Φρένο στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης με το ξεκίνημα του 2022.
Προβληματίζει το κλείσιμο της πλατφόρμας για νέες επιδοτήσεις (σ.σ: εξυπηρετούνται οι περσινές) και η προσωρινή (;) παύση των κρατικών επιδοτήσεων για αγορά εξηλεκτρισμένων οχημάτων. Είναι κοινή ομολογία πως το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» υπήρξε απόλυτα πετυχημένο και συνετέλεσε τα μέγιστα στο να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας εν μέσω πανδημίας. Κατά τη λειτουργία του, κατατέθηκαν κοντά 20.000 αιτήσεις για απόκτηση εξηλεκτρισμένου οχήματος. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία αφορούσε ποδήλατα και δίκυκλα μηχανάκια αλλά επιδοτήθηκαν και 1600 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόλις 18 ταξί, επιδοτήθηκαν από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» αυτό δεικνύει πως επιδέχεται βελτίωσης το συγκεκριμένο κομμάτι.
Ενώ περιμέναμε λοιπόν την ενίσχυση του προγράμματος για το 2022, αυτό έληξε αθόρυβα στο τέλος Δεκεμβρίου. Δεν υπήρξε – δε θα μπορούσε – παράταση στο υπάρχον πρόγραμμα και το νέο έχει παραπεμφθεί για τις καλένδες. Ακούγονται ασαφείς τοποθετήσεις για την Άνοιξη για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» σε ένα πρόγραμμα που έπρεπε να τρέχει από 1/1 και να έχει συνέχεια. Η πολιτική αυτή θα έχει συνέπειες καθώς άμεσα θα υπάρξει ένα γενναίο φρένο στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Θα δημιουργηθεί μια συμπίεση, η οποία σε συνδυασμό με την μη ομαλή ροή οχημάτων λόγω ελλείψεων ημιαγωγών και άλλων ανταλλακτικών θα οδηγήσει σε αποδιοργάνωση της συγκεκριμένης κατηγορίας που έδειξε υγιή σημάδια ανόδου το 2021.
Δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά από την προσωρινή(;) παύση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Σίγουρα δεν είναι βήμα προς την κατεύθυνση της εκπεφρασμένης, δια στόματος του πρωθυπουργού, πολιτικής. Πριν λίγο καιρό ήταν δεδομένη η συνέχισή του προγράμματος είχαν γίνει μάλιστα γνωστές και λεπτομέρειες όπως ότι η επιδότηση προς τους ταξιτζήδες θα φτάσει τις 22.000 ευρώ μαζί με την απόσυρση. Επιπλέον υπήρχαν αλλαγές κυρίως για τα εταιρικά οχήματα, αλλά και στα ΝΠΙΔ. Όλα αυτά παραπέμπονται σε μια μελλοντική ημερομηνία, φρενάροντας την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας τη στιγμή που όλη η Ευρώπη πάει τέρμα ρεύμα. Ελπίζω να είναι μια αναίτια καθυστέρηση ή ένα θνησιγενές μικροπολιτικό παιχνίδι και να μην κρύβει κάτι περισσότερο όλο αυτό.
Διαβάστε επίσης:
ΒΕΑΤ: Στηρίζει τους οδηγούς να μπουν στην ηλεκτροκίνηση
Θα ξανακούσεις για ηλεκτρικό αυτοκίνητο!
Protergia Charge: Το μέλλον της ενέργειας και της ηλεκτροκίνησης έχει ήδη φτάσει στο Δήμο Αθηναίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Θετικό το αφήγημα και για το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές
- Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή – Δεν θα δοθεί παράταση δηλώνουν από το υπουργείο Οικονομικών
- Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024 για τον ελληνικό τουρισμό – Τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δισ. ευρώ
- ΑΑΔΕ: Εσωτερική έρευνα για τον εμπλεκόμενο υπάλληλο σε κύκλωμα λαθρεμπορίας ποτών διέταξε ο Πιτσιλής