Με την παρουσίαση της Tonale, ξεκίνησε η μεταμόρφωση της Alfa Romeo, η οποία δεν εκφράζεται μόνο μέσω της εξηλεκτρισμένης κίνησης αλλά και μέσω μιας σειράς καινοτόμων χαρακτηριστικών τεχνολογίας. Αυτή η μεταμόρφωση διατηρεί το DNA της Alfa Romeo, με την Tonale να βασίζεται σε καινοτόμες μηχανολογικές επιλογές που σαν στόχο έχουν να επαναπροσδιορίσουν την έννοια «σπορ» για τον 21ο αιώνα της εξηλεκτρισμένης κίνησης.
Εν αρχή ην… το βάρος
Ο έλεγχος του βάρους και ακόμα περισσότερο η ιδανική κατανομή αυτού μεταξύ των δύο αξόνων είναι παραδοσιακό στοιχείο των Alfa Romeo. Για αυτό το λόγο οι μηχανικοί εργάστηκαν, τόσο στην επιλογή των υλικών, όσο και τη διάταξη των εξαρτημάτων έτσι ώστε τα βαρύτερα στοιχεία να βρίσκονται προς το κέντρο του οχήματος και όσο το δυνατόν χαμηλότερα σε ύψος. Ειδικότερα στις εκδόσεις με κίνηση στους δύο τροχούς, η μάζα μεταφέρθηκε ώστε να προσφέρει μέγιστη πρόσφυση και ομαλότερη κατανομή της ροπής, επιλογή που ακολουθεί και στην Plug-in Hybrid Q4 έκδοση, όπου η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς αυξάνει ακόμα περισσότερα τα περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει η Tonale. Η σωστή κατανομή του βάρους και η περαιτέρω ελαχιστοποίηση αυτού επιτυγχάνεται και μέσω της εκτεταμένης εφαρμογής στοιχείων από αλουμίνιο ή συνθετικά υλικά στο αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη.
Τιμόνι
Έχοντας θέσει πολύ ψηλά τον πήχη με τις Giulia και Stelvio όσον αφορά στην αίσθηση που προσφέρει ένα σύστημα διεύθυνσης, οι μηχανικοί της Alfa Romeo εφάρμοσαν αντίστοιχες τεχνικές και στην Tonale. Με στόχο την άμεση ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού, η ομάδα στο κέντρο δοκιμών του Balocco εφοδίασε την Tonale με την πιο «γρήγορη» στην κατηγορία των C-SUV σχέση κρεμαγιέρας (13,6). Την ίδια στιγμή η αίσθηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης είναι -όπως θα περίμενε κανείς από μια Alfa Romeo- εξαιρετικά ακριβής. Σε αυτό συμβάλει η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης και οι ρυθμίσεις που ελαχιστοποιούν τις αντιδράσεις του τιμονιού λόγω της λειτουργίας της ανάρτησης ακόμα και σε συνθήκες υψηλής πίεσης. Ακόμα ένα χαρακτηριστικό που προέρχεται από τις Giulia και Stelvio είναι τα εντυπωσιακά paddles από αλουμίνιο, τα οποία επίσης αποτελούν αποκλειστικότητα της Tonale στην κατηγορία και επιτρέπουν την απολαυστική επιλογή των σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων όταν αυτό βρίσκεται στη χειροκίνητη λειτουργία.
Καινοτόμο σύστημα πέδησης
Ακόμα μια καινοτομία που φέρνει η Tonale στην κατηγορία είναι το προηγμένο σύστημα πέδησης IBS (Integrated Brake System), το οποίο επίσης εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις Giulia και Stelvio και αποτελείται από ένα ηλεκτρομηχανικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με το παραδοσιακό σύστημα πέδησης. Η σύνδεση μεταξύ των ηλεκτρονικών και μηχανικών στοιχείων προσφέρει σημαντική μείωση του βάρους, αμεσότητα, εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ, αλλά και απουσία κραδασμών που συνοδεύουν τα παραδοσιακά συστήματα πέδησης. Η τοποθέτηση αεριζόμενων δίσκων μπροστά με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες της Brembo και τα πίσω δισκόφρενα ολοκληρώνουν το καινοτόμο σύστημα πέδησης της Tonale.
Ανεξάρτητη ανάρτηση με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD
Η ανάρτηση βρίσκεται στο επίκεντρο σε κάθε Alfa Romeo με την επιλογή για την Tonale της αρχιτεκτονικής ανεξάρτητης ανάρτησης MacPherson και στους τέσσερις τροχούς να δίνει ιδιαίτερη ευελιξία στους δοκιμαστές της μάρκας. Η γεωμετρία του εμπρός άξονα είναι εστιασμένη στις άμεσες και ακριβείς αλλαγές πορείας, αλλά και τη μέγιστη ελκτική πρόσφυση με στόχο την ελάχιστη δυνατή και με τον πιο διακριτικό τρόπο παρέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας. Αντίστοιχα, στους πίσω τροχούς η αποκλειστική σχεδίαση με τους τρεις συνδέσμους εξασφαλίζει τα υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης, αλλά και τη φιλικότητα των αντιδράσεων ακόμα και σε οδοστρώματα χαμηλής ποιότητας. Η ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς συμπληρώνεται από την εφαρμογή αμορτισέρ της Koni τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία εξελίχθηκαν ειδικά για την Tonale, όπως και τα ελαστικά της Pirelli. Τα αμορτισέρ FSD εξασφαλίζουν τον εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος και τις μικρές κλίσεις στις στροφές, ενώ την ίδια στιγμή βελτιώνουν την άνεση και την οδηγική αίσθηση.
Ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης
Στις υβριδικές εκδόσεις, όπως και στην έκδοση Diesel, η Tonale εφοδιάζεται με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων που μεταφέρουν την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τα σύνολο συνοδεύει το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Alfa Romeo που εστιάζει στο σπορ χαρακτήρα, αλλά και την ασφάλεια. Με δυνατότητα ρύθμισης μέσω του επιλογέα παραμετροποίησης DNA, το σύστημα προσομοιώνει τη λειτουργία ενός παραδοσιακού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, έχοντας όμως ως πλεονέκτημα το χαμηλότερο βάρος, τις μικρότερες φθορές και τα διαφορετικά επίπεδα εμπλοκής. Σε συνδυασμό με την ανάρτηση τύπου MacPherson, το ηλεκτρονικό διαφορικό επιτρέπει την παροχή περισσότερες ροπής στους κινητήριους τροχούς με πιο άμεσο και ομαλό τρόπο, ιδιαίτερα σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυση, έτσι ώστε να περιορίζονται τα φαινόμενα υποστροφής και η Tonale να επιταχύνει ακόμα γρηγορότερα κατά την έξοδο της από μια στροφή.
Q4 hybrid all-wheel drive
Η έκδοση Plug-in Hybrid Q4 της Tonale εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα τετρακίνησης Q4 hybrid all-wheel drive, έτσι ώστε να διασφαλίζει τη μέγιστη πρόσφυση για ασφαλείς διαδρομές ακόμα και σε χιονισμένα ή παγωμένα οδοστρώματα. Ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν, το σύστημα ρυθμίζει σε μηδενικό χρόνο τη λειτουργία του προσφέροντας τα οφέλη της κίνησης 4×4 σε επίπεδο ασφάλειας, επιτρέποντας παράλληλα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο της ισχύ του συστήματος που φτάνει τους 275 ίππους. Το Q4 hybrid all-wheel drive αποτελεί ακόμα ένα παράδειγμα που η ηλεκτρονική τεχνολογία συνεργάζεται αρμονικά με μηχανολογικές λύσεις, με αποτέλεσμα το χαμηλότερο βάρος, τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα και την καλύτερη δυνατή οδηγική αίσθηση.
Διαβάστε επίσης:
F1: Δείτε την Alfa Romeo στην πίστα! (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!