Η παραγωγή του εμβληματικού κινητήρα W12 της Bentley θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2024.

Σημεία των καιρών, σημάδια του εξηλεκτρισμού: Η Bentley ανακοίνωσε πως θα σταματήσει την παραγωγή του 12κύλινδρου βενζινοκινητήρα της τον Απρίλιο του 2024. Μέχρι τότε στο Dream Factory της εταιρείας στο Crewe της Αγγλίας θα έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 100.000 μονάδες του εμβληματικού W12.

Η απόφαση έρχεται ως μέρος του προγράμματος της Bentley προς ένα βιώσιμο μέλλον μέσω της στρατηγικής Beyond100, η οποία προβλέπει την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση όλης της γκάμας μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, με απώτερο στόχο τη μείωση των μέσων εκπομπών CO2 του στόλου της στα 0 g/km. Αυτό το ταξίδι έχει ήδη ξεκινήσει, με την παρουσίαση των Bentayga και Flying Spur Hybrid, των οποίων η ζήτηση ξεπέρασε τις προσδοκίες της εταιρείας. Όταν θα σταματήσει η παραγωγή του W12, ολόκληρη η γκάμα μοντέλων της Bentley θα είναι διαθέσιμη με την δυνατότητα επιλογής ενός υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Εν τω μεταξύ, ο κινητήρας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Continental GT θα περάσει στην ιστορία μετά από 20 χρόνια πολύτιμων υπηρεσιών.

Η Bentley έχει αποφασίσει να γράψει έναν ηχηρό επίλογο για τον W12 και πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξέλιξη της ισχυρότερης έκδοσης που δημιούργησε ποτέ για τον συγκεκριμένο κινητήρα. Η απόλυτη εκδοχή του W12 – που προορίζεται για τις μόλις 18 Bentley Batur που θα κατασκευαστούν χειροποίητα από τη Mulliner – έχει πλέον πιστοποιηθεί πως θα αποδίδει 750 PS και 1.000 Nm ροπής. Η εντυπωσιακή τιμή ροπής έχει το τυπικό για Bentley ευρύ φάσμα σταθερά υψηλής απόδοσης που εκτείνεται από τις 1.750 rpm έως τις 5.000 rpm, με την ισχύ να κορυφώνεται στις 5.500 rpm.Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Bentley, Adrian Hallmark, τόνισε: «Το ταξίδι που έχουμε ξεκινήσει προς τη βιώσιμη πολυτελή κινητικότητα συνεπάγεται αλλαγές σε κάθε τομέα της Bentley Motors. Όταν λανσάραμε για πρώτη φορά τον W12 το 2003, ξέραμε ότι είχαμε έναν κινητήρα που θα έδινε μια ισχυρή ώθηση τόσο στα αυτοκίνητά μας όσο και στην ίδια την εταιρεία. Μετά από 20 χρόνια και περισσότερες από 100.000 μονάδες, ήρθε η ώρα να αποσύρουμε τον εμβληματικό W12 καθώς βαδίζουμε προς την ηλεκτροκίνηση – χαρίζοντας του όμως τον καλύτερο δυνατό αποχαιρετισμό, με την πιο ισχυρή έκδοση που είχε ποτέ».

Μετά από μια σειρά εξαντλητικών δοκιμών αντοχής, ο αναβαθμισμένος κινητήρας έχει αποδειχθεί τόσο αξιόπιστος όσο κάθε κινητήρας της εταιρείας και είναι έτοιμος να εξοπλίσει την πιο ισχυρή Bentley που φτιάχτηκε ποτέ. Παρόλο που όλες οι Batur έχουν πωληθεί ένας περιορισμένος αριθμός της έκδοσης με 659 PS του W12 μπορεί να παραγγελθεί στις εκδόσεις Speed των Continental GT, Bentayga και Flying Spur καθώς και στις Continental GT Mulliner και Flying Spur Mulliner.  Στόχος της Bentley είναι να εκπαιδεύσει και να επανατοποθετήσει και τους 30 εξειδικευμένους τεχνικούς που συναρμολογούν χειροποίητα και δοκιμάζουν κάθε κινητήρα W12. Εν τω μεταξύ, οι εγκαταστάσεις παραγωγής κινητήρων W12 θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση της γραμμής παραγωγής άλλων κινητήρων της Bentley που χρησιμοποιούνται στα plug-in υβριδικά μοντέλα.Κάθε κινητήρας W12 κατασκευάζεται χειροποίητα μέσα σε 6,5 ώρες από μια ομάδα εξειδικευμένων τεχνικών. Μετά την ολοκλήρωση του υποβάλλεται σε ένα εξαιρετικά προηγμένο πρόγραμμα δοκιμών, που διαρκεί περισσότερο από μια ώρα και διεξάγεται σε τρία εξειδικευμένα διαγνωστικά μηχανήματα. Κάθε εβδομάδα, ένας κινητήρας υποβάλλεται σε έναν εκτεταμένο κύκλο δοκιμών και στη συνέχεια αποσυναρμολογείται πλήρως για επιθεώρηση. Η μονάδα παραγωγής των κινητήρων W12 θα έχει παραδώσει πάνω από 105.000 κινητήρες συμπληρώνοντας φέτος 20 έτη λειτουργίας.

