Πρόκειται για απρόσμενη εξέλιξη που οφείλεται σύμφωνα με το ρεπορτάζ μου στην επιθυμία των Ιαπώνων για εξοικονόμηση πόρων.
Η ανακοίνωση επιστροφής της Honda στη F1 το 2013 λόγω της νέας υβριδικής εποχής και η αποκλειστική συνεργασία με τη McLaren έκανε τους φίλους της Ιαπωνικής εταιρείας να ανατριχιάσουν. Ειδικά όλους όσοι μεγάλωσαν με το μύθο των McLaren Honda στα χέρια των Σένα, Προστ.
Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Μετά από ένα χρόνο προετοιμασίας (2014) η Honda επανεμφανίστηκε στη F1 μαζί με ατελείωτα προβλήματα. Τα οποία η αιχμή του δόρατος της McLaren Honda, Φερνάντο Αλόνσο φρόντιζε να υπερτονίζει. Μετά από τρία δραματικά για τον Ιάπωνα κατασκευαστή χρόνια ανακοινώθηκε το τέλος της συνεργασίας με τη McLaren. Η Honda έμεινε με την Toro Rosso το 2018, με προοπτική συνεργασίας με τη Red Bull από το 2019. Η επιστροφή στις νίκες (5) δια χειρός Φερστάπεν και Γκασλί αλλά και η επίλυση των προβλημάτων δεν έπαιξε τελικά ρόλο στην στρατηγική των Ιαπώνων.
Παρότι σήμερα η Honda διαθέτει μια πανίσχυρη και αξιόπιστη υβριδική μηχανή τα μεγάλα κεφάλια στο Τόκιο αποφάσισαν, έτσι ξαφνικά, την αποχώρησή τους από τη F1 στο τέλος του 2021. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό. Το ίδιο είχε συμβεί στα τέλη του 2008, μάλιστα το μονοθέσιο και η ομάδα που άφησαν τότε ορφανή, πήρε το 2009 ως Brawn GP το νταμπλ με τον Μπάτον πρωταθλητή.
Τα προβλήματα που προκύπτουν για τη F1 είναι σε πολλά επίπεδα. Καταρχάς η αποχώρηση ενός μεγάλου κατασκευαστή είναι σοβαρό πλήγμα για το κύρος του θεσμού. Δυο ομάδες οι Red Bull και Alpha Tauri μένουν χωρίς υβριδική μηχανή. Για την Red Bull είναι μονόδρομος η συνεργασία με τη Renault, για την Alpha Tauri η επιστροφή στη Ferrari δεν είναι εύκολη απόφαση με τα σημερινά χάλια των Ιταλών. Με τις συμφωνίες που έχουν ανακοινωθεί για το 2022 η Renault υποχρεούται να δώσει υβριδικές μηχανές σε Red Bull, Alpha Tauri. Μύλος!
Θυμίζουμε ότι πρόσφατα υπεγράφη η συμφωνία Ομόνοιας βάσει της οποίας οι Red Bull, Alpha Tauri έχουν δεσμευτεί να παραμείνουν στη F1, ως το 2025.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ είπε σχετικά: «Ως ομάδα κατανοούμε τη δυσκολία να παρθεί μια τέτοια απόφαση από την πλευρά της Honda. Είμαστε απογοητευμένοι που δε θα συνεχιστεί η συνεργασία μας, η οποία απέδωσε 5 νίκες και 15 εμφανίσεις στο βάθρο. Θα επικεντρωθούμε στο 2020 και στο 2021 προσπαθώντας να πετύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα. Θα παραμείνουμε στη F1 και μετά το 2021 οπότε θα αξιολογήσουμε την καλύτερη επιλογή υβριδικής μηχανής που θα υπάρχει».
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση