Διαβάζοντας τη λίστα με τους διαθέσιμους κινητήρες του νέου C – SUV παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον η πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Κάθε φορά που βλέπω ένα νέο μοντέλο να διατίθεται και με πετρελαιοκινητήρα θυμάμαι τη συζήτηση που «τεχνηέντως» είχε ανοίξει πριν 7-8 χρόνια στη χώρα μας για την κατάργηση της πετρελαιοκίνησης. Τι γέλιο είχε πέσει τότε απ’ όσους γνώριζαν, τι παραπληροφόρηση έγινε στο ευρύ κοινό.

1

Το μόνο που καταργήθηκε ήταν τα σχετικά δημοσιεύματα και η πηγή τους. Είναι γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθώντας να πετύχουν το μέσο όρο ρύπων που ζητά η Ε.Ε. (105 gr CO2) στα αυτοκίνητα που ταξινομούν στην επικράτειά της καταργούν σταδιακά τους θερμικούς κινητήρες που εκπέμπουν πολύ πάνω απ’ αυτό το όριο και επηρεάζουν αρνητικά το μέσο όρο. Σ’ αυτό το χρονικό διάστημα καταργήθηκε σταδιακά ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας.

Σπάνια βρίσκεις πλέον τέτοιες εκδόσεις και μόνο μικρού κυβισμού. Αντίθετα οι πετρελαιοκινητήρες είναι βασικοί στα μεγάλα αμαξώματα πάνω από 2.0lt υπάρχουν όμως και μικρότερου κυβισμού εκδόσεις όπως αυτό το εξαίρετο μοτέρ της Stellantis. H νέα Alfa Romeo Tonale διατίθεται με τον diesel κινητήρα 1.6 MTJ, απόδοσης 130PS που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Ο υπερτρφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας της Tonale MultiJet 1,6lt/130PS αποδίδει 320Nm ροπής μόλις στις 1.500rpm χάρη στο turbo μεταβλητής γεωμετρίας και το σύστημα τροφοδοσίας common rail με άμεσο ψεκασμό πολλαπλών σταδίων με πίεση έως 2.000 bar. Ο πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής σχέσεων μέσω paddles. Η αυτονομία ξεπερνά τα 1.000km χάρη στον αποδοτικό κινητήρα και το ρεζερβουάρ των 55lt.

Η Tonale επίσης διαθέτει το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης με μόλις 2,28 στροφές του τιμονιού από άκρη σε άκρη, αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) σε όλους τους τροχούς, σύστημα διαχείρισης ροπής Active Torque Vectoring που μεταφέρει την κίνηση στον τροχό με το καλύτερο επίπεδο πρόσφυσης και σύστημα πέδησης brake-by-wire (IBS) με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo.

Χάρη στα παραπάνω στοιχεία, η Tonale MTJ προσφέρει την αποδοτικότητα που αναζητά κανείς σε ένα C-SUV, ικανό να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις με τη μέγιστη άνεση, ασφάλεια και οικονομία καυσίμου. Σε συνδυασμό με χαρακτηριστικά όπως, η τεχνολογία NFT που δημιουργεί ένα αδιάβλητο πιστοποιητικό χρήσης/συντήρησης του αυτοκινήτου, η 5ετης εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 200.000χλμ. και η κορυφαία ποιότητα φινιρίσματος και κατασκευής, η Tonale σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει και υψηλή υπολειμματική αξία, στοιχείο με εξαιρετική σημασία τόσο για τους πελάτες λιανικής, όσο και τις εταιρικές πωλήσεις.

Η γκάμα της Tonale MTJ αποτελείται από τις εκδόσεις Super, Sprint και Ti, κάθε μία με ξεχωριστό χαρακτήρα και μοναδικά χαρακτηριστικά εμφάνισης και εξοπλισμού. Κοινός παρονομαστής -όπως και για την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου- είναι ο βασικός εξοπλισμός που περιλαμβάνει εκτός των άλλων full-led φωτιστικά σώματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων (12,3’’) και οθόνης πολυμέσων (10,25’’), διζωνικό κλιματισμό, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και ζάντες αλουμινίου. Η παραγωγή της Tonale MTJ αναμένεται να ξεκινήσει το Φθινόπωρο με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται τον Οκτώβριο – Νοέμβριο του έτους. Οι τιμές ξεκινούν 41.800 για την έκδοση Super και ανεβαίνουν στις 44.900 στην έκδοση Sprint ή και στις 48.100 στην έκδοση ΤΙ. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο.

Διαβάστε επίσης:

La Prima della Tonale!

F1 Alfa Romeo: Στα χρώματα της Tonale!

Ford: Λύσεις φόρτισης!