Ο θρυλικός 6.0 twin-turbo W12 της Bentley δημιουργήθηκε το 2002 και μέσα από μια διαδικασία συνεχούς εξέλιξης συνεχίζει να χρησιμοποιείται έως σήμερα. Η μοναδική διαμόρφωση W επιτρέπει στον κινητήρα να είναι 24% πιο κοντός από έναν αντίστοιχο V12, προς όφελος της χωροταξικής διαμόρφωσης καθώς επιτρέπει την μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας. Η τελευταία γενιά του W12 παρουσιάστηκε στη Bentayga το 2015. Η ριζική αναβάθμιση του κινητήρα περιλάμβανε μεταξύ άλλων ενισχυμένο κατά 30% στροφαλοθάλαμο καθώς και ειδική επίστρωση στις επιφάνειες των κυλίνδρων για μείωση των τριβών και βελτίωση της αντοχής στη διάβρωση. Βελτιώσεις έγιναν και στο σύστημα ψύξης του κινητήρα ο οποίος διαθέτει τρία ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης. Το πρώτο έχει σχεδιαστεί για να φέρνει τις κυλινδροκεφαλές στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας όσο το δυνατόν ταχύτερα για βέλτιστη απόδοση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Το δεύτερο ψύχει το μπλοκ του κινητήρα και το σύστημα λίπανσης, ενώ το τρίτο χειρίζεται το θερμικό φορτίο στους υπερτροφοδότες. Κάθε κύκλωμα διαθέτει δική του αντλία νερού, επιτρέποντας

βέλτιστο εξατομικευμένο έλεγχο. Ο W12 συνδυάζει άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης (200 bar) με έμμεσο ψεκασμό χαμηλής πίεσης (6 bar) στην εισαγωγή. Ο συνδυασμός των δύο συστημάτων βελτιώνει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων και βελτιστοποιεί την καμπύλη απόδοσης ισχύος και ροπής.

Οι υπερτροφοδότες twin-scroll ελαχιστοποιούν τον χρόνο απόκρισης και επιτρέπουν έναν πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό της εξαγωγής. Οι πολλαπλές εξαγωγής των τριών μπροστινών και των τριών πίσω κυλίνδρων είναι ξεχωριστές μεταξύ τους. Το κέλυφος των υπερτροφοδοτών είναι κολλημένο απευθείας στις πολλαπλές και διαθέτει ενσωματωμένους αισθητήρες ταχύτητας, επιτρέποντας την συνεχή παρακολούθηση της λειτουργίας τους για μέγιστη απόδοση.  Το σύστημα Variable Displacement της Bentley απενεργοποιεί τους μισούς κυλίνδρους υπό καθορισμένες συνθήκες. Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, ο ψεκασμός καυσίμου και η ανάφλεξη απενεργοποιούνται σε καθορισμένους κυλίνδρους, με τον κινητήρα να λειτουργεί ως εξακύλινδρος για χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται στις σχέσεις τρία έως οκτώ του κιβωτίου και κάτω από τις 3.000 rpm όταν το ζητούμενο φορτίο ροπής δεν ξεπερνά τα 300 Nm.

Διαβάστε επίσης

Ποια ήταν η πιο εμπορική μάρκα του Ομίλου Stellantis;