Πιθανόν αναγνωρίσατε τον Kimi Raikkonen, δεν ξέρω όμως αν γνωρίζετε την θρυλική Giulia GTΑ της Autodelta.

O παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 (2007), Kimi Raikkonen είναι πλέον ρέκοντμαν συμμετοχών σε GP (329). Θα συνεχίσει να αγωνίζεται το 2021 με τα χρώματα της Alfa Romeo. Σε πρόσφατη επίσκεψη του στο Μπαλόκο στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την Alfa Romeo για την εξέλιξη της νέας Giulia GTA φωτογραφήθηκε με το ιστορικό αγωνιστικό που δημιούργησε πίσω στην δεκαετία του 1960 η Autodelta.

Γεννημένη από το πάθος για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Autodelta εξελίχθηκε στην κινητήριο δύναμη που επανάφερε την Alfa Romeo στους αγώνες, δημιουργώντας ακόμα έναν θρύλο στην πλούσια ιστορία της μάρκας.

Στην ιστορία της Alfa Romeo -που φέτος έκλεισε 110 χρόνια αδιάκοπης πορείας- είναι δεκάδες τα ονόματα σημαντικών ανθρώπων που καθόρισαν τη μοίρα της μάρκας, αλλά και άφησαν το στίγμα τους στο ευρύτερο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Nicola Romeo, Vittorio Jano, Enzo Ferrari, Tazio Nuvolari, Juan Manuel Fangiο, Nino Farina, Battista “Pinin” Farina, Giuseppe Busso και τόσοι άλλοι που συνέβαλαν ώστε η Alfa Romeo και τα μοντέλα της να κατακτήσουν χιλιάδες νίκες, αλλά και την αναγνώριση από το κοινό και τους ειδικούς.

O Raikkonen είχε την ευκαιρία να περιεργαστεί την Giulia GTA με τον έτερο οδηγό της Alfa Romeo Sauber Antonio Giovinazzi

Οι Carlo Chiti και Lodovico Chizzola, ίσως δεν απολαμβάνουν την φήμη των παραπάνω θρύλων, όμως αποτελούν τους δημιουργούς ενός εκ των σημαντικότερων κεφαλαίων στην ιστορία της Alfa Romeo, ενώ ουσιαστικά είναι υπεύθυνοι για τη δυναμική επιστροφή της μάρκας στους αγώνες μετά την αποχώρηση της από την Formula 1 στις αρχές της δεκαετίας του 1950.

Το 1961 ο Chiti, μηχανολόγος μηχανικός που είχε εργαστεί τόσο για την Alfa Romeo, όσο και την Ferrari και ο Chizzola, επίσης μηχανολόγος και έμπορος αυτοκινήτων, ίδρυσαν την Auto-Delta με στόχο την εξέλιξη αγωνιστικών αυτοκινήτων. Μόλις δύο χρόνια αργότερα το 1963, η Auto-Delta ξεκίνησε την ενασχόληση της με αυτοκίνητα της Alfa Romeo, ενώ το 1964 μετονομάζεται σε Autodelta S.p.A., γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της μάρκας και πλέον έχει σχεδόν ως μοναδική της αποστολή να βοηθήσει την Alfa Romeo να επιστρέψει -όπως της αξίζει- στους αγώνες μετά τη θριαμβευτική της πορείας στα πρώτα χρόνια της Formula 1.

Στα τέλη του 1964, η μετακόμιση της Autodelta από το Feletto Umberto του Ούντινε στο Settimo Milanese επιτρέπει στους μηχανικούς της εταιρείας να εργάζονται δίπλα στους ανθρώπους της Alfa Romeo και κυρίως να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις του κέντρου δοκιμών του Balocco που εκείνη την εποχή είχε δημιουργήσει η Alfa Romeo. Το πρώτο αυτοκίνητο που εγκαινίασε τη συνεργασία της Autodelta με την Alfa Romeo ήταν η θρυλική Giulia TZ του Giuseppe Busso, με το αποτέλεσμα να ξεπερνά κάθε προσδοκία.

Η Autodelta παρουσίασε τέσσερις Alfa Romeo Giulia TZ στη Monza στο Coppa F.I.S.A. το Νοέμβριο του 1963, κατακτώντας τις τέσσερις πρώτες θέσεις στην κατηγορία των πρωτοτύπων. Με την έγκριση τύπου για την κατηγορία Gran Turismo οι Giulia TZ συνέχισαν να εντυπωσιάζουν κατακτώντας την πρώτη θέση στην κατηγορία τους στον 24ωρο αγώνα του Sebring στις Η.Π.Α. και στο 48ο Targa Florio, ενώ το όμορφο coupe κέρδισε διακρίσεις και σε αγώνες ράλι.

Το 1965 όμως, με την παρουσίαση της Alfa Romeo Giulia GTA η Autodelta θα πέρναγε σε ένα νέο επίπεδο και θα έβαζε για τα καλά τα θεμέλια του θρυλικού της πλέον ονόματος.

Η Alfa Romeo GTA ήταν ουσιαστικά η αγωνιστική έκδοση της Giulia GT με το «Α» στο όνομα να υποδεικνύει το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου, το οποίο ήταν η σημαντική μείωση του βάρους (A=alleggerita δηλ. ελαφρωμένη), το οποίο ήταν 205 κιλά χαμηλότερο από τη συμβατική έκδοση. Η χρησιμοποίηση ελαφρών κραμάτων για τα μέρη του αμαξώματος και η απουσία οποιαδήποτε ηχομόνωσης συνέβαλαν ιδιαίτερα σε αυτό το αποτέλεσμα.

H Giulia GTA με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων κατέκτησε τρείς φορές στη σειρά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα (από 1966 μέχρι και το 1968), ενώ γνώρισε μεγάλη επιτυχία και σε αγώνες στις Η.Π.Α.

Από το 1966, χρονιά κατά την οποία η Autodelta εξαγοράστηκε από την Alfa Romeo, η εταιρεία αποτέλεσε και επίσημα το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας έχοντας ως επικεφαλής τον Carlo Chiti. Η επιτυχία του ονόματος GTA συνεχίστηκε και με την έκδοση των 1,3 λίτρων, της GTA 1300 Junior, αλλά και τις εντυπωσιακές σε επιδόσεις και εμφάνιση Alfa 1750 GT Am και 2000 GT Am. Έχοντας μακρά και επιτυχημένη πορεία στην Formula 1, ο Chiti έπεισε την Alfa Romeo να επανέλθει στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κυρίως ως προμηθευτής κινητήρων, αποστολή που δεν ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, αλλά έφερε αρκετές καινοτόμες ιδέες στο χώρο, όπως για παράδειγμα το πρώτο σύγχρονο V10 κινητήριο σύνολο. Αντίθετα η βαθιά μηχανολογική γνώση του Chiti στους κινητήρες, αλλά και στον τομέα της αεροδυναμικής βοήθησαν ώστε η Autodelta να φέρει πολύ σημαντικές διακρίσεις και τίτλους με τα πρωτότυπα της σειράς T33.

Μετά από σχεδόν 25 χρόνια επιτυχημένης πορείας, το 1986 η Autodelta ανέστειλε τις δραστηριότητες της, παραδίνοντας τη σκυτάλη για τις αγωνιστικές δραστηριότητες της μάρκας στην Alfa Corse. Όμως η αύρα και η κληρονομιά της Autodelta παραμένει ζωντανή μέχρι και σήμερα. Απόδειξη, οι νέες Giulia GTA και GTAm, οι οποίες αποτελούν συνέχεια της θρυλικής Giulia GTA της Autodelta του 1965, με την εξέλιξη τους να πραγματοποιείται στο Balocco και στις παλιές εγκαταστάσεις του δημιουργήματος των Chiti και Chizzola.

Λεπτομέρεια, το λογότυπο Autodelta στα φτερά των νέων Giulia GTAm που κλείνουν νοσταλγικά το μάτι σε μια παράδοση που αντιστέκεται στο χρόνο και δεν είναι άλλη από την απόλυτη οδηγική απόλαυση που προσφέρει μια Alfa Romeo.

 

Διαβάστε ακόμα: 

Alfa Romeo F1: Μένουν οι Ράικονεν, Τζιοβινάτσι το 2021

Alfa Romeo: Επεκτείνει τη συνεργασία της με την Sauber Motorsport για την σαιζόν 2021 της F1

Alfa Romeo: Ράικονεν και Τζιοβινάτσι, δοκιμάζουν τη νέα Giulia GTA

 

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση