To τελευταίο μονοθέσιο της Αυστριακής ομάδας που πήρε πρωτάθλημα κατασκευαστών έφερε το κωδικό RB9 και το οδηγούσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ακολουθώντας το παράδειγμα της Haas η Red Bull παρουσίασε ένα βασικό μονοθέσιο με τα χρώματα του 2022, που μοιάζει πολύ μ’ αυτό που έδειξε πέρυσι η F1. Προφανώς το μονοθέσιο που θα παρουσιαστεί στη Βαρκελώνη στις 23/2 όπου ξεκινούν οι δοκιμές εξέλιξης θα είναι διαφορετικό, ενώ πιθανότατα ούτε αυτό θα αγωνιστεί.
Την πραγματική εκδοχή της RB18 θα την δούμε στο Μπαχρέιν στις 20/3 στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Κρίσιμο στοιχείο στη φετινή σχεδίαση των μονοθεσίων είναι η αεροδυναμική απόδοση του σχήματος. Υπολογίστε χοντρικά ότι πέρυσι η εμπρός και πίσω αεροτομή έπαιζαν ρόλο 35+35% στην συνολική απόδοση και το σώμα 30%. Φέτος αυτό έχει μεταβληθεί περίπου στο 20/60/20. Καθοριστικό ρόλο θα παίζει η διαμόρφωση του πατώματος και η διαφορά ροής ταχυτήτων πάνω και κάτω απ’ αυτό.
Ξεχωριστή αναφορά πρέπει να γίνει στους διευθυντές ροής Venturi που βρίσκονται στο πάτωμα του μονοθεσίου. Ο ορισμός του φαινομένου Venturi είναι: «Όσο μειώνεται η διατομή τόσο επιταχύνεται ο αέρας που διέρχεται από το κανάλι». Τα συγκεκριμένα κανάλια ανάλογα με τη σχεδίασή τους επιταχύνουν τον αέρα σε σημείο που δημιουργούν αναρρόφηση. Αυτό αυξάνει την απόδοση του σώματος έως το 60%. Καθοριστικό για την απόδοσή τους είναι πόσος αέρας και πόσο ομοιόμορφος θα φτάνει στην είσοδό τους.
Γι’ αυτό η διαμόρφωση της εμπρός αεροτομής, η γεωμετρία της ανάρτησης και οι αεραγωγοί των φρένων και οι μορφοποιητές ροής στο εσωτερικό των τροχών θα παίζουν καθοριστικό ρόλο. Όπως μπορείτε να δείτε στην φωτογραφία η Red Bull διατηρεί την βασική διάταξη της ανάρτησης εμπρός παρόμοια με πέρυσι (push rod).
Στην παρουσίαση του νέου μονοθεσίου παραβρέθηκαν ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ και οι οδηγοί της ομάδας, ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν και ο Μεξικάνος Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Φερστάπεν μάλιστα άσκησε το δικαίωμά του, να αγωνίζεται φέτος με το Νο 1 και αυτό φιγουράρει στην RB18. Η παρουσίαση έγινε διαδικτυακά και τα μέλη της ομάδας βρίσκονταν στο Red Bull Racing Technology Campus του Μίλτον Κέινς.
Ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν δήλωσε:
«Αισθάνομαι ξεκούραστος και έτοιμος να οδηγήσω ξανά, νιώθω καλά και είναι σημαντικό να προετοιμάζεσαι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σωματικά, ειδικά με τα νέα δεδομένα που φέρνει η αλλαγή των κανονισμών.
Όσον αφορά το μονοθέσιο, δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε, οπότε είμαι ενθουσιασμένος που βλέπω πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο στην πίστα για πρώτη φορά. Η μεγαλύτερη διαφορά αυτή τη σεζόν είναι οι νέοι κανονισμοί, θα χρειαστούμε λίγο χρόνο για να συνηθίσουμε το μονοθέσιο, διαφέρει από πέρυσι.
Δε νιώθω καμία επιπλέον πίεση αυτή τη σεζόν, δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να είμαι διαφορετικός. Ανυπομονώ για τη στιγμή που θα οδηγήσω την RB18.”
Ο Σέρτζιο Πέρεζ συμπλήρωσε:
«Είμαι τόσο ενθουσιασμένος που ξεκινάω τη νέα σεζόν και ανυπομονώ να δοκιμάσω τη νέα RB18. Όλοι ξεκινάμε από το μηδέν αυτή τη σεζόν, οπότε αναμένεται να είναι μια συναρπαστική χρονιά.
Πέρυσι, τα δώσαμε όλα μέχρι τον τελευταίο γύρο και είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το ίδιο το 2022. Οι νέοι κανονισμοί λέγεται ότι βελτιώνουν τον ανταγωνισμό στην πίστα, οπότε ελπίζω ότι θα μπορούμε να κοντραριστούμε περισσότερο και να δίνουμε κλειστές μάχες.
Θα υπάρξουν πολλά πράγματα που πρέπει να μάθουμε και να προσαρμοστούμε, αλλά αυτοί οι νέοι κανονισμοί. Θέλω να δω περισσότερους θεατές στην πίστα, η Formula 1 μεγαλώνει τόσο πολύ σε απήχηση όλο τον κόσμο, οπότε ανυπομονώ να νιώσω ξανά αυτή την ατμόσφαιρα.
Ελπίζω να προσφέρουμε στους φιλάθλους ψυχαγωγία και συναρπαστικούς αγώνες».
Ο επικεφαλής της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ τόνισε:
«Με τις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών, όλη η φιλοσοφία έχει αλλάξει, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε στοιχείο είναι διαφορετικό από το περσινό μονοθέσιο. Μέχρι να φτάσουμε στον πρώτο αγώνα, η RB18 δεν θα μοιάζει πολύ με αυτή που παρουσιάζουμε, η εξέλιξη θα είναι πολύ γρήγορη καθώς προχωράμε στη σεζόν. Είναι μια απότομη καμπύλη εκμάθησης για όλους και μια κούρσα βελτίωσης μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου αγώνα.
Πιστεύουμε ότι έχουμε ένα καλό μονοθέσιο για το 2022, η RB18 ήταν μια τεράστια προσπάθεια από την ομάδα και ανυπομονώ να τη δω στην πίστα τώρα. Έχουμε το νούμερο ένα στο μονοθέσιο φέτος και τώρα η πρόκληση είναι να το διατηρήσουμε και να υπερασπιστούμε αυτόν τον τίτλο με τον Μαξ.
Ο ενθουσιασμός και η σκληρή δουλειά του 2021 ενίσχυσαν πραγματικά την ομάδα και σημαίνει ότι πάμε στο 2022 σε εξαιρετική φόρμα».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συναγερμός στην Ηλιούπολη – Οπλισμένος άνδρας απειλεί να αυτοκτονήσει
- Βρετανία: Με νέο εργαστήριο AI θα αντιμετωπίσει τον κυβερνοπόλεμο της Ρωσίας
- ΕΧΑΕ: Αύξηση 37,5% των ενοποιημένων κερδών μετά φόρων στο εννεάμηνο
- Σκοτ Μπέσεντ: Πώς βλέπουν οι επιχειρήσεις τον υπουργό Οικονομικών της νέας κυβέρνησης Τραμπ – Ποιοι τον θαυμάζουν