Ένα προσιτό Cupra με κινητήρα 1.5lt/150PS που διαφέρει κυρίως λόγω του εξαιρετικού του στησίματος.
Έχοντας στο μυαλό μου ότι το Cupra Formentor έχει τετρακίνητη έκδοση 2.0 TSI VZ 310PS περίμενα ότι θα είναι κάτι ιδιαίτερο όσον αφορά στο σετάρισμά του ακόμη και στη βασική έκδοση Formentor που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή.
Παραλαμβάνοντάς το από τη Seat στο Γέρακα, καταρχάς ψάχνεις να βρεις σε ποιο Seat μοιάζει. Σε κανένα είναι η απάντηση το Formentor των 4,45m είναι ένα νέο μοντέλο που δεν έχει όμοιό του. Εξωτερικά ξεχωρίζει πρώτα απ’ όλα για το σήμα του. Μπορεί να μοιάζει σα να έχει ξεφύγει από παιδικό παραμύθι με ιππότες και δράκους αλλά αλήθεια είναι πολύ ψαρωτικό. Τουλάχιστον στα μάτια μου.
Τα φώτα led, η υπερυψωμένη σιλουέτα, οι 19αρες ζάντες, οι ακροβολισμένοι τροχοί, όλα συνθέτουν μια εικόνα αθλητική. Μπαίνοντας μέσα δεν βρίσκεις μεγάλη διαφορά απ’ ότι από ένα σύγχρονο Leon. Πίνακας οργάνων ψηφιακός, οθόνη αφής εύκολη στη χρήση με εύληπτα γραφικά. Επιχειρώ να συνδέσω το κινητό μου και να μια παράλειψη: Το όνομα του Bluetooth παραμένει Seat «δεν έφτιαξαν άλλο λογισμικό σκέφτομαι».
Τα υλικά κατασκευής και η συναρμογή τους είναι υψηλού επιπέδου οι χρωματιστές ραφές στο ταμπλό εντυπωσιάζουν. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί, άνετα θα φιλοξενηθούν τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους. Οι πίσω έχουν χώρο και στα πόδια και πάνω από το κεφάλι. Αντίστοιχα εξαιρετικά βολικός είναι ο ομοιόμορφος χώρος φόρτωσης.
Το Formentor, της δοκιμής μας δεν έχει την ισχύ που μας έχουν συνηθίσει οι εκδόσεις Cupra. Όχι ότι είναι λίγα τα 150PS μια χαρά αρκούν τουλάχιστον για μένα. Οι επιδόσεις του Cupra με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.5lt είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές. Υπάρχουν περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας για ένα προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο και περίσσεια ισχύος για το κάτι παραπάνω σε σπορ οδήγηση.
Ταυτόχρονα εντός πόλης έχεις έναν «ηλεκτρικό» κινητήρα που έχει παντού ροπή, ενώ με λίγη προσοχή άνετα βλέπεις την κατανάλωση κάτω από τα 7.0lt/100km. Βέβαια φρονώ πως ο συνειδητοποιημένος ιδιοκτήτης ενός Cupra δεν ενδιαφέρεται τόσο για τις επιδόσεις οικονομίας.
Χωρίς να βάζει φωτιά στο δρόμο το βασικό Formentor είναι αρκούντως γρήγορο για να κινηθείς σβέλτα και να ευχαριστηθείς οδήγηση ή ταξίδι. Μεγάλο του ατού η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) που κρατάει εξαιρετικά χωρίς να κοπανάει ακόμη και με τα σπορ ελαστικά χαμηλού προφίλ 245/40/19 που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας.
Στον αυτοκινητόδρομο, καταγράφεις πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου, εξαιρετική κατευθυντικότητα, καλή πληροφόρηση από το τιμόνι. Σε δρόμο με στροφές, μπορείς να βασιστείς στο εξαιρετικό κράτημα. Το χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο είναι αδιάφορο, δεν ενοχλεί κάνει την δουλειά του, προφανώς όταν ανεβαίνει ο ρυθμός έρχονται στο μυαλό σου τα paddles. H γραμμική απόκριση των φρένων είναι ένα ακόμη στοιχείο που προσθέτει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Με τιμή κάτω από 30χ. αποκτάς ένα αυτοκίνητο διαφορετικό, οδηγοκεντρικό, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά, χαρακτήρα και άπλετους χώρους. Στον εξοπλισμό του έχει από full-LED προβολείς και 19άρες ζάντες έως digital cockpit και σπορ καθίσματα. Αν ψάχνετε αυτοκίνητο στην κατηγορία των μεσαίων crossover μια πρόταση που διαφέρει από τα συνηθισμένα αξιολογήστε το!
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Cupra Formentor 1.5lt
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/ 5.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 141gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 100 ευρώ
Βάρος: 1.437 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.450/ 1.839/ 1.520 mm
Μεταξόνιο: 2.679 mm|
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: Από 29.000€
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζελένσκι: Δεν είμαστε σε θέση να απωθήσουμε τα ρωσικά στρατεύματα από την Κριμαία
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας
- Ισθμός: Άνδρας προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας στο κανάλι