Ο τόπος «γέννησης» των Alfa Romeo Giulia και Stelvio, το εργοστάσιο του Cassino, αποτελεί ένα έργο τέχνης και τεχνολογίας.

Η κατασκευή δύο πραγματικά ξεχωριστών μοντέλων, απαιτεί και τη δημιουργία μιας εξίσου ξεχωριστής μονάδας παραγωγής. Βασισμένες στην καινοτόμα πλατφόρμα “Giorgio” και σχεδιασμένες ώστε να προσφέρουν τα μέγιστα επίπεδα ποιότητας, τεχνολογίας και οδηγικής ευχαρίστησης, οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio απαίτησαν για την κατασκευή τους ένα εξίσου προηγμένο εργοστάσιο παραγωγής. Η επιλογή της μονάδας παραγωγής στο Cassino στα Νότια της πρωτεύουσας Ρώμης για αυτή τη δύσκολη αποστολή, κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν.

1

Κατασκευασμένο το 1971, το εργοστάσιο είχε ήδη ξεπεράσει την παραγωγή 7,5 εκ. οχημάτων, ενώ η ολική αναβάθμιση του το 2015 έχει επεκτείνει τη συνολική του έκταση στα 2 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, τα οποία φιλοξενούσαν περισσότερους από 4.300 εργαζόμενους. Η αναβάθμιση δεν αφορούσε μόνο στους μεγαλύτερους χώρους, αλλά κυρίως στη μετάβαση της μονάδας στην 4η βιομηχανική επανάσταση (4.0).

Παράλληλα, από την αρχή της δημιουργίας των Giulia και Stelvio τέθηκαν και οι βασικοί άξονες της στρατηγικής παραγωγής, οι οποίοι είναι: η ποιότητα, η προστασία του περιβάλλοντος και η απόλυτη εστίαση στις επιθυμίες του πελάτη. Η Alfa Romeo με μια σειρά σύντομων videos παρουσιάζει την ιστορία πίσω από τη διαδικασία παραγωγής των Giulia και Stelvio στο εργοστάσιο του Cassino και τα «μυστικά» που οδήγησαν στην επίτευξη των αυστηρών προδιαγραφών που αφορούν στην κατασκευή των δύο μοντέλων.

Κάτω από το θρυλικό Monte Cassino, η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων που ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1971, αποτελεί το κέντρο της ζωής της περιοχής που βρίσκεται περίπου 130χλμ. Νότια της Ρώμης.

Από τις γραμμές της πέρασαν πολυάριθμα μοντέλα των Fiat, Lancia και Alfa Romeo, όμως η μεγάλη αλλαγή ήρθε το 2015 όπου αποφασίστηκε η μονάδα να εστιάσει στην παραγωγή premium αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, επαναπροσδιορίζοντας το σύνολο των διαδικασιών. Σήμερα, δίπλα στις Alfa Romeo Giulia και Stelvio, το Cassino δημιουργεί