Πρόκειται για την επιτομή της άνεσης και της οικονομίας, ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για αβίαστες οικογενειακές μετακινήσεις.

Υπάρχουν τρεις σημαντικοί λόγοι που καθιστούν το Citroen C5 Aircross μια δελεαστική επιλογή στην κατηγορία των C SUV (4.5m μήκος):

1

  • Προσφέρεται με πετρελαιοκινητήρα 1.5lt/130PS που συνδυάζεται άψογα με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
  • Έχει με διαφορά την πιο άνετη ανάρτηση στην κατηγορία του
  • Έχει εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων.

Citroen C5 Aircross: Ποιο δρόμο να διαλέξω;

Δεν το έχω κρύψει ποτέ ότι δίνω τεράστια σημασία, δυσανάλογη ίσως στην ενδοτικότητα της ανάρτησης. Αυτοκίνητο που κοπανάει και ταλαιπωρεί αναίτια δεν μπορεί να με κερδίσει όσο καλά κι αν κρατάει όσο γρήγορα κι αν επιταχύνει.

Προφανώς υπάρχουν συνδυασμοί και χρυσές τομές σε οχήματα (π.χ. Alfa Romeo Giulia) που διαθέτουν και άνεση και κράτημα. Στην περίπτωση όμως ενός οικογενειακού SUV όπως το Citroen C5 Aircross πρωτεύουσα σημασία έχει η άνεση παρότι δεν υστερεί σε κράτημα (σ.σ: σε οικογενειακό ρυθμό). Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω δεν φέρει επανάσταση.

Είναι όμως τα υδραυλικά στοπ της ανάρτησης «Progressive Hydraulic Cushions» ως μέρη της φιλοσοφίας «Advanced Comfort» που κάνουν τη διαφορά σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23cm) και της αντίστοιχα μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης.

Citroen C5 Aircross: Ποιο δρόμο να διαλέξω;

Την ίδια στιγμή τα καθίσματα με τον αφρό υψηλής πυκνότητας (πάχους 15 mm), είναι ότι πιο άνετο υπάρχει στην κατηγορία. Η συνύπαρξη των άνετων καθισμάτων με την άνετη ανάρτηση δίνουν ένα κορυφαίο αποτέλεσμα.

Ειδικά για τους ελληνικούς δρόμους που είναι γεμάτοι ανομοιομορφίες το C5 Aircross είναι ότι πιο αγχολυτικό μπορείτε να αγοράσετε χωρίς να διαθέσετε εξαψήφιο ποσό.

Citroen C5 Aircross: Ποιο δρόμο να διαλέξω;

Η άνεση του οδηγού αυξάνεται περαιτέρω από τον άψογο συνδυασμό του υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα 1.5lt/130PS με το αυτόματο 8αρι κιβώτιο. Η χαρτογράφηση είναι καλά δουλεμένη ώστε να εκμεταλλευτεί τη χαμηλή/γεμάτη ροπή του πετρελαιοκινητήρα.

Η κλιμάκωση κολακεύει την οικονομία, το μεγάλο Citroen είχε μεικτή κατανάλωση 6lt/100km στα χέρια μας. Στο ταξίδι όμως κινούμενος σύννομα έπεσε εύκολα κάτω από τα 5lt/100km.

Εξωτερικά το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross τραβά την προσοχή με τα νέα φώτα led. Έχει νέα μάσκα που διατρέχει πλέον όλο το πλάτος του εμπρός μέρους με τα φώτα να αποτελούν μέρος της με τα χαρακτηριστικά V στις άκρες τους καθώς και το λογότυπο της εταιρείας.

Καινούργιος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας καθώς και η εισαγωγή αέρα. Πίσω τα φώτα έχουν επίσης νέα υπογραφή ενώ υπάρχουν και άλλα χρώματα, ζάντες αλουμινίου και διευρυμένες επιλογές εξατομίκευσης.

Περνώντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Citroën C5 Aircross. οι διαφορές με το προηγούμενο C5 Aircross είναι αισθητές. Πρώτον δεν υπάρχει λεβιές ταχυτήτων αλλά ένας μικρός καλαίσθητος επιλογέας, κοινός σε Opel, Peugeot, Citroen.

Η οθόνη του infotainment (10”) είναι πιο ψηλά στο κέντρο του ταμπλό. Ο ανασχεδιασμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων (12”) υποστηρίζει τα νέα τεχνολογικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει το μεσαίο SUV: Δεκάδες διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν η ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, η υποβοήθηση στον αυτοκινητόδρομο, ο προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας (adaptive cruise control) και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Active Lane Departure Warning) και η προειδοποίηση τυφλού σημείου με κουκίδα στον καθρέπτη.

Για τους πίσω επιβάτες υπάρχουν 3 διακριτές θέσεις με τα καθίσματα να είναι εξίσου άνετα με τα εμπρός. Θα βολευτούν ακόμη και 3 ψηλοί ενήλικες πίσω.

Ταξιδεύοντας με το C5 Aircross μπορείς να επιλέξεις ακόμη και το μασάζ του καθίσματος. Τα επίπεδα θορύβου είναι πολύ χαμηλά και οι στροφές του πετρελαιοκινητήρα στα 130km/h είναι κάτω από 2000rpm με την 8η στο κιβώτιο: Ο ορισμός του άνετου, οικονομικού, οικογενειακού ταξιδιού.

Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, τα προσπεράσματα ακόμη και με 5 επιβάτες είναι εύκολα χάρη στο θετικό τράβηγμα του πετρελαιοκινητήρα στις χαμηλές στροφές. Ο οδηγός έχει την απαραίτητη δύναμη για ένα ασφαλές προσπέρασμα.

Σε χωματόδρομο το C5 Aircross εντυπωσιάζει λόγω απόστασης αλλά και άνεσης. Είναι σίγουρα ότι με μια 4αδα λάστιχα μεικτών συνθηκών μπορείς να πας χωρίς πρόβλημα και στο χιονοδρομικό και στο λασπωμένο τερέν.

Εν τέλει πρόκειται για μια άρτια ολοκληρωμένη πρόταση που έχει άλλες επιλογές κινητήρα τόσο βενζίνης όσο και υβριδική. Προσωπικά θα έπαιρνα το diesel ασυζητητί ειδικά αν η καθημερινότητά μου είχε πάνω από 50km.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Citroen C5 Aircross diesel

Κινητήρας: 1.499 cc,
Ισχύς: 130 PS/ 3750 rpm
Ροπή: 300 Nm/ 1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 186 km/h
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 6.1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 136 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 113 ευρώ

Βάρος: 1.574 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.500/1.840/1.654 mm
Μεταξόνιο: 2.730 mm
Χώρος αποσκευών: 580 lt
Τιμή: από 36.100

Διαβάστε επίσης:

Bentley Continental GT Azure: 70 χρόνια ιστορίας!

H BMW i7 στην Ελλάδα (video)!