Βαυκαλίζομαι με την ιδέα πως παρότι Alfaromeακιας μπορώ να κρίνω αντικειμενικά μια Alfa Romeo. Ειδικότερα ένα SUV, 1800kg με κόστος 67 χιλιάδων ευρώ. Αλλά να, μετά γίνεται κάτι και χάνω πάλι… την αυτοπεποίθησή μου.

Παραλία Διμηνιό, αφόρητη ζέστη, ιδρώνεις και μες την θάλασσα: «Θα πάμε για φαγητό; Οκ θα έρθω κολυμπώντας» αντιδρώ ασυναίσθητα. Όταν φτάνω στην παραθαλάσσια ταβέρνα, έχουν ήδη παραγγείλει: «Βάζω μια βερμούδα, που είναι το αυτοκίνητο;». Την βρίσκω στην αυλή της ταβέρνας δίπλα σε μια ολοκαίνουργια γκρι Porsche Macan με ένα τσούρμο παιδιών γύρω τους. Αφουγκράζομαι: «Φοβερή η Alfa Romeo, κοίτα αυτές τις μαύρες εξατμίσεις, πιο ωραία είναι από την Porsche».

Χαμογελώ για τη σύμπτωση, στο μυαλό μου η Macan είναι το μόνο SUV αυτής της κατηγορίας που διαθέτει συμπεριφορά εφάμιλλη της Stelvio. Η πρώτη προσπάθεια των Ιταλών στην κατηγορία είναι εξαιρετική: Ξέρω τις ενστάσεις, πολλά λεφτά για Alfa Romeo και τα συναφή. Η Stelvio Veloce Q4 δεν υστερεί πουθενά και είναι κορυφαία σ’ ένα τομέα: Στην παραγωγή συναισθημάτων. Η σιλουέτα της σου φτιάχνει τη διάθεση, το στυλ της σε προδιαθέτει για ανάλογο ντύσιμο, η απήχηση που έχει στον κόσμο σε κατευθύνει σε ανάλογη συμπεριφορά: «Η απαραίτητη ομορφιά στον κόσμο αυτό» απ’ τη μοναδική Ιταλίδα.

Εξωτερικά δύσκολα θα εντοπίσεις διαφορές από την πρώτη έκδοση που παρουσιάστηκε το 2016. Μαύρες ζάντες 20 ιντσών με κόκκινες δαγκάνες και μαύρες απολήξεις εξατμίσεων πίσω για την γρήγορη έκδοση Veloce των 210PS. Ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 2.2lt παραμένει σαρωτικός.

Παρότι η δύναμη δεν άλλαξε μια ελαφρώς διαφοροποιημένη χαρτογράφηση στο Normal, φέρει και τη δύναμη και τη ροπή σε πιο χαμηλές στροφές, με προφανές όφελος στην κατανάλωση. Στα χέρια μας η Stelvio κατανάλωσε 7lt/100km, χρειαστήκαμε λοιπόν 77 ευρώ σε καύσιμο. Κινηθήκαμε εντός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο αλλά και επαρχιακούς δρόμους: Αθήνα –Λεβίδι –Διμηνιό – Στυμφαλία – Λεβίδι – Αθήνα. Στην πόλη η μεγάλη Alfa μαγνητίζει τα βλέμματα, στο ταξίδι είναι άνετη όπως ταιριάζει σ’ ένα SUV αυτής της κατηγορίας της και τιμής.

Μπορεί η αθλητική σιλουέτα της σικάτης Ιταλίδας να κρύβει το μήκος της αλλά δεν είναι μικρή, πλησιάζει τα 4.7m (μεταξόνιο 2.8m). Πρόκειται για ένα SUV μεσαίας κατηγορίας, με άμεσους ανταγωνιστές την BMW X3, τη Mercedes GLC, το Volvo XC60. Οι κυριότερες αλλαγές σε σχέση με την πρώτη γενιά εντοπίζονται στο εσωτερικό, στο σύστημα multimedia. Θα συμφωνήσετε πιστεύω πως η Stelvio διαθέτει την πιο αρμονικά ενσωματωμένη οθόνη πολυμέσων.

Πλέον είναι αφής 8,8 ιντσών με νέο λογισμικό, αναβαθμισμένα γραφικά και πολύ εύκολη χρήση. Στο ίδιο πνεύμα και η οθόνη TFT των 7 ιντσών που βρίσκεται ανάμεσα στα παραδοσιακά επικυκλικά όργανα. Η ιταλική σημαία στη βάση του λεβιέ προσδίδει την απαραίτητη συναισθηματική φόρτιση. Η ποιότητα των υλικών είναι εφάμιλλη του ανταγωνισμού και η συναρμογή υπεράνω κριτικής, η Stelvio έχει Ιταλική σχεδίαση αλλά Γερμανική ποιότητα κατασκευής.

