Ο Τομπάζης προέρχεται από ιστορική ελληνική οικογένεια. Είναι γιος του γνωστού αρχιτέκτονα Αλέξανδρου Τομπάζη και πρωταθλητής στη F1, με τη Ferrari. Τα τελευταία χρόνια είναι τεχνικός σύμβουλος στη F1 και υπεύθυνος μονοθεσίων για τη FIA. Υπό τη καθοδήγηση του Ρος Μπρον και με την συνεργασία του, επίσης μηχανικού, Πατ Σίμοντς σχεδίασε το μονοθέσιο του 2022.
Στόχος του νέου σχεδίου είναι να επιτρέψει στους οδηγούς να έχουν πιο έντονες – αμφίρροπες μάχες στην πίστα, πλησιάζοντας ο ένας τον άλλο. Τα σημερινά μονοθέσια για να παράγουν την κάθετη δύναμη που τα σταθεροποιεί στις στροφές δημιουργούν στροβιλισμούς που προκαλούν αποσταθεροποίηση στο μονοθέσιο που ακολουθεί. Στα νέα μονοθέσια η σχεδίαση της εμπρός πτέρυγας και συνολικά του εμπρός μέρους του μονοθεσίου έχει μια νέα προσέγγιση με γνώμονα την άμβλυνση αυτού του προβλήματος: Της αποσταθεροποίησης όταν ακολουθείς άλλο μονοθέσιο.
Βασική ιδέα είναι να κατευθυνθεί ο αέρας του μονοθεσίου πιο ψηλά όταν διαφεύγει από το πίσω μέρος του ώστε να μπορεί το μονοθέσιο που ακολουθεί να πλησιάζει χωρίς να αποσταθεροποιείται. Γι’ αυτό και το νέας σχεδίασης πάτωμα παράγει μεγαλύτερο ποσοστό κάθετης δύναμης χωρίς να προκαλεί έντονους στροβιλισμούς. Ένα φετινό μονοθέσιο χάνει το 35% της αεροδυναμικής του πίεσης στα 20m απόσταση και το 46% στα 10m απόσταση. Με τα νέα μονοθέσια του 2022 αυτά τα ποσοστά γίνονται αντίστοιχα 4% και 18%. Είναι σαφές ότι θα διευκολυνθούν πολύ οι κλειστές μάχες.
Σ’ αυτό το πνεύμα και οι τροχοί που πλέον θα διαθέτουν ζάντες 18 ιντσών. Τα νέα ελαστικά της Pirelli έχουν ίδιο πλάτος με πριν (305 χιλιοστά εμπρός και 405 χιλιοστά πίσω) όμως η συνολική τους διάμετρος είναι λίγο μεγαλύτερη από τα 660 χιλιοστά ανέβηκε στα 720 χιλιοστά. Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η μείωση του πλαϊνού που τώρα μοιάζει με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ της Pirelli τα οποία για χρόνια είναι η επιλογή για τα κορυφαία σε απόδοση αυτοκίνητα δρόμου. Αυτό το νέο προφίλ θα αλλάξει τη συμπεριφορά των μονοθεσίων της F1 στην πίστα, θα τα καταστήσει πιο ακριβή στην αλλαγή πορείας. Από τις δοκιμές που έχουν γίνει ως τώρα – τόσο σε στεγνές όσο και σε βρόχινες συνθήκες – η απήχηση των οδηγών είναι θετική.
Τα νέα ελαστικά θα συμβάλουν στο να έχουμε πιο έντονες μάχες με μονοθέσια τα οποία θα επηρεάζονται λιγότερο από τους αεροδυναμικούς στροβιλισμούς ενόσω ακολουθούν το ένα το άλλο. Το χαμηλότερο προφίλ έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη ευκαμψία από το ελαστικό, οπότε μικρότερη επίδραση στη συνολική αεροδυναμική του μονοθεσίου. Όλα αυτά θα διευκολύνουν τις μονομαχίες στην πίστα. Οι γόμες για τα ελαστικά 18 ιντσών θα είναι επίσης εντελώς καινούργιες, για να διασφαλιστεί η σταθερότητα και η διαχείριση της υπερθέρμανσης. Πέντε γόμες διαφορετικής σκληρότητας θα είναι διαθέσιμες για το πρωτάθλημα του 2022. Σε κάθε αγώνα θα επιλέγονται οι τρεις πιο ταιριαστές το ίδιο ακριβώς γίνεται και σήμερα.
Επιπλέον τα νέα μονοθέσια γίνονται πιο ασφαλή καθώς θα μπορούν να απορροφήσουν περισσότερη ενέργεια κατά 15% τόσο σε εμπρόσθια όσο και σε οπίσθια σύγκρουση. Το βάρος τους έχει αυξηθεί κατά 5%, δηλαδή περίπου 37 kg. Επίσης θα χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα σε ποσοστό 10%. Μάλιστα τα βιοκαύσιμα αυτά (αιθανόλη) θα έχουν παραχθεί με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Τα νέα μονοθέσια θα κάνουν αγωνιστικό ντεμπούτο στον πρώτο αγώνα του 2022.