Αυτές τις μέρες βρέθηκα στο δρόμο πολλές ώρες ταξιδεύοντας μ’ ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο την Mustang Mach E. Πρόκειται ξεκάθαρα για το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει ως σήμερα, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα του κειμένου. Θέμα είναι η ένταση του φωτισμού της καμπίνας, τόσο στη Mustang όσο και στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα όπου στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί μια οθόνη.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι 15,5 ιντσών σε κάθετη διάταξη και αν προσθέσεις και άλλες 10.2 ίντσες του πίνακα οργάνων φτάνεις σε επίπεδα τηλεόρασης δωματίου.
Μόνο που το κρεβάτι ή ο καναπές δεν κινούνται, το όχημα όμως κινείται. Προφανώς υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας, αν ο οδηγός κοιτά την οθόνη του οχήματος την ώρα που οδηγεί. Ακόμη όμως και αν δεν κοιτά την οθόνη ο οδηγός κατά τη διάρκεια ενός νυχτερινού ταξιδιού, η ένταση του φωτισμού στο εσωτερικό της καμπίνας εγκυμονεί κινδύνους.
Τα μάτια κουράζονται σύντομα, η περιφερειακή όραση μειώνεται και αν έξω είναι σκοτάδι π.χ. επαρχιακός δρόμος το μάτι προσπαθεί συνεχώς να εστιάσει μακριά, αποσπάται από το φως κοντά και βλέπει ολοένα και κοντύτερα.
Οι κατασκευαστές υποχρεωτικά προσφέρουν δυνατότητα μείωσης του εσωτερικού φωτισμού. Δεν ξέρω όμως πόσοι οδηγοί το γνωρίζουν, πόσοι το χρησιμοποιούν και πόσοι συνειδητοποιούν τον κίνδυνο στον οποίο αναφέρομαι. Προσοχή λοιπόν στην ελαχιστοποίηση του εσωτερικού φωτισμού, στα νυχτερινά ταξίδια.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Hilton: Επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των resorts της με νέα ξενοδοχεία σε κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου
- Χρυσοχοΐδης: Δίνουμε μάχη καθημερινά για τα ζητήματα της κοινωνικής αστυνόμευσης
- Goldman Sachs: Περιθώριο ανόδου 5% ως τις 1.475 μονάδες το Χρηματιστήριο
- Χρηματιστήριο: Ισπανική υποχώρηση στις ελληνικές τράπεζες