Οι χώροι είναι άπλετοι, ακόμη και πέμπτος επιβαίνων δε θα στριμωχτεί παρά το ψηλό τούνελ της κεντρικής μετάδοσης. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είναι τετρακίνητο (Q4), η Stelvio πατά σε πισωκίνητη πλατφόρμα, αλλά όλες οι εκδόσεις της είναι τετρακίνητες.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε και το πλήρες πακέτο ενεργητικής ασφάλειας ADAS με σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, παρακολούθησης κόπωσης οδηγού, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, παρακολούθησης νεκρού σημείου και προσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας.

Επίσης διέθετε επίπεδο αυτονομίας 2, ήτοι εκτός από την ταχύτητα, διατηρούσε την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, την κατεύθυνση ενώ μείωνε το ρυθμό στις στροφές ελαφρά, επαναφέροντας άμεσα την ταχύτητα στην προκαθορισμένη τιμή, μόλις ίσιωνε ξανά ο δρόμος. Ναι αυτόνομα μόνη της! Ναι εμπιστεύομαι το σύστημα! Ειδικά σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος είναι αγχολυτικό, καθώς διαθέτει και stop&go.

Στρίψε όσο γουστάρεις!

Με κατανομή βάρους 50/50, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και κορυφαία ακαμψία η Stelvio είναι στο δρόμο μια πραγματική Alfa Romeo όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ανηφορίζοντας από Κιάτο για Καλιάνους, Νεμέα, Σκοτεινή, Λεβίδι. Ο δρόμος της Στυμφαλίας έχει φτιαχτεί, διαπλατυνθεί και μπαλωθεί στα περισσότερα σημεία του. Παραμένει μια οδηγική πρόκληση όντας άδειος από αυτοκίνητα αλλά γεμάτος στροφές.

Το τράβηγμά του σε κάνει να ξεχνάς ότι είναι πετρελαιοκινητήρας. Χάρη στη ροπή των 48kgm τραβάει παντού και από παντού. Αν δεν τραβάει…τραβάς το αριστερό paddle και κατεβάζεις. Το αυτόματο 8αρι κιβώτιο της ZF είναι από μόνο του λόγος αγοράς του αυτοκινήτου, αλλά το πιο ωραίο έρχεται με τη ρύθμιση Dynamic. Μπορείς να επιλέξεις άμεση απόκριση του κινητήρα και πατώντας στο εσωτερικό του ίδιου διακόπτη να έχεις την ανάρτηση στο “soft”.

Το παραδέχομαι πως πλέον στα πενήντα μου δυσκολεύομαι να δω με καλή διάθεση αμάξι που «κοπανάει». Ε, στη Stelvio αυτό είναι το δυνατό της σημείο, η ενδοτικότητα της ανάρτησης. Ναι ακόμη πιο δυνατό από την εμφάνισή της, τι άλλο να πω, πόσο πιο απλά να μιλήσω; Η Stelvio κρύβει με περίσσεια μαεστρία, το βάρος και το ύψος της. Συμπεριφέρεται ως πραγματική Alfa Romeo σε δρόμο με στροφές. Πιστεύω πως ο μέσος οδηγός δεν μπορεί να κινηθεί πιο γρήγορα σε δημόσιο δρόμο με την αντίστοιχη Giulia. Μη μπερδεύετε στην κουβέντα, την πίστα και τον Κίμι…

Γράφω και ακόμη θυμάμαι την απόλυτη αίσθηση του λεπτού τιμονιού στο in, την τετρακίνηση να σπρώχνει από πίσω για να μαζέψει τα μούτρα, τα θηριώδη Pirelli P Zero να παίρνουν το σχήμα της ασφάλτου. Φύγαμε από το Διμηνιό με 37 βαθμούς Κελσίου, φτάνοντας στο Μαίναλο το θερμόμετρο έγραφε 21 βαθμούς. Εγώ όμως ζεσταινόμουν περισσότερο, είναι φυσιολογικό γιατρέ μου;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 2.143 cc
Ισχύς: 210 PS/3.500 rpm
Ροπή: 48.0 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.6 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.1 l/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 146 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 270 ευρώ
Βάρος: 1.745 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.687/1.903/1.632 mm
Μεταξόνιο: 2.818 mm
Χώρος αποσκευών: 525 lt.
Τιμή: από 67.000 € (Veloce 210 PS)