Σε ημερίδα του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος και του ΔΕΔΔΗΕ με θέμα «Ηλεκτροκίνηση και ο ρόλος του ηλεκτρικού δικτύου στην προώθησή της» μάθαμε ότι εφόσον επιτευχθεί ο στόχος να κυκλοφορούν στη χώρα μας το 2030, 350 χιλιάδες αυτοκίνητα πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων ή μηδενικών ρύπων (ZLEV κάτω από 50gr CO2/km), η ενέργεια που θα απαιτείται για την φόρτισή τους σε ετήσια βάση θα είναι 1,75Τwh και ισοδυναμεί με το 4% της συνολικής ενέργειας που καταναλώνεται σήμερα στη χώρα μας.
Το ερώτημα αν το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας μπορεί να υποστηρίξει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης που προβλέπει ο στόχος του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια το Κλίμα (1 στα 3 νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτροκίνητο) απασχόλησε τη ημερίδα που διοργάνωσαν από κοινού το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ο Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου που είναι επικεφαλής της Διυπουργικής Επιτροπής για την ηλεκτροκίνηση τόνισε ότι η ταχεία διείσδυση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της στροφής προς πιο οικολογικές μετακινήσεις.
«Συνεχίζουμε την προσπάθεια να ανοίξουμε όλες τις πτυχές της αγοράς ηλεκτροκίνησης αρχής γενομένης από τις υποδομές φόρτισης και της ενσωμάτωσής τους στο ηλεκτρικό δίκτυο. Σύμφωνα με τους καθ’ ύλην αρμόδιους, τους ειδικούς του ΔΕΔΔΗΕ, το ηλεκτρικό δίκτυο δεν θα έχει πρόβλημα για τα επόμενα χρόνια αρκεί η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων να γίνεται με έξυπνο τρόπο. Έτσι θα αποφευχθούν τυχόν προβλήματα σε τοπικό επίπεδο, λόγω της φόρτισης πολλών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ίδια περιοχή».
«Επιπλέον εφόσον θέλουμε πράσινες μετακινήσεις, η φόρτιση πρέπει να γίνεται έξυπνα, ώστε η ηλεκτρική ενέργεια να παράγεται από τον ήλιο, τον άνεμο ή άλλες καθαρές πηγές. Η εμπειρία από χώρες με πιο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτροκίνησης, έχει δείξει πως οι πιθανοί πελάτες ηλεκτροκίνησης συζητούν με το διαχειριστή του ηλεκτρικού δικτύου σχετικά με τις αυξημένες ανάγκες που θα προκύψουν εξαιτίας της φόρτισης».
«Η δημοτική αρχή που επιθυμεί ενδεχομένως να εγκαταστήσει υποδομές φόρτισης είναι σκόπιμο να εμπλέξει το διαχειριστή του δικτύου όσο γίνεται νωρίτερα στη συζήτηση, ώστε αυτός να τον κατευθύνει σε περιοχές όπου το υφιστάμενο δίκτυο επαρκεί για να παρέχει την απαραίτητη ενέργεια στους φορτιστές αποφεύγοντας έτσι πιθανές κοστοβόρες επενδύσεις».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ κ. Αναστάσιος Μάνος τόνισε: «Υιοθετούμε κοινή στρατηγική με το ΥΠΕΝ, με κύριο στόχο την όσο το δυνατόν πιο άμεση ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Το Δίκτυο που διαχειρίζεται ο ΔΕΔΔΗΕ δεν θα αποτελέσει τροχοπέδη, αλλά καταλύτη αυτής της ανάπτυξης. Είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα για την υλοποίηση – εγκαίρως και εκ των προτέρων – όλων των απαραίτητων ενεργειών που θα αναβαθμίσουν τις υποδομές σε όποιο σημείο του Δικτύου και εάν χρειαστεί. Ήδη τους τελευταίους μήνες έχουν τεθεί οι βάσεις για τη συντονισμένη αυτή προσπάθεια, με τις απαραίτητες μελέτες και τις προτάσεις που τις συνοδεύουν, προκειμένου ο Διαχειριστής του Δικτύου να προπορεύεται των μελλοντικών αναγκών και να είναι αρωγός για την υλοποίηση των στόχων του ΥΠΕΝ και του οράματος για την επίτευξη του εκσυγχρονισμού της χώρας».
Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου κ. Ηρακλής Μενεγάτος, αναφέρθηκε στις υπάρχουσες υποδομές του Δικτύου Διανομής, τονίζοντας την επάρκειά τους για να υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση, στη βάση των στόχων που έχουν τεθεί μέσω της εθνικής ενεργειακής και κλιματικής στρατηγικής έως το 2030. Ο ίδιος τόνισε την ανάγκη ενθάρρυνσης της αργής έξυπνης φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τις υπάρχουσες παροχές και ειδικά τις οικιακές, προκειμένου να μεγιστοποιούνται τα οφέλη από τη χρήση της ηλεκτροκίνησης».
Σε ερώτημά μας αν έχουν υπολογίσει ότι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αφορά κυρίως το λεκανοπέδιο της Αττικής οπότε αντίστοιχα ανομοιόμορφη θα είναι και η ζήτηση της ενέργειας οι επικεφαλής του ΔΕΔΗΕ ήταν καθησυχαστικοί: «Είναι εύκολο να καλύψουμε τη ζήτηση μέχρι το 2030. Θα πρέπει όμως να γίνουν οργανωμένα οι εγκαταστάσεις, κάθε εγκατάσταση φορτιστή να συνδυάζεται με αντίστοιχη έξυπνου μετρητή και γνωρίζουμε μια ακραία περίπτωση όπως όταν και οι 6 ένοικοι ενός κτιρίου έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αν πάνε όλοι να το φορτίσουν στο peak της ζήτησης δηλαδή από τις 18:00 -22:00 το βράδυ δε θα είναι εύκολο. Γι’ αυτό έχει ξεχωριστή σημασία να προωθήσουμε την αργή έξυπνη φόρτιση».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Παντρεύτηκε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Ποια είναι η εκλεκτή της καρδιάς του
- Αστυνομικός της Βουλής: Αφέθηκε ελεύθερος μετά την αναβολή της δίκης
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Πρόστιμα πάνω από 1 εκατ. ευρώ σε 18 εταιρείες κτηματογράφησης – Τι αφορούν
- Συρία: Η μεταβατική κυβέρνηση – Ο αλ-Τζολάνι όρισε γυναίκα υπουργό