Ο Peter Lyon, ένας Αυστραλός δημοσιογράφος αυτοκινήτων με έδρα την Ιαπωνία, απολαμβάνει το e-POWER ως μια εμπειρία «χαμαιλέοντα»: «Είναι εν μέρει ηλεκτρικό και εν μέρει υβριδικό. Έχεις έναν ηλεκτροκινητήρα που οδηγεί το αυτοκίνητο και έναν βενζινοκινητήρα που επαναφορτίζει την μπαταρία».
Η Nissan χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης στο ολοκαίνουργιο X-Trail, αλλά και στο Qashqai e-POWER που κυκλοφόρησε φέτος στην Ελλάδα.
Τα δυνατά σημεία του e-POWER είναι: ισχύς, ομαλότητα, ευκολία στη χρήση και εξηλεκτρισμός.
Το e-POWER προσφέρει σταθερή επιτάχυνση χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα χωρίς να απαιτείται το χρονικό διάστημα που χρειάζεται ο θερμικός κινητήρας να ανεβάσει στροφές. Από την εκκίνηση, το e-POWER είναι «πολύ ισχυρό», προσθέτει η Tomoko Fujishima, δημοσιογράφος και παρουσιαστής τηλεοπτικών προγραμμάτων αυτοκινήτων. «Τα αυτοκίνητα χρειάζονται πολλή ενέργεια όταν ξεκινούν και ο κινητήρας πρέπει να ξεκινήσει να λειτουργεί για να μπορέσει να προσφέρει ισχύ. Αλλά με έναν ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς είναι διαθέσιμη από τη στιγμή που θα πατήσετε το γκάζι.»
Επειδή η ενέργεια που τροφοδοτεί απευθείας τους τροχούς είναι αμιγώς ηλεκτρική, δεν υπάρχει η πολυπλοκότητα των εναλλαγών μεταξύ ηλεκτρικής και θερμικής ισχύος όπως στα συμβατικά υβριδικά. Αυτό κάνει τα οχήματα e-POWER εξαιρετικά ομαλά. Χάρη στην πλήρη ηλεκτρική ισχύ, τα οχήματα e-POWER είναι επίσης πολύ ήσυχα στην καμπίνα.
«Είναι αρκετά ήσυχο», παρατηρεί ο Kenji Momota, δημοσιογράφος αυτοκινήτων και πρώην οδηγός αγώνων. «Ο κινητήρας λειτουργεί, αλλά είναι ήσυχο και ο ήχος ή η λειτουργία του κινητήρα δεν με ενοχλεί.»
Τα αυτοκίνητα e-POWER συνδυάζουν τις επιδόσεις ενός EV με την ευκολία χρήσης ενός συμβατικού οχήματος.
Οι οδηγοί παρατηρούν τον συνδυασμό των δυνατών σημείων του e-POWER. Με οδηγική εμπειρία παρόμοια με ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, αλλά με καλύτερη απόδοση καυσίμου από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης παρόμοιου μεγέθους και χωρίς ανάγκη επαναφόρτισης της μπαταρίας μέσω εξωτερικών πηγών, τα οχήματα e-POWER της Nissan προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων. «Με ένα ηλεκτρικό πρέπει να σκεφτείτε τη φόρτιση της μπαταρίας», λέει η Fujishima.
«Αλλά στην περίπτωση του e-POWER, εφόσον το ανεφοδιάζετε με βενζίνη, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, επομένως δεν χρειάζεται να σκέφτεστε τη φόρτιση. Δεδομένου ότι ο κινητήρας παράγει ηλεκτρισμό, μπορείτε να οδηγείτε χωρίς να ανησυχείτε για το πόση ισχύς μπαταρίας απομένει», παρατηρεί ο Okamoto, προσθέτοντας ότι με το e-POWER η επιτάχυνση είναι γραμμική και ισχυρή.
Η Fujishima λέει ότι είναι «ένα καινοτόμο σύστημα που μπορεί να εκπαιδεύσει περισσότερους ανθρώπους ώστε να κάνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ακόμα κι αν δεν αγοράσετε κατευθείαν EV, νομίζω ότι θα διαπιστώσετε ότι η εμπειρία EV είναι εφικτή με ένα όχημα e-POWER», συνοψίζει ο Momota, προσθέτοντας ότι το e-POWER είναι ένας καλός τρόπος για να «ενθαρρύνει όσους έχουν διστακτικότητα σχετικά με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