Plug in hybrid: Τεχνολογία που συνδυάζει τα θετικά της ηλεκτροκίνησης με την αυτονομία του θερμικού κινητήρα.
Η Mercedes κυριαρχεί στη F1 έχοντας πάρει 7 συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών, όλα στην υβριδική εποχή του αθλήματος. Είναι λογικό να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει και στα αυτοκίνητα παραγωγής. Ένα λαμπρό δείγμα των νέων εξηλεκτρισμένων Mercedes είναι η Α Class Sedan 250e. Όλα τα κόμπακτ μοντέλα της Mercedes έχουν εξηλεκτρισμένη έκδοση: Α Class, CLA, GLA, B Class, CLA Shooting Brake.
Το υβριδικό σύστημα της 250e αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3lt/160PS και έναν ηλεκτροκινητήρα 102PS. Η ισχύς του συστήματος ανέρχεται στα 218PS και κυρίως 450 Nm ροπής που είναι στο μεγαλύτερο μέρος της σταθερά διαθέσιμη. Η υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, ζυγίζει περίπου 150kg εδράζεται κάτω από το πίσω κάθισμα και έχει χωρητικότητα 15,6 kWh.
Το τεπόζιτο καυσίμου έχει περιοριστεί στα 35lt. To σύστημα συνεργάζεται μέσω ενός ενός αυτόματου φυσικά κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας αντιστρέφει την πολικότητά του και ως γεννήτρια ανακτά ενέργεια και φορτίζει την μπαταρία.
Επιπλέον μέσω της μπαταρίας των 15.6kwh εκκινεί το όχημα η κλασσική μίζα δεν υπάρχει πλέον.
Στα χέρια μας η μπαταρία επέδειξε αβίαστα αυτονομία 65km ενώ η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε εντός πόλης τα 4lt/100km. Ανέβηκε όμως στα 4.8lt/100km στο ταξίδι όταν άδειασε η μπαταρία. Η φόρτιση της μπαταρίας υπολογίστε ότι χρειάζεται 6 ώρες σε πρίζα 16Α, 3 ώρες σε wallbox και μισή ώρα με ταχυφόρτιση.
Στη διάθεση του οδηγού υπάρχουν προγράμματα χαρτογράφησης: eco, comfort, sport, electric, battery level. To τελευταίο διατηρεί την φόρτιση της μπαταρίας για να επιλέξει ο οδηγός πότε θα κινηθεί ηλεκτρικά (π.χ. στο κέντρο της πόλης). Ο οδηγός μπορεί μέσω των paddles για την αλλαγή ταχυτήτων να επιλέξει το ryum;o ανάκτησης ενέργειας (τέσσερα επίπεδα + auto) μόνο όμως στο πρόγραμμα Electric. Στο πιο ενεργό επίπεδο ανάκτησης δεν χρειάζεται να φρενάρεις σχεδόν καθόλου. Στο ξεκίνημα πας ηλεκτρικά και αν δεν πατήσεις βαθιά το γκάζι ή δεν έχεις ανάψει στο φουλ τη θέρμανση/κλιματισμό πολύ δύσκολα θα ενεργοποιηθεί ο θερμικός κινητήρας αν δεν ξεπεράσεις τα 65km απόστασης ή τα 130km/h σε ταχύτητα.
Βλέποντας κάποιος τις προδιαγραφές της Α250e sedan μπορεί να θεωρήσει πως πρόκειται για μικρή AMG. Καμία σχέση η Α250e sedan έχει φτιαχτεί για να εξοικονομεί καύσιμο όχι για να παγώνει τα χρονόμετρα. Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, ούτε υπαινίσσεται κάτι τέτοιο. Με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω το σετάρισμά της είναι με έμφαση στην άνεση και όχι στην σπορ οδήγηση. Τούτου δοθέντος οι επιδόσεις χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα ειδικά στις επιταχύνσεις εν κινήσει είναι εξαιρετικές, σε κάποιες περιπτώσεις εφάμιλλες της Α35amg.
Στο ταξίδι η Α 250e αποδεικνύεται Mercedes: Σε πολλές περιπτώσεις ο θερμικός κινητήρας δε λειτουργεί καθόλου και το ρεύμα τελειώνει μετά από περίπου 250km ταξιδιού στο πρόγραμμα comfort. Μετά είδαμε την κατανάλωση ν’ ανεβαίνει από τα 3.8lt/100km στα 4.8lt/100km Στην πόλη είναι ασυναγώνιστη η ποιότητα μετακίνησης που προσδίδει η ηλεκτροκίνηση: Αθόρυβα, χωρίς κραδασμούς και αλλαγές ταχυτήτων. Εύκολα ξεπερνάς τα 65km αυτονομίας προτού χρειαστεί φόρτιση η μπαταρία κοντολογίς στο 95% των περιπτώσεων της καθημερινότητας εντός πόλης κινούμασταν αμιγώς ηλεκτρικά. Το υπόλοιπο 5% ήταν ανώριμες αντιδράσεις ενός αγοριού με περίσσεια γκαζιού. Το δυνατό σημείο της Α 250 e είναι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα.
Επιπλέον η συγκεκριμένη έκδοση AMG Line που είχαμε στην διάθεση μας, ξεχωρίζει για τις εσωτερικές λεπτομέρειες του πακέτου AMG, τον αυτόματο κλιματισμό, τους προβολείς led, τα σπορ καθίσματα και το ελλειπτικό τιμόνι. Η Mercedes-Benz Ελλάς, μέσω του προγράμματος Drive Green Welcome και της συνεργασίας της με την Elpedison, επιδοτεί σημαντικό μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για τη φόρτιση του οχήματος. Συγκεκριμένα παρέχονται 140 Kwh/μήνα δωρεάν που αντιστοιχούν σε 650 χιλιόμετρα/μήνα για πελάτες που θα αγοράσουν plug-in υβριδικό αυτοκίνητο από 01.01.2020 έως 31.12.2020, έχουν συνάψει σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με την ELPEDISON και έχουν οικιακό μετρητή ηλεκτρικού ρεύματος.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mercedes A Class Sedan 250e
Κινητήρας: 1598 cc + ηλεκτροκινητήρας
Συνδυαστική Ισχύς: 218 PS/ 5500 rpm (160PS βενζίνη -102PS ρεύμα)
Ροπή: 450nm/1.620 rpm (250nm βενζίνη 300nm ρεύμα)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,7 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3,8 lt+ 15kwh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 31 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1700 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.549/1.796/1.456 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 345lt
Τιμή: από 47.711 €
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας
- Υπουργικό Συμβούλίο: Υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Η ατζέντα της Δευτέρας
- Ζελένσκι: Η ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι «εφικτή»
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου