Με βάρος 1050kg, κατανάλωση 13kwh/100km, τιμή 19χ. ευρώ και χαμηλό κόστος συντήρησης δεν έχει αντίπαλο στη σχέση αξίας τιμής.
Το ηλεκτρικό Dacia Spring κατασκευάζεται στην Κίνα. Διαθέτει μια αποδεκτή εμφάνιση με την μάσκα DC να φιλοξενεί την υποδοχή φόρτισης. Βέβαια το λογότυπο δε σημαίνει συνεχές ρεύμα αλλά Dacia. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε ένα απαλό γκρι χρώμα με ορειχάλκινες λεπτομέρειες. Το Spring είναι αποκλειστικά αυτοκίνητο πόλης. Με μήκος 3,73m και πλάτος 1,58m ελίσσεται με άνεση στην Κυψέλη, χωρίς να αισθάνεσαι κλειστοφοβία χάρη στο ύψος των 1,51m που εξασφαλίζει «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών. Ταυτόχρονα τα 15cm που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος επιτρέπουν να κινηθείς σε χωματόδρομο ή ν΄ ανέβεις σε μια ράμπα χωρίς δεύτερη σκέψη.
Το εσωτερικό του Dacia είναι σπαρτιάτικο, τίμιο και εργονομικό. Προφανώς η ανάγκη για συγκράτηση του κόστους οδηγεί σε λύσεις δοκιμασμένες και οικονομικές. Ο οδηγός εισέρχεται με το κλειδί και το τοποθετεί σε οπή για να εκκινήσει. Σα να έχει μίζα, είναι το μόνο ηλεκτρικό όχημα με τέτοια διάταξη που πλέον φαντάζει αναχρονισμός. Παρά ταύτα, ο εξοπλισμός προσφέρει όλες τις βασικές ανέσεις ακόμη και κάμερα οπισθοπορείας που συνήθως λειτουργεί.
Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα με μία μικρή οθόνη η οποία πλαισιώνεται από ευανάγνωστες ενδείξεις για τη σχέση στο κιβώτιο, την αυτονομία και την διαχείριση ενέργειας (οικονομόμετρο). Η οθόνη αφής των 7,0’’ είναι γνώριμη από παλιά Renault έχει αποδεκτά γραφικά και απόκριση, εν τέλει δεν προβληματίζει αλλά εξυπηρετεί. Υπάρχουν αρκετοί φυσικοί διακόπτες, για τα παράθυρα, τις κλειδαριές, το antispin, το σύστημα κλιματισμού αλλά και του προγράμματος ΕCΟ. Ο περιστροφικός επιλογέας της κίνησης βρίσκεται μπροστά από το χειρόφρενο. Ναι το Spring έχει κανονικό χειρόφρενο. Ο επιλογέας έχει τρεις θέσεις, R,N,D μόλις σταματήσεις βάζεις σβήνεις και τραβάς χειρόφρενο.
Το μικρό Dacia μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες, το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 270 λίτρα (έχει και χώρο για τα καλώδια φόρτισης από κάτω άλλα 20lt) και χωροταξικά δεν νιώθεις κάπου περιορισμένος. Την ίδια στιγμή η ανάρτηση του Spring πραγματικά είναι γαλλική, καθώς εξαφανίζει σε μεγάλο βαθμό τις ανομοιομορφίες. Είναι αγχολυτικό να κινείσαι με το μικρό Dacia στην πόλη καθώς εξασφαλίζει άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις. Ναι ξέρω σκέφτεστε τι κάνει στις στροφές.
Η απάντηση είναι ότι δεν φτιάχτηκε για να στρίβει, οπότε στις στροφές κάνεις υπομονή. Για να μην παρεξηγηθεί το σχόλιο, τονίζω πως η συμπεριφορά του είναι απόλυτα ασφαλής, προβλέψιμη, φιλική προς το χρήστη.
Η επιτάχυνση λόγω της σταθερής ροπής του ηλεκτροκινητήρα, είναι άμεση και συντελεί στις σβέλτες μετακινήσεις εντός πόλης. Επιβεβαιώσαμε εύκολα την τελική ταχύτητα του Spring στον αυτοκινητόδρομο χωρίς δράματα ή παρανομία (125km/h). Το τιμόνι είναι ελαφρύ έχει επαρκή πληροφόρηση, ταιριάζει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε δυνατό φρενάρισμα υπό βροχή το πίσω μέρος ελαφραίνει έντονα αλλά δεν αποσταθεροποιείται.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 48KW( 65PS) που διαθέτει σταθερή ροπή 113 Nm είναι συνδεδεμένος με τους εμπρός τροχούς. Προφανώς σε ολισθηρό οδόστρωμα η φάση τέρμα γκάζι προκαλεί μια άγαρμπη παρέμβαση των ηλεκτρονικών. Οι τροχοί είναι μικρών διαστάσεων (165/70/14) όπως ακριβώς αρμόζει σ’ ένα όχημα που έχει σχεδιαστεί για βέλτιστη αποδοτικότητα.
Το Spring διαθέτει μπαταρία 27,4 kWh με αυτονομία περίπου 210km όπως μετρήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Η κατανάλωση των 13kwh/100km που σημειώσαμε επετεύχθη με περιοδική χρήση του προγράμματος ECO. Το Spring φορτίζει με ρυθμό 11 kW ανά ώρα σε εναλλασσόμενο ρεύμα και με ρυθμό 30 kW ανά ώρα σε συνεχές ρεύμα. Σε οικιακή πρίζα χρειάζεται περίπου 12 ώρες για μια φόρτιση.
Το Spring δικαίως βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων σε πολλές αγορές της Ευρώπης. Με κόστος αγοράς στις 19χ. και κόστος 1.5 ευρώ/100km είναι ασυναγώνιστο. Στοιχεία της εταιρίας δείχνουν ότι οι χρήστες διανύουν μ’ αυτό εντός πόλης κατά μέσο όρο 30km τη μέρα, με μέση ταχύτητα τα 26 χλμ./ώρα. Επίσης σχεδόν 3 στους 4 το φορτίζουν στο σπίτι σε απλή πρίζα. Η αποδοτικότητά του και η απλότητά του το καθιστούν ασυναγώνιστο. Αξίζει να τονιστεί πως ο ένας μετά τον άλλο οι παραδοσιακοί κατασκευαστές σταματούν να παράγουν οικονομικά αυτοκίνητα πόλης κατηγορίας Α. Το Spring πάει κόντρα στο ρεύμα.
Tεχνικά χαρακτηριστικά – Dacia Spring Extreme Electric 65
Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 48KW
Ροπή: 113 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Μπαταρία: 27,4 kWh,
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,7 sec
Τελική ταχύτητα: 125 km/h
Κατανάλωση δοκιμής: 13 kWh/100 km
Αυτονομία δοκιμής: 220km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.754×1.579×1.513 mm
Μεταξόνιο: 2.423 mm
Βάρος: 1.050 kg
Χώρος αποσκευών: 270 lt
Τιμή: 25.000 ευρώ (19.000 με επιδότηση)
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συνελήφθη κι άλλος αστυνομικός της Βουλής για ενδοοικογενειακή βία
- Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα κάνει σταθερά βήματα προόδου» – Τι είπε για τον εθισμό των νέων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Βασίλης Κικίλιας: Ισχυρή σύσταση για αντιολισθητικές αλυσίδες σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές καθ’ όλη τη διάρκεια των εορτών
- Καιρός: Νέο έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Ισχυρές καταιγίδες, θυελλώδεις άνεμοι και χιόνια τη Δευτέρα και την παραμονή Χριστουγέννων