Στην ηλικία μου (51) το πιο σημαντικό στοιχείο ενός αυτοκινήτου είναι η άνεση της ανάρτησης. Βέβαια οφείλω εδώ να σημειώσω πως πλέον – πλην ελαχίστων εξαιρέσεων – χάρη στους ηλεκτροκινητήρες και τα turbo δεν υπάρχουν επικίνδυνα αργά αυτοκίνητα στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Όπως δεν υπάρχουν και αυτοκίνητα με κακά φρένα. H ασφάλεια (ενεργητική/παθητική) είναι πρωτεύον για όλους. Για ανθρώπους της δικής μου ηλικίας και άνω ακολουθεί η άνεση. Η BMW i7 είναι πιο άνετη από μεγάλο Citroen. Πρόκειται για την επιτομή της άνεσης. Προφανώς μια λιμουζίνα αυτού του μεγέθους οφείλει να είναι άνετη.
Όμως αυτό που βιώσαμε ήταν κάτι ξεχωριστό: Ξαφνικά οι δρόμοι έφτιαξαν, η Αθήνα, θύμιζε Λονδίνο ή Βερολίνο τις μέρες που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή την i7 χάρη στην αερανάρτηση του αυτοκινήτου. Σημειώστε πως η συγκεκριμένη λιμουζίνα των 212χ ευρώ δεν καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας. Όντας ηλεκτρική, δεν εκπέμπει ρύπους εκεί που κινείται. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την περιγραφή του αυτοκινήτου.
Η BMW κατήργησε το V12 κινητήρα στην σειρά 7. Για όσους θέλουν να πηγαινοέρχονται Αθήνα – Γιάννενα έχει αφήσει στη βάση της γκάμας την 740d. Υπάρχει επίσης και μια επαναφορτιζόμενη έκδοση 750phev για διακριτικές αφίξεις. Όσοι αποζητούν όμως την απόλυτη πολυτέλεια και άνεση, σε συνδυασμό με το κύρος και μέχρι χτες αγόραζαν το V12, κατευθύνονται πλέον προς την αμιγώς ηλεκτρική i7.
Εδώ οι Βαυαροί έχουν εκμεταλλευτεί την ηλεκτρική τεχνολογία και προσφέρουν ένα όχημα που υπερέχει σε σχέση με το V12 κινητήρα. Υπερέχει σε επιδόσεις, σε απόδοση, σε επίπεδο θορύβου, σε ασφάλεια. Αυτό συμβαίνει γιατί έχει καλύτερη ακαμψία, καλύτερη κατανομή βάρους έναν κινητήρα σε κάθε άξονα, άμεση τετρακίνηση χωρίς καμία καθυστέρηση/υστέρηση και μηδενικά επίπεδα θορύβου. Οι μηχανικοί της BMW αναγκάστηκαν να προσθέσουν τεχνητό ήχο στη φάση της επιτάχυνσης για να έχει μια αίσθηση ο οδηγός τι γίνεται. Μπορείς να επιλέξεις βέβαια αν θα ακούγεται.
Γενικά οι δυνατότητες επιλογής/παραμετροποίησης είναι πολλές πάρα πολλές. Ο εσωτερικός φωτισμός, ο αέρας, ο ήχος, οι οθόνες, τα πλευρικά/πίσω κουρτινάκια, η οροφή, υπάρχουν άπειρες επιλογές παραμετροποίησης.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε ειδικό ύφασμα από ανακυκλωμένο υλικό στα φαρδιά, παχιά, άνετα καθίσματά του. Στη BMW, ορθά κατά την άποψή μου, θεωρούν πως ο πελάτης που θα πάρει την i7 για να μη ρυπαίνει, πιθανότατα θέλει να αποφύγει το δέρμα ζώου στα καθίσματα.
Με μεταξόνιο που ξεπερνάει τα 3m οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι παραπάνω από αρκετοί, κάθεσαι άνετα σταυροπόδι. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε και επιλογή ώστε το πίσω δεξιά κάθισμα να γίνεται κρεβάτι. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο ιδιοκτήτης αυτού του οχήματος, κάθεται πίσω δεξιά. Οπότε θα ήταν παράλειψή μου να μην δοκιμάσω την μετακίνηση από αυτή τη θέση. Η επιτομή της άνεσης και της πολυτέλειας. Όχι δεν ξάπλωσα, απλά κάθισα!
Η BMW επιμένει ότι τα αυτοκίνητά της ακόμη και η i7 απευθύνονται και σε οδηγούς. Συμπλήρωσα πάνω από 1000km πίσω από το τιμόνι της i7. Καταρχάς ταξίδεψα αυθημερόν στη Λαμία. Είχα και δυο συνεπιβάτες, μέρες μετά λαμβάνω μηνύματα που αφορούν αυτή την εμπειρία: «Δεν πιστεύω ότι υπάρχει τέτοιο αυτοκίνητο» έγραψε ο ένας απ’ αυτούς. Ταξιδεύοντας σύννομα τα επίπεδα θορύβου είναι μηδενικά. Αν στήσεις αυτί, πιάνεις μια υποψία αεροδυναμικού στροβιλισμού, μετά τα 120km/h. Που γίνεται αντιληπτός μόνο και μόνο επειδή δεν υπάρχει άλλος θόρυβος. Συνειδητά δεν υπερβήκαμε πουθενά τα νόμιμα όρια του αυτοκινητόδρομου.
Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου δεν περιορίζεται ηλεκτρονικά και φτάνει σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα 240km/h. Μετά από 200km φτάσαμε Λαμία η μπαταρία των 100kwh ήταν στο 54%. Χρειάστηκε μόνο ένα 20λεπτο σε 180αρη φορτιστή για να γεμίσει. Με προσοχή γύριζε Αθήνα χωρίς φόρτιση, αλλά τέτοιες προσεγγίσεις απέχουν από το πνεύμα της ηλεκτροκίνησης και της λογικής μου.
Η επιτάχυνση του αυτοκινήτου είναι βίαιη και αν είσαι ανυποψίαστος μπορεί να γίνει επίπονη. Πέρα από τις χαρτογραφήσεις υπάρχει πίσω από το τιμόνι και ένας λεβιές «boost» λίγων δευτερολέπτων. Αν συνδυάσεις το boost με το Sport η i7 κάνει σούζα σα dragster εκκινώντας.
Τώρα που το γράφω νιώθω πάλι τον αυχένα μου να πιέζεται, σταματώ μη με πιάσει πάλι πονοκέφαλος. Προφανώς δε χρειάζεται αυτή η επιτάχυνση στην καθημερινότητα, είναι ανώριμη συμπεριφορά να πατάς τέρμα το γκάζι, παραδέχομαι ότι είμαι ανώριμος. Πάμε πάλι…
Εντός πόλης η 4διεύθυνση καθαρίζει στις επιτόπιες μανούβρες και στα παρκαρίσματα, με εντυπωσιακό τρόπο. Οι βαριές πόρτες έχουν ηλεκτρική υποβοήθηση, τραβάς ελαφρά και κλείνει μόνη της. Στο δρόμο σε κοιτούν έντονα, οι περισσότεροι με θαυμασμό. Στην Κατεχάκη στο φανάρι στέκεται δίπλα μου μια μεγάλη Harley.
O αναβάτης της γκαζώνει αναίτια στο ρελαντί, επιδεικνύω ανωριμότητα στο πράσινο, στο επόμενο φανάρι όταν φτάσει, στέκεται δίπλα μου: «Τι είναι αυτό ρε φίλε, πως πάει έτσι; Δεν έχω ξαναδεί τέτοιο πράγμα». Ο αυχένας μου διαμαρτύρεται. Επιλέγω από το μενού, τη λειτουργία μασάζ, ελπίζοντας να τον ξεγελάσω πάλι έτσι. Μετά από κάποιες μέρες άρχισα ν’ ανησυχώ μη συνηθίσω, άντε να δοκιμάσεις μετά ξανά ένα καθημερινό αυτοκίνητο.
Παραδέχομαι πως τα επίπεδα άνεσης και πολυτέλειας της i7 αγγίζουν τα όρια της φαντασίας. Η αποδοτικότητά της όμως τα ξεπερνά. Ένα όχημα 2.7tn απόδοσης 550PS διανύει 400km με κατανάλωση 11lt καυσίμου. Υπολογίστε πως 1lt καυσίμου έχει θερμοδυναμικό ισοδύναμο 9kwh και η i7 χωρητικότητα 100kwh. Όπως το λέτε στη 7αρα V12 άναβε λαμπάκι όταν έπεφτα στα 11lt το τεπόζιτο!
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί είναι απίστευτη. Προφανώς υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός η Mercedes EQS, οπότε μείνετε συντονισμένοι για την αντίστοιχη δοκιμή. Ως τότε επιτρέψτε μου να πιστεύω πως οι δρόμοι της πόλης δεν έχουν λακκούβες, μήπως το ονειρεύτηκα;
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW i7
Κινητήρας: 2 σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες ένας σε κάθε άξονα
Ισχύς: 544 ps
Ροπή: 745 Nm
Kιβώτιο: Μιας σχέσης
Μετάδοση κίνησης: 4χ4
Ανάρτηση: Αερανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω
Επιτάχυνση ως τα 100 km/h: 4,7”
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 21,2kwh/100 km
Αυτονομία: 550km στην πόλη 430km στο ταξίδι (δοκιμής)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.391/1.950/1.544 mm
Μεταξόνιο: 3.215 mm
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Βάρος: 2.715 kg
Τιμή: 154.150 € με κρατική επιδότηση 8.8χ, αυτοκίνητο δοκιμής 215.000 €
Διαβάστε επίσης:
Μάριος Ηλιόπουλος (Seajets): Νικητής στην Ανάβαση Ψάθας
ΕΚΟ Acropolis Rally 2023: 15 ειδικές, 306km
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κασσελάκης: Δίνει περιθώριο μιας μέρας στους υποστηρικτές του για να προτείνουν το όνομα του κόμματός του
- Ο Πάνος Ξενοκώστας από το Greener ShippingSummit: «Στόχος μας να επιστρέψει η Βιομηχανία πίσω στην Ελλάδα και την Ευρώπη»
- Live-Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας σε εκδήλωση του Bloomberg
- Κασσελάκης: Μέχρι αύριο οι προτάσεις για το όνομα του νέου κινήματος