Για να μην παρεξηγηθώ ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: Δεν είναι φθηνό, αλλά στα 60χ. συμφέρει γι’ αυτά που προσφέρει. Π.χ. εξ’ όσων είμαι σε θέση να γνωρίζω η πρώτη έκδοση έχει ΛΤΠΦ στα 43.253 ευρώ. Ο εταιρικός χρήστης αυτού του αυτοκινήτου θα επωμιστεί για το ποσό των 3.253 ευρώ, 130ευρώ φορολογητέο εισόδημα δηλαδή θα πληρώσει 50 ευρώ φόρο.
Το Discovery Sport έχει τόσο πετρελαιοκίνητες, όσο και ήπια υβριδικές εκδόσεις (mhev). Η επαναφορτιζόμενη έκδοση επωφελείται το μέγιστο απ’ όλα τα προνόμια που έχουν τα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 κάτω από 50gr/km. Το Discovery Sport Phev (plug in hybrid electric vehicle) διαθέτει ένα υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 lt/204PS και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 109PS. H συνδυαστική ισχύς των 309PS το καθιστούν το πιο ισχυρό Discovery Sport. Προφανώς αυτό ελάχιστα ενδιαφέρει το συνειδητοποιημένο αγοραστή της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ας μην γελιόμαστε κανείς δεν αγοράζει SUV, 4.6m και 2tn για να στρίβει γρήγορα ή να κάνει κόντρες από φανάρι σε φανάρι. Όχι πως το Discovery Sport phev με απογοήτευσε σ’ αυτή τη διαδικασία, τουναντίον.
Τόσο η επιτάχυνση όσο και το κράτημά του ξεπερνούν κάθε προσδοκία, με βάση το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η επιτάχυνση είναι φτιαχτική χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα που ανέρχεται στα 260Nm. Ναι το σύστημα έχει πρόβλεψη ώστε να σου δίνει ηλεκτρική ώθηση ακόμη και με την μπαταρία σχεδόν άδεια. Το κράτημα στις στροφές χάρη στην κατανομή βάρους και την 4κινηση της Land Rover είναι πάνω από τα όρια της λογικής και της νομιμότητας.
Κοιτώντας το απέξω αναμφίβολα, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο κύρους, που σε γοητεύει με την πρώτη ματιά: «Ωραίο αυτοκίνητο». Η γοητεία του εντείνεται αφήνοντας το μάτι να περιηγηθεί στις 19άρες ζάντες στη διχρωμία και στις καλαίσθητες λεπτομέρειες όπως η διπλή εξάτμιση πίσω.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η κλίση του ταμπλό, η απέριττη σχεδίαση τα ποιοτικά υλικά, η αίσθηση στιβαρότητας, η κομψότητα, μέχρι και ο τρόπος που μυρίζει, όλα συνθέτουν μια λέξη: Αρχοντιά! Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής με το εύχρηστο λογισμικό και τα ευανάγνωστα γραφικά. Η θέση οδήγησης προσφέρει εξαιρετική ορατότητα γύρω γύρω είναι ψηλά και συντελεί στην αίσθηση υπεροχής του οδηγού.
Ο χώρος αποσκευών 780lt σου επιτρέπει να αντιμετωπίσεις όλα τα οικογενειακά άγχη. Ενδεικτικό της προσοχής που δίνεται στη λεπτομέρεια, το καλαίσθητο δερμάτινο τσαντάκι για το καλώδιο φόρτισης. Το Discovery Sport είναι ότι πρέπει για πολυμελείς οικογένειες.
Για πρώτη φορά η Land Rover κατεβαίνει κάτω από 1.8lt. Η υβριδική μηχανή του Discovery Sport phev συνδυάζει έναν 3κυλινδρο turbo 1.5lt βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 15 kWh τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 109PS και η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνά τα 40km. Η συνδυαστική ροπή των 540 Nm είναι ισοπεδωτική σε κάθε πάτημα γκαζιού. Tο Discovery Sport ξεκινά αμιγώς ηλεκτρικά, και όταν απαιτείται εμπλέκεται και ο θερμικός κινητήρας. Στην πράξη η λειτουργία του υβριδικού συνόλου είναι τόσο ραφιναρισμένη που νομίζεις πως οδηγείς το σαλόνι σου: Ησυχία, άνεση, πολυτέλεια. Με λελογισμένη χρήση του γκαζιού και συνεχή φόρτιση της μπαταρίας, είδαμε εύκολα, τιμή μέσης κατανάλωσης κάτω από τα 6lt/100 km.
Εκτός δρόμου η άνεση της ανάρτησης παίζει κυρίαρχο ρόλο, εδώ κατά την άποψή μου είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου: Άνετα καθίσματα, ελαστικά υψηλού προφίλ, άνετη ρύθμιση ανάρτησης. Η επιτομή της άνεσης, το Discovery Sport υπερέχει του ανταγωνισμού εδώ, με μεγάλη διαφορά. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του συγκεκριμένες χαρτογραφήσεις για άσφαλτο, χώμα, νερό, λάσπη/χιόνι κ.λπ., με τα off-road προγράμματα να διατηρούν σε συνεχή λειτουργία την τετρακίνηση. Η απόσταση από το έδαφος 21cm επιτρέπει να περάσεις από μεγάλα εμπόδια, αμμόλοφους και άλλα. Τα πλεονεκτήματα λόγω υβριδικού συστήματος καθιστούν στα μάτια μας το Discovery Sport Phev το πιο value for money Land Rover. Σας προτείνω να το αξιολογήσετε αν ψάχνετε αυτοκίνητο στην κατηγορία, ειδικά ως εταιρικός χρήστης. Ισχυροί ανταγωνιστές του είναι οι αντίστοιχες phev εκδόσεις: BMW X3, Mercedes GLC, Volvo XC60.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.498 cc + ηλεκτροκινητήρας
Συνδυαστική ισχύς: 309 PS/5.500 rpm
Συνδυαστική ροπή: 540 Nm/2.000-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.6 sec
Τελική ταχύτητα: 209 km/h
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: από 5.4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 44 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2.093 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.597/1.894/1.727 mm
Μεταξόνιο: 2.741 mm
Χώρος αποσκευών: 780 lt
Τιμή: από 56.900 €
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Λασκαρίδης: Επίτιμος καθηγητής σε Πανεπιστήμιο της Κίνας
- ΓΣΕΕ: 24ωρη απεργία την Τετάρτη – Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, τρόλεϊ και σιδηρόδρομος
- ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση του οικονομικού κλίματος τον Οκτώβριο – Βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
- Διαβητική Μυοκαρδιοπάθεια: Μια επιπλοκή που επηρεάζει την καρδιακή λειτουργία