Η 2η γενιά της BMW X2 είναι μεγαλύτερη, με έντονη προσωπικότητα που διχάζει και ποιότητα που συναρπάζει.

Η νέα Χ2 έχει δυο μεγάλες αλλαγές σε μέγεθος και σχήμα. Με μήκος αυξημένο κατά 20 cm σε σχέση με την προκάτοχό της, έχει αλλάξει κατηγορία. Το σχήμα της είναι εντελώς διαφορετικό, με πολύ έντονες ακμές και αποκλείεται να περάσει αδιάφορο: Σου αρέσει είτε πολύ, είτε καθόλου!  Η επιβλητική κάθετη εμπρός όψη η πιο αιχμηρή εξαγωνική διαμόρφωση των μυών της μάσκας, τα εντονότερα νεύρα στο κέντρο του καπό και οι τονισμένες πλευρικές εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα δίνουν άλλο χαρακτήρα. Η χαμηλή γραμμή της οροφής και το μικρότερο ύψος των παραθύρων τονίζουν την coupe σιλουέτα από το πλάι.

1

Η έντονη δραματοποίηση βρίσκεται πίσω: Τετράγωνη επιθετική ουρά με μεγάλη αεροτομή, χαρακτηριστικό περίγραμμα φώτων αλλά και έντονα αεροδυναμικά στοιχεία στον προφυλακτήρα δίνουν ένα διαφορετικό ύφος στη Χ2. Το μήκος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι αυξημένο κατά 19,4cm ενώ είναι μεγαλύτερο κατά 5,4cm ακόμα και από αυτό της Χ1. Η συνολική αύξηση των διαστάσεων συμπαρέσυρε και το μεταξόνιο κατά 2.2 cm με αντίστοιχη βελτίωση στους χώρους των πίσω επιβατών. Στο χώρο αποσκευών έχουμε αύξηση 90 lt σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ενώ ξεπερνά κατά 20 lt ακόμα και την Χ1.

Το εσωτερικό της, τυπικό BMW προσδίδει μια αίσθηση οικεία με κυρίαρχα στοιχεία την BMW Curved Display που φιλοξενεί τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, καθώς και την κεντρική κονσόλα που έχει ένα σημαντικό κενό από κάτω που αξιοποιείται για μικροαντικείμενο. Ο συνδυασμός ποιοτικών υλικών και ο εκλεπτυσμένος διάκοσμος ειδικά στο αυτοκίνητο δοκιμής μας (M Pack) προσδίδει μια αύρα πολυτέλειας και πιο στοχευμένη εξατομίκευση.

Η Χ2 είναι το πρώτο μοντέλο που φιλοξενεί την νεότερη και πιο προηγμένη έκδοση λειτουργικού BMW OS.9 στο σύστημα πολυμέσων BMW iDrive. Αυτή μεταξύ άλλων προσφέρει αναβαθμισμένη λειτουργία Προσωπικού Βοηθού με καλύτερη απόκριση σε εντολές φυσικής ομιλίας καθώς και εμπλουτισμένο υλικό εφαρμογών και ψηφιακών υπηρεσιών με στόχο την βελτίωση των δυνατοτήτων εξατομίκευσης.

Εκτιμήσαμε ιδιαιτέρως το κουμπί που εμφανίζει το υπομενού της υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας που μπορείς πλέον να την απενεργοποιήσεις σε 3 στάδια. Ουφ!

Η βενζινοκίνητη X2 sDrive20i που είχαμε στα χέρια μας χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει συνδυαστικά 170 PS. Η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά μέσω 7τάχυτου κιβωτίου Steptronic διπλού συμπλέκτη. Είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε για περισσότερα από 1000km σε κάθε είδους δρόμο: Εντός πόλης, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δρόμο με στροφές. Στους δρόμους της πόλης, η Χ2 έχει παροιμιώδη άνεση. Η ηλεκτρική ροπή βοηθά τον 3κυλινδρο θερμικό κινητήρα στις χαμηλές στροφές και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται πουθενά, κραδασμό, δισταγμό ή υστέρηση. Παρότι το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά Pirelli διαστάσεων 245/40/20  διέρχονταν αγέρωχο από λακκούβες και ανομοιομορφίες χάρη και στην εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου. Οι αλλαγές στο 7αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων περνούν απαρατήρητες ενώ το τράβηγμα είναι θετικό σ’ όλο το φάσμα στροφών. Η τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης των τροχών (ARB) με αισθητήρα ενσωματωμένο στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα επεμβαίνει διακριτικά βελτιστοποιώντας τα επίπεδα πρόσφυσης.

Στο ταξίδι κυριαρχεί η ησυχία, η ομοιογένεια και η προστασία που προσφέρει η ομπρέλα συστημάτων της ΒΜW. Κινούμενοι σύννομα η κατανάλωση παρέμενε πεισματικά κάτω από τα 6lt/100km τα πέρασε μόνο όταν επιλέξαμε το πρόγραμμα Sport σε επαρχιακό δρόμο. Το πρόγραμμα αυτό συνοδεύεται από μια έντονη ακουστική σύνθεση φυσικού και τεχνητού ήχου που σε προδιαθέτει να διαπιστώσεις κατά πόσον η Χ2 είναι μια πραγματική BMW. Το πάχος της στεφάνης του τιμονιού που ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η ενδοτικότητα της ανάρτησης συνθέτουν μια αγχολυτική συμπεριφορά όσο κινείσαι σβέλτα. Ειδικά στις πολύ γρήγορες καμπές η Χ2 εμπνέει σιγουριά.

Όσο η γωνία στροφής ανεβαίνει τόσο οι περιορισμοί πρόσφυσης που θέτει η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνονται αισθητοί. Αν το παρακάνεις με το τιμόνι στην είσοδο της στροφής, η Χ2 sDrive θα υποστρέψει προτού παρέμβουν τα ηλεκτρονικά. Ο κινητήρας είναι επαρκής και εξασφαλίζει ένα ασφαλές προσπέρασμα ακόμη και με 5 επιβαίνοντες. Φτάνοντας στον προορισμό σου είσαι ξεκούραστος, απροβλημάτιστος και χαμογελαστός. Όντας ξεχωριστή σε σχήμα δεν πρόκειται να δημιουργήσει πολλά διλήμματα ή τη θέλεις ή όχι. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος ενδεικτικά αναφέρουμε το Αudi Q3 Sportsback, το Cupra Formentor αλλά και την DS4.

Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW Χ2 s Drive 20i

Κυβισμός: 1.499 cc

Ισχύς: 170 +19 PS

Ροπή: 280 Nm

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.554 /1.845/1.590 mm

Μεταξόνιο: 2.692 mm

Χώρος αποσκευών: 515 lt, (1.400 lt σε διθέσια διαμόρφωση)

Βάρος: 1.645 kg

Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,3 sec

Τελική ταχύτητα: 213 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,7 lt/100km

Εκπομπές CO2: 128 g/km

Τέλη κυκλοφορίας: 82 ευρώ

Τιμή: από 42.150 ευρώ

Διαβάστε επίσης

100 χρόνια Targa Florio!