιβασμούς στην Ουκρανία – Το Ισραήλ, «κύριος ωφελούμενος» από την κατάσταση στην Συρία
- Apple: Με επένδυση ύψους $1 δισ. λήγει τη «διαμάχη» με την Ινδονησία – «Μήλον» της Έριδος το iPhone 16
- Οικονόμου: Πρόγραμμα 1,5 δισ. ευρώ δεν έχει υπάρξει ποτέ άλλοτε-Το 2027 ο σιδηρόδρομος δεν θα έχει καμία σχέση με σήμερα