Η Audi γιορτάζει την 10η επέτειο του Audi RS Q3 με μια ιδιαίτερη, σπορ έκδοση: την RS Q3 «edition 10 years». Θα έχει περιορισμένη παραγωγή 555 αυτοκινήτων ως RS Q3 και RS Q3 Sportback (κουπέ έκδοση). Από το 2019, όταν και λανσαρίστηκε η δεύτερη γενιά, η ισχύς του κινητήρα είναι 294 kW (400 PS) με τη ροπή να φτάνει τα 480 Nm. Το Audi RS Q3 «edition 10 years» εφοδιάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο, πεντακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων.
Η μεταφορά της ισχύος στον δρόμο γίνεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω της μόνιμης τετρακίνησης Quattro. Μεσολαβεί ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων S tronic. Η επετειακή έκδοση διαθέτει αποκλειστικές πινελιές τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Αυτές περιλαμβάνουν τη νέα μεταλλική βαφή Chronos Gray, ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, νέα μπάκετ καθίσματα RS με microfiber επενδύσεις Dinamica και διακοσμητικά στοιχεία Jet Black στον πίνακα οργάνων.
Η Audi για να τιμήσει το RS Q3 χρησιμοποιεί δύο νέους και ιδιαίτερους χρωματισμούς, το Dew Silver με ματ εφέ ή το μεταλλικής απόχρωσης Chronos Gray. Το τελευταίο προορίζεται αποκλειστικά για την επετειακή έκδοση, ενώ το ματ ασημί προστέθηκε για πρώτη φορά φέτος στην παλέτα χρωμάτων του Audi RS Q3.
Αποκλειστικές για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι επίσης οι ελαφρού κράματος μαύρες ζάντες 21 ιντσών με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό των διπλών ακτινών και τα διαστάσεων 225/35 ελαστικά. Το υψηλών επιδόσεων σύστημα πέδησης με τους carbon-κεραμικούς εμπρός δίσκους είναι επίσης διαθέσιμο ως επιλογή. Συνδυάζεται με στάνταρ δαγκάνες φρένων Anthracite Gray, ή εναλλακτικά κόκκινες ή μπλε με επιπλέον χρέωση.
Πολυάριθμα πρόσθετα τμήματα σε μαύρο ή γυαλιστερό μαύρο χρώμα υπογραμμίζουν την αποκλειστική εμφάνιση της έκδοσης «edition 10 years». Σε αυτά περιλαμβάνονται, για παράδειγμα, οι σκουρόχρωμοι προβολείς LED matrix και τα περιβλήματα των εξωτερικών καθρεφτών. Το πλαίσιο της οροφής, το περίβλημα των παραθύρων και τα διακοσμητικά των θυρών διατίθενται σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα.
Το ίδιο ισχύει και για τα πτερύγια του εμπρός σπόιλερ και το ένθετο του πίσω διαχύτη. Η σπορ εμφάνιση ολοκληρώνεται με τους τέσσερις δακτυλίους στη μάσκα Singleframe και στο πίσω μέρος με τα γράμματα του μοντέλου σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα.
Στο εσωτερικό οι επιβάτες κάθονται στα νέα μπάκετ καθίσματα RS που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για αυτή την έκδοση. Τα λογότυπα RS στην πλάτη του καθίσματος είναι εντυπωσιακά. Η επένδυση της πλάτης των καθισμάτων σε ματ Carbon, η οποία χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο RS Q3, είναι ένα ιδιαίτερο σημείο αναφοράς.
Τα μπάκετ καθίσματα είναι επενδυμένα με συνδυασμό δέρματος και Dinamica σε μαύρο και jet black χρώμα. Η επένδυση Dinamica διαθέτει μικροϊνες, οι οποίες προέρχονται κατά περίπου 45% από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.
Εκτός από τα καθίσματα, το ίδιο υλικό χρησιμοποιείται επίσης και στον πίνακα οργάνων. Οι ραφές σε απόχρωση χαλκού, οι οποίες επαναλαμβάνονται σε όλο το εσωτερικό, δημιουργούν μια ιδιαίτερη αντίθεση. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, για τις κυψελοειδείς ραφές στο κέντρο του καθίσματος, το κεντρικό υποβραχιόνιο, το υποβραχιόνιο των θυρών, το τιμόνι, που διατίθεται είτε σε στρογγυλή έκδοση είτε flat bottom, όπως και για τα μαύρα πατάκια με τα κεντημένα λογότυπα «RS Q3».
Η έκδοση «edition 10 years» διαθέτει επίσης διακοσμητικά ένθετα από carbon, όπως το κάλυμμα της πλάτης του καθίσματος σε ματ φινίρισμα. Η οθόνη MMI έχει carbon εμφάνιση, ενώ στην οθόνη αφής 10,1 ιντσών περιλαμβάνεται ο σειριακός αριθμός «1 of 555». Όταν ανοίγουν οι πόρτες, τα φωτιζόμενα διακοσμητικά μαρσπιέ των θυρών προβάλλουν ένα κόκκινο 3D διαμαντένιο μοτίβο στο έδαφος.
Το RS Q3 φέρει τον ισχυρό πεντακύλινδρο κινητήρα 2.5 TFSI. με χωρητικότητα 2,5 λίτρα και απόδοση 294 kW (400 PS), διαθέτει περίπου 17% περισσότερη ισχύ από την προηγούμενη γενιά, η οποία με τη σειρά της είχε αυξημένη απόδοση 250 kW (340 PS), όταν παρουσιάστηκε το 2015. Σε σύγκριση με την αρχέτυπη έκδοση του 2013 των 228 kW (310 PS), η απόδοση τώρα έχει αυξηθεί κατά 29%. Η μέγιστη ροπή των 480 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 2.250 και 5.850 σ.α.λ. Τα RS Q3 και RS Q3 Sportback φτάνουν τα 100 km/h από στάση σε μόλις 4,5 sec.
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h, ενώ υπάρχει και η επιλογή αύξησης στα 280 km/h. Η ειδική σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 και ο μονός αριθμός κυλίνδρων δημιουργούν ένα μοναδικό ηχητικό αποτύπωμα. Η διπλή εξάτμιση RS τονίζει τον χαρακτηριστικό ήχο του πεντακύλινδρου κινητήρα, κάτι που εντείνεται ακόμα περισσότερο από τις προαιρετικές απολήξεις RS Sport. Ο πεντακύλινδρος κινητήρας έχει τιμηθεί εννέα συνεχόμενες φορές με το βραβείο «International Engine of the Year». Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς, μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων S tronic, που αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού.
Διαβάστε επίσης:
Ποιο είναι το μεγαλύτερο power bank που ξέρετε;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κασσελάκης: Δίνει περιθώριο μιας μέρας στους υποστηρικτές του για να προτείνουν το όνομα του κόμματός του
- Ο Πάνος Ξενοκώστας από το Greener ShippingSummit: «Στόχος μας να επιστρέψει η Βιομηχανία πίσω στην Ελλάδα και την Ευρώπη»
- Live-Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας σε εκδήλωση του Bloomberg
- Κασσελάκης: Μέχρι αύριο οι προτάσεις για το όνομα του νέου κινήματος