Σε αντίθεση με Red Bull και Haas η Aston Martin παρουσίασε το πραγματικό της μονοθέσιο.

Επιτέλους αποκτήσαμε μια πρώτη ιδέα για το πως θα μοιάζουν τα φετινά μονοθέσια. Η Aston Martin έκανε πραγματική παρουσίαση και έδειξε λεπτομέρειες του νέου της μονοθεσίου ώστε να έχει το χρόνο να επιλύσει προβλήματα ως το πρώτο τεστ στη Βαρκελώνη στις 23-25/2. Εντυπωσιάζει το πολύ μικρό άνοιγμα των ψυγείων, τα βράγχια πάνω στο κάλυμμα της υβριδικής μηχανής αλλά και το κανάλι ροής αέρα κάτω από αυτά. Η Aston Martin που ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Καναδό Λώρενς Στρολ, θα αγωνίζεται φέτος με τους Λανς Στρολ και Σεμπάστιαν Φέτελ. Χρησιμοποιεί υβριδική μηχανή Mercedes και ελαστικά Pirelli.

1

O ιδιοκτήτης της ομάδας Λώρενς Στρολ δήλωσε στην παρουσίαση:

«Η Aston Martin μπήκε ξανά στη Formula 1 το 2021 μετά από απουσία 60 και πλέον ετών. Η περασμένη σεζόν ήταν η πρώτη χρονιά ενός πενταετούς σχεδίου με στόχο να ανεβαίνουμε διαρκώς. Συνεχίζουμε το ταξίδι μας προς την κορυφή της F1, το πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα αγώνων στον κόσμο. Θέλουμε να κερδίσουμε, αλλά ξέρουμε ότι η νίκη δεν είναι εύκολη.

Γι’ αυτό έχουμε ένα πενταετές σχέδιο για να συνεχίσουμε να ανεβαίνουμε και να φτάσουμε στην κορυφή. Για να κερδίσεις στη F1, όλα πρέπει να είναι στη σωστή θέση το άθλημα εξελίσσεται συνεχώς και, αν δεν εξελιχθείς μαζί του, θα μείνεις πίσω.  Έχουμε έναν υπέροχο και πολύτιμο συνεργάτη την Cognizant και είμαι στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσω την Aramco στην ομάδα μας ως άλλον έναν εξαιρετικά σημαντικό στρατηγικό συνεργάτη μας. Η συνεργασία μας με την Aramco θα στηρίξει τις προσπάθειες της ομάδας μας και της Formula 1, για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου της χρήσης 100% βιώσιμων καυσίμων έως το 2026».

Από την πλευρά του ο Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε:

«Είναι συναρπαστικό κάθε φορά που έχεις μια τόσο μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς. Δε συμβαίνει συχνά, επομένως, ως οδηγός, έχω περισσότερη περιέργεια. Νιώθω την ευθύνη να αποδώσω για όλους εδώ και η προσήλωσή μου είναι πολύ υψηλή. Υπάρχουν πολλά καλά πράγματα που συμβαίνουν είμαι σίγουρος ότι θα δούμε πρόοδο σε όλους τους τομείς φέτος.

Το 2021 δεν ήταν μια εύκολη χρονιά είχαμε μερικές καλές μέρες, και το πρώτο βάθρο για την Aston Martin στη Formula 1, αλλά όλοι θέλαμε να πετύχουμε περισσότερα. Μου αρέσει η εμφάνιση του νέου μονοθεσίου και οι λόγοι που οδήγησαν στις αλλαγές των κανόνων είναι οι σωστοί. Τα μονοθέσια είναι σχεδόν φουτουριστικά.

Το τεστ στη Βαρκελώνη θα δείξει που βρισκόμαστε, η πρώτη μέρα δοκιμών εξέλιξης σου λέει τι είδους χρονιά να περιμένεις. Η προσοχή μας είναι στραμμένη στο 2022 εδώ και πολύ καιρό, επειδή οι νέοι κανονισμοί είναι ευκαιρία. Βέβαια είμαι σίγουρος ότι όλες οι ομάδες σκέφτονται το ίδιο οπότε κρατάω τα πόδια μου στο έδαφος, νομίζω ότι τα φαβορί παραμένουν ίδια.

Εντυπωσιακά μικρά τα ανοίγματα των ψυγείων. Πλέον η απόδοση του σώματος είναι μεγαλύτερη του 50% και όσο μικρότερο το άνοιγμα τόσο καλύτερο

Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας δεν είναι άλλος από τον πολύπειρο Μάρτιν Ουίτμαρς που τόνισε: « Η F1 εισέρχεται σε μια νέα εποχή, μια απίστευτα συναρπαστική στιγμή για το άθλημα. Ανέλαβα τον Οκτώβριο και είμαι

πεπεισμένος ότι υπάρχει ένα λαμπρό μέλλον μπροστά. Mεγαλώνουμε την ομάδα, φτάνοντας σταδιακά στο όριο του προϋπολογισμού και προσλαμβάνουμε τα καλύτερα ταλέντα στη F1 με στόχο να διεκδικήσουμε το παγκόσμιο πρωτάθλημα στο

μέλλον. Είμαι αισιόδοξος ότι η τεράστια προσπάθεια σε όλους τους τομείς της επιχείρησης θα φέρει επιτυχίες νωρίτερα παρά αργότερα. Σχεδιάζουμε το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της Aston Martin».

Οι ανάγκες ψύξης θα αντιμετωπιστούν από τα βράγχια στο κάλυμμα της υβριδικής μηχανής.

Από την πλευρά του ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Άντριου Γκρην συμπλήρωσε:

« Οι αλλαγές στους κανονισμούς του 2022 δημιούργησαν μια τεράστια πρόκληση. Κάθε τμήμα του μονοθεσίου είναι καινούργιο, επομένως η φιλοσοφία για την AMR22 είναι ευελιξία. Κανείς δεν έχει ακόμη όλες τις απαντήσεις για την βέλτιστη αξιοποίηση των κανονισμών, οπότε αρχικά ζητούμενο είναι να μην κάνουμε λάθος,

αυτό ήταν το βασικό μήνυμα για την ομάδα σχεδιασμού μας. Από πολλές απόψεις, αυτός ήταν ο πιο γεμάτος χειμώνας που είχαμε ποτέ λόγω των αλλαγών, ελάχιστα πράγματα μεταφέραμε από το 2021. Η εμπειρία του Σεμπάστιαν μας έχει δείξει έναν διαφορετικό τρόπο δουλειάς, είναι ανεκτίμητη για να αντιμετωπίσουμε τους νέους κανονισμούς, τα νέα ελαστικά και τις υπόλοιπες αλλαγές.

Το ημερολόγιο των 23 αγώνων είναι μια σημαντική πρόκληση και έχουμε ξοδέψει πολύ χρόνο συζητώντας πώς να διαχειριστούμε καλύτερα το προσωπικό μας για να διασφαλίσουμε ότι θα αποδίδουμε εξίσου καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Ανυπομονώ να βγούμε στην πίστα και να μάθουμε πού βρίσκεται η AMR22».

Εντυπωσιάζει το κανάλι που έχει διαμορφωθεί στο πλάι του σώματος του μονοθεσίου. Η μορφοποίηση/επιβράδυνση του αέρα εκεί διευρύνει τη διαφορά ροής ταχυτήτων πάνω και κάτω από το μονοθέσιο.

Η Aston Martin είχε σήμερα την πρώτη της έξοδο στο Σίλβερστον όπου έβαλε 100km στο πλαίσιο διαφημιστικού γυρίσματος. Οι άνθρωποι της ομάδας είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν αν όλα λειτουργούν όπως περίμεναν.

Διαβάστε επίσης: