Όσοι λατρεύουν την ανόθευτη αίσθηση ενός ανοιχτού μοντέλου προσβλέπουν στην έλευση της έκδοσης Pure Impulse της BMW Z4.
Το βαυαρικό διθέσιο πισωκίνητο cabrio για πρώτη φορά θα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων για την κορυφαία έκδοση. Ο νέος συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου ταχυτήτων αποτελεί το βασικό συστατικό ενός ελκυστικού εξοπλιστικού πακέτου που σχεδιάστηκε με σκοπό να απογειώσει τη χαρά της ανοιχτής οδηγικής εμπειρίας σε διθέσιο όχημα. Η έκδοση Pure Impulse διαθέτει επαναρυθμισμένη τεχνολογία πλαισίου και ζάντες ελαφρού κράματος M διαφορετικών διαστάσεων με διάμετρο 19” στον εμπρός άξονα και 20” στον πίσω.
Μυώδεις αναλογίες roadster με σχεδιαστικά χαρακτηριστικά M, δύο καθίσματα στο εσωτερικό, κλασική μαλακή οροφή (soft-top) και ένας εύστροφος κινητήρας με έξι κυλίνδρους σε σειρά 340PS και τεχνολογία M TwinPower Turbo που μεταφέρει την ισχύ στο δρόμο στους πίσω τροχούς: αυτό έχει καθιερώσει την BMW Z4 M40i ως το πρότυπο αυτοκίνητο κάθε θιασώτη της σπορ οδήγησης.
Η ζήτηση για την BMW Z4 κατανέμεται μεταξύ δύο εκδόσεων: sDrive20i, 197 PS με με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (στάνταρ) και sDrive30i 258PS με 8αρι αυτόματο κιβώιτο. Η τρέχουσα, τρίτη γενιά της BMW Z4 πρωταγωνιστεί σε Γερμανία, ΗΠΑ, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιαπωνία. Η έκδοση Pure Impulse της BMW Z4 M40i θα λανσαριστεί με σταδιακή έναρξη της παραγωγής από τον Μάρτιο. Το roadster θα συνεχίσει να κατασκευάζεται από τον συνεργάτη παραγωγής του BMW Group, Magna Steyr Fahrzeugtechnik, στο Graz της Αυστρίας. Η ιστορία των roadster της BMW είναι στενά συνυφασμένη με το πάθος για σπορ οδηγική απόλαυση και τις άφθονες επιτυχίες στις πίστες. Ξεκινά από τις πρώτες ημέρες της εταιρείας ως αυτοκινητοβιομηχανία και φτάνει στο σήμερα με τη μορφή της BMW Z4.
Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και η κίνηση στους πίσω τροχούς καθόρισαν επίσης την οδηγική εμπειρία της BMW 328, η οποία ολοκλήρωσε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση το 1936 με τη νίκη στον αγώνα Eifelrennen στο Nürburgring. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ανανεωμένες εκδόσεις της ίδιας φιλοσοφίας όσον αφορά τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, έκαναν συχνά την εμφάνισή τους στα roadster μοντέλα της μάρκας. Αυτό ισχύει τόσο για την BMW Z1, η οποία αποκαλύφθηκε το 1987, αφού αναπτύχθηκε ως μια πλατφόρμα δοκιμών και καινοτομίας από την BMW Technik, όσο και για την BMW Z3 που παρουσιάστηκε το 1995. Και οι δύο πρώτες γενιές μοντέλων της BMW Z4 υιοθέτησαν επίσης την ίδια συνταγή για να προσφέρουν συναρπαστική οδηγική απόλαυση με την οροφή ανοιχτή.
Ο συνδυασμός ενός straight-six κινητήρα με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο σημαίνει ότι η νέα έκδοση της BMW Z4 M40i αντιπροσωπεύει μία μοναδική πρόταση σε αυτή την κατηγορία – και την ίδια στιγμή μία εξαιρετικά αποκλειστική διάταξη στη γκάμα προϊόντων της BMW. Στην πραγματικότητα, τα μόνα μοντέλα στην υπάρχουσα γκάμα που διατίθενται με αυτόν τον συνδυασμό κινητήρα και συστήματος μετάδοσης είναι τα σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Τώρα ένα μοντέλο BMW M Performance έρχεται να προστεθεί με τη μορφή της BMW Z4 M40i Pure Impulse.
Ο κινητήρας των 3,0lt της BMW Z4 M40i υιοθετεί την πιο πρόσφατη τεχνολογία M TwinPower Turbo στην οποία οφείλει την ευστροφία, την άμεση παροχή ισχύος και τη μεταξένια λειτουργία του. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κινητήρα περιλαμβάνουν σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα, βελτιστοποιημένα ως προς το βάρος έμβολα και μια υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή.
Ένας twin-scroll υπερσυμπιεστής τροφοδοτεί τους έξι θαλάμους καύσης με συμπιεσμένο αέρα, ενώ ένα έμμεσο intercooler ρυθμίζει τη θερμοκρασία του. Το πακέτο τεχνολογιών της μονάδας κίνησης περιλαμβάνει επίσης ψεκασμό υψηλής ακρίβειας που λειτουργεί σε πιέσεις έως 350 bar, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC και πλήρως μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-VANOS.
Με μέγιστη ροπή 500 Nm που μπορεί να παραχθεί μεταξύ 1.600 και 4.500 σ.α.λ., ο κινητήρας αποδίδει συναρπαστική ισχύ που ανέρχεται σε 250 kW/340 hp, σταθερά από τις 5.000 έως τις 6.500rpm. Σε αυτή την ειδική έκδοση, η ισχύ μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων που αναπτύχθηκε αποκλειστικά για την BMW Z4 M40i.
Πρόκειται για ένα αρθρωτό κιβώτιο ταχυτήτων της BMW το οποίο ενσωματώνει, ειδικά για μοντέλα Μ, εξαρτήματα για τα γρανάζια και τους άξονες, που έχουν τροποποιηθεί για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες υψηλής απόδοσης του straight-six κινητήρα. Ο μοχλός αλλαγής ταχυτήτων, ο οδηγός του και η σύνδεσή τους με το κιβώτιο, έχει επίσης κατασκευαστεί ειδικά για την έκδοση Pure Impulse της BMW Z4 M40i – και προσφέρει την απαράμιλλη αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων για την οποία φημίζονται τα μοντέλα της BMW.
Η άμεση ροή ισχύος, σε συνδυασμό με την καθοριστική εμπλοκή του οδηγού στις αλλαγές σχέσεων, ενισχύει τον συναισθηματικό δεσμό μεταξύ οδηγού και οχήματος. Οι διαδρομές του επιλογέα είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζονται γρήγορες και διαισθητικές αλλαγές ταχυτήτων.
Με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας είναι σε θέση να επιταχύνει την BMW Z4 M40i από στάση στα 100 km/h σε 4,6 δευτερόλεπτα. Το σπριντ 0 – 100 km/h ολοκληρώνεται σε 4,5 δευτ. στα μοντέλα με το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport. Αν και από προεπιλογή το κιβώτιο Steptronic Sport επιλέγει τις ταχύτητες αυτόματα, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τη διαδικασία αλλαγής χειροκίνητα, εάν το επιθυμεί.
Τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι είναι σχεδιασμένα για να επιτρέπουν την αυθόρμητη αλληλεπίδραση με το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Οι συμπαγείς αναλογίες, το ελαχιστοποιημένο βάρος, το χαμηλό κέντρο βάρους και η σχεδόν τέλεια κατανομή του εμπρός/πίσω σε αναλογία 50:50 είναι τα καθοριστικά στοιχεία της φιλοσοφίας της BMW Z4, που έχει βελτιστοποιηθεί με γνώμονα την ευελιξία και τις δυναμικές επιδόσεις.
Η εξαιρετικά άκαμπτη δομή του αμαξώματος και του πλαισίου και τα άριστα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά συμβάλλουν επίσης στη διαμόρφωση του σπορ χαρακτήρα της Z4. Η σχεδίαση του πλαισίου του roadster, που συνδυάζει έναν εμπρός άξονα με γόνατα ελατηρίων δύο συνδέσμων και έναν πίσω άξονα με πέντε συνδέσμων, δημιουργεί ένα συναρπαστικό και αρμονικό μείγμα δυναμισμού και οδηγικής άνεσης.
Ο στάνταρ εξοπλισμός της BMW Z4 M40i περιλαμβάνει σπορ τιμόνι με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, φρένα M Sport και διαφορικό M Sport στον πίσω άξονα, καθώς και προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με βελτιστοποιημένο λογισμικό για την έκδοση Pure Impulse. Η αποκλειστική τεχνολογία πλαισίου της ειδικής έκδοσης διαθέτει ειδικά προσαρμοσμένα βοηθητικά ελατήρια στον εμπρός και πίσω άξονα. Ένας ειδικά ενισχυμένος σφιγκτήρας αντιστρεπτικής δοκού τοποθετείται επίσης εμπρός, ενώ τόσο η χαρτογράφηση του συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου των πίσω αμορτισέρ όσο και το λογισμικό του αντίστοιχου για το σπορ σύστημα διεύθυνσης έχουν επαναπροσδιοριστεί.
Προκειμένου να επιτευχθούν πιο αιχμηρά χαρακτηριστικά σε επίπεδο χειρισμού που θα εκτιμηθούν από τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, η ομάδα εξέλιξης εξόπλισε επίσης το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και το διαφορικό M Sport με ειδικό λογισμικό ελέγχου για το συγκεκριμένο μοντέλο. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό όσον αφορά το πλαίσιο είναι τα μεγέθη των τροχών, καθώς για πρώτη φορά στην BMW Z4 M40i του 2024 τοποθετούνται τροχοί διαφορετικών διαστάσεων εμπρός / πίσω.
Οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος M σε σχεδίαση διπλών ακτίνων με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα έχουν διάμετρο 19 ίντσες στον εμπρός άξονα και 20 ίντσες στον πίσω. Αποτελώντας μέχρι πρότινος αποκλειστικότητα των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει τη βέλτιστη μεταφορά της κινητήριας ισχύος στο δρόμο – ειδικά σε συνδυασμό με την κίνηση στους πίσω τροχούς – μαζί με την εξαιρετικά αποτελεσματική μεταφορά των πλευρικών δυνάμεων υπό πίεση στις στροφές. Η BMW Z4 sDrive30i εξοπλίζεται επιπλέον με ανάρτηση M Sport, σπορ τιμόνι με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού και φρένα M Sport, όλα στάνταρ. Προαιρετικό είναι το διαφορικό M Sport για τη συγκεκριμένη έκδοση του roadster.
Η νέα BMW Z4 προσφέρει επιπλέον μια επιλογή συστημάτων υποστήριξης οδηγού που είναι προσεκτικά προσανατολισμένα στην γνήσια οδηγική απόλαυση. Το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (Front Collision Warning) με παρέμβαση φρένων, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) με επιστροφή στη λωρίδα και η λειτουργία Speed Limit Info με ένδειξη απαγόρευσης προσπέρασης ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό.
Στη λίστα επιλογών θα βρείτε χαρακτηριστικά όπως το Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Change Warning), καθώς και τα συστήματα Rear Collision Prevention, Crossing Traffic Warning, Parking Assistant, Reversing Assist Camera και Reversing Assistan. Το προαιρετικό BMW Head-Up Display προβάλλει πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση στο παρμπρίζ.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike