Ένας εξ αυτών είναι το ταξίδι, επηρεάζονται λιγότερο από τους πλευρικούς ανέμους, έχουν λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους, μικρότερη μετωπική επιφάνεια, χαμηλότερο κέντρο βάρους και λιγότερες εντάσεις/κλίσεις στις απότομες μεταβολές φορτίου.
Ακόμη και σήμερα για κάποιον που ταξιδεύει συνέχεια με BMW σειρά 5, η προφανής επιλογή είναι ο εξαιρετικός δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 190PS. Αν όμως το αυτοκίνητο κινείται κυρίως, εντός πόλης τότε υπάρχει μια πιο αποδοτική λύση.
Ειδικά για όσους θέλουν κάτι πιο elegant από τη χροιά του πετρελαιοκινητήρα και τους ενδιαφέρει το οικολογικό προφίλ. Η BMW 530e i performance είναι υβριδική, διαθέτει βενζινοκινητήρα (2.0lt turbo απόδοσης 184PS) και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 83ΚW (113PS). Η συνδυαστική ισχύς (252PS) είναι ίδια αυτή της απλής 530i η οποία τιμάται 4 χιλιάδες ευρώ παραπάνω (71χ) καθότι τα υβριδικά μοντέλα έχουν ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς (μισό τέλος ταξινόμησης).
Αξίζει να σημειωθεί πως η συμβατική έκδοση εκπέμπει 128gr CO 2 /km ενώ η υβριδική μόλις 36 gr CO 2 /km. Αντίστοιχη είναι και η διαφορά στην κατανάλωση η 530e έμεινε κάτω από τα 6lt/100km μετά από 1000km δοκιμής τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Η συμβατική 530i σε αντίστοιχη δοκιμή είχε απαιτήσει 11lt/100km.
Με την τελευταία τεχνολογία σε κυψέλες μπαταριών η ηλεκτρική αυτονομία της plug-in υβριδικής έκδοσης BMW 530e Sedan φτάνει τα 60km. Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης έχει αυξημένη χωρητικότητα από 9,2 σε 12,0 kWh χωρίς μεταβολή των διαστάσεών της.
Χάρη στην αυξημένη χωρητικότητα, το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής οδήγησης γίνεται ηλεκτροκίνητα και αντίστοιχα οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές. Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, επηρεάζοντας ελάχιστα το χώρο αποσκευών (410lt).
Η νέα μπαταρία υψηλής τάσης φορτίζεται σε συμβατικές οικιακές πρίζες σε λιγότερο από έξι ώρες. Η εναλλαγή του θερμικού κινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα έχει ως αποτέλεσμα υψηλό επίπεδο απόδοσης και ξεχωριστή αίσθηση οδήγησης.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic έτσι δεν καταλαμβάνει επιπλέον χώρο. Η BMW 530e Sedan χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,1 δεύτερα ενώ η τελική της 235 km/h σου διασφαλίζει το αυτόφωρο.
Ο οδηγός επιλέγει χαρτογραφήσεις με το μπουτόν eDrive. Στη στάνταρ ρύθμιση AUTO eDRIVE, είναι εφικτή η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση με ταχύτητα έως 110 km/h. Με την αλλαγή σε MAX eDRIVE mode, η BMW 530e μπορεί να ταξιδεύει με 140 km/h αμιγώς ηλεκτρικά.
Mόνο με ρεύμα!
Η BMW 530e μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά στην καθημερινότητά της εντός πόλης. Εκκινεί πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και αν οι μπαταρίες είναι φορτισμένες ο θερμικός κινητήρας παραμένει ανενεργός. Όταν μετά από 50km, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, αδειάσουν οι μπαταρίες τότε αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας, ο οποίος επιπλέον ενεργοποιείται ακαριαία σε περίπτωση πλήρους επιτάχυνσης.
Η ηλεκτροκίνηση αναβαθμίζεται περαιτέρω την αίσθηση πολυτέλειας και μοναδικότητας που έχει κανείς μέσα σε μια ΒΜW σειρά 5. Η αθόρυβη κύλιση και η αβίαστη επιτάχυνση χάρη στην ροπή του ηλεκτροκινητήρα, προσθέτουν στην αίσθηση υπεροχής που σου δημιουργεί το αυτοκίνητο.
Στον αυτοκινητόδρομο αν επιλέξεις την χαρτογράφηση ECO PRO μπορείς να δεις απίστευτα χαμηλές καταναλώσεις για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε δρόμο με στροφές και παρά το επιπλέον βάρος η 530e παραμένει μια καθαρόαιμη BMW με πολύ υψηλά περιθώρια κρατήματος και αξιοθαύμαστη ομοιογένεια. Όχι δεν επιχειρήσαμε να την «γυρίσουμε» πιστεύουμε ότι δεν συνάδουν τα παντιλίκια με το χαρακτήρα του υβριδικού αυτοκινήτου. Στον αυτοκινητόδρομο το χαμηλό επίπεδο θορύβου και η χαμηλή κατανάλωση συντελούν στο να μην μετράς καθόλου τα χιλιόμετρα.
Όπως όλες οι 5αρες έτσι και η 530e είναι απίστευτη χιλιομετροφάγος, κυριολεκτικά μπαίνεις κουρασμένος και βγαίνεις ξεκούραστος μετά από 3 ώρες οδήγηση. Σε αυτό συμβάλλουν τα άνετα, φαρδιά καθίσματα, η ενδοτική ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) το εξαίρετο ηχοσύστημα και το άρτιο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας.
Η 530e είτε σε πισωκίνητη είτε σε τετρακίνητη έκδοση είναι μια εξαιρετική επιλογή γι αυτόν που θέλει ένα αυτοκίνητο που δεν ρυπαίνει ενόσω κινείται στην πόλη αλλά ταυτόχρονα δεν θέλει να θυσιάσει καμία από τις ανέσεις που προσφέρει μια λιμουζίνα αυτού του επιπέδου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά ΒMW 530 e iPerformance
Κυβισμός: 1.998cc
Συνδυαστική ισχύς: 252 hp/4.460 – 6.500 rpm
Μέγιστη ροπή συστήματος: 42,6 kgm/1.450 – 4.000 rpm
Επιτάχυνση (0–100 km/h): 6,2 sec
Ηλεκτρική αυτονομία (εργοστασιακή): 60 km
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων Steptronic
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,7 l/100 km
Εκπομπές CO2: 46 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.770 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.936/1.868/1.485 mm
Χώρος αποσκευών: 410 lt
Τιμή: 67.080 ευρώ