Ένας δοκιμαστικός στόλος υδρογονοκίνητων iX5 θα κυκλοφορήσουν στη Γερμανία το 2023 από την BMW, που έχει επικεντρώσει την έρευνά της στο υδρογόνο ως καύσιμο του μέλλοντος.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει στραφεί στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου –η οποία παράγει ηλεκτρική ενέργεια – και έχει κατασκευάσει ένα μικρό δοκιμαστικό στόλο SUV iX5 για τη διεξαγωγή σχετικών αξιολογήσεων στη Γερμανία έως το 2023.
Η BMW έχει δηλώσει ότι θα μπορούσε να έχει το πρώτο της όχημα κυψελών καυσίμου έτοιμο για έκθεση σε εκθεσιακούς χώρους πριν από το τέλος της δεκαετίας, με περισσότερα να ακολουθήσουν τη δεκαετία του 2030.
Εάν πετύχει, η BMW θα συμπεριλαμβάνεται στον αυξανόμενο αριθμό κατασκευαστών αυτοκινήτων που ερευνούν τις δυνατότητες παραγωγής αυτοκινήτων που θα κινούνται με καύσιμο υδρογόνο, όπως το Hyundai Nexo και το Toyota Mirai, τα οποία έχουν και τα δύο προγράμματα δοκιμών στην Αυστραλία.
Η BMW πιστεύει ότι η εξ ολοκλήρου επικέντρωση σε ηλεκτρικά οχήματα που φορτίζονται μπορεί να είναι λάθος, επειδή τέτοια αυτοκίνητα δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν μεγάλες αποστάσεις και δεν είναι κατάλληλη τεχνολογία για βαρέα οχήματα.
«Το υδρογόνο είναι μια ευέλικτη πηγή ενέργειας που έχει να διαδραματίσει βασικό ρόλο καθώς προχωράμε προς την κλιματική ουδετερότητα», δήλωσε ο επικεφαλής ανάπτυξης της BMW, Frank Weber.
«Είμαστε βέβαιοι ότι το υδρογόνο πρόκειται να αποκτήσει σημαντική σημασία για την ατομική κινητικότητα και επομένως θεωρούμε ότι ο συνδυασμός συστημάτων ηλεκτρικής κίνησης μπαταρίας και κυψελών καυσίμου είναι μια λογική προσέγγιση μακροπρόθεσμα. Οι κυψέλες καυσίμου δεν απαιτούν κρίσιμες πρώτες ύλες όπως κοβάλτιο, λίθιο ή νικέλιο».
Το αρχικό πρόγραμμα υδρογόνου της BMW οδήγησε σε μια περιορισμένης έκδοσης Σειρά 7, την Hydrogen 7, η οποία χρησιμοποιούσε το αέριο ως υποκατάστατο της βενζίνης στον κινητήρα καύσης V12, αλλά κατασκευάστηκε μόνο σε μικρούς αριθμούς οχημάτων μεταξύ 2005 και 2007.
Τα οχήματα δοκιμής iX5 Hydrogen έχουν κατασκευαστεί στο τεχνικό κέντρο FIZ της BMW στο Μόναχο και έχουν ήδη ολοκληρώσει την πρώτη λειτουργία τους .
Η κυψέλη καυσίμου παρέχει έως και 125 kW ισχύ σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 2,5 kWh, που χρησιμοποιείται για την κίνηση των τροχών, και η εκτιμώμενη αυτονομία τους είναι περίπου 500 χιλιόμετρα.
Η BMW πιστεύει ότι οι πραγματικές δοκιμές του iX5 Hydrogen θα της επιτρέψουν να διερευνήσει τα πιθανά οφέλη ενός «τοπικού συστήματος κίνησης χωρίς εκπομπές ρύπων με εξαιρετική καθημερινή χρηστικότητα και δυνατότητες μεγάλων αποστάσεων» ως «συμπληρωματική εναλλακτική λύση στο σύστημα ηλεκτρικής μετάδοσης μπαταρίας».
«Ο στόλος δοκιμαστικών Hydrogen BMW iX5 θα μας επιτρέψει να αποκτήσουμε νέες και πολύτιμες γνώσεις, επιτρέποντάς μας να παρουσιάσουμε στους πελάτες μια ελκυστική γκάμα προϊόντων μόλις η οικονομία υδρογόνου γίνει ευρέως διαδεδομένη πραγματικότητα», δήλωσε ο κ. Weber.
Τα μοντέλα iX5 Hydrogen έχουν διπλές δεξαμενές υδρογόνου τοποθετημένες στο δάπεδο ενός αμαξώματος X5 που αποστέλλεται από το εργοστάσιο της BMW στις ΗΠΑ – το ένα στο κεντρικό τούνελ και το άλλο κάτω από το πίσω κάθισμα .
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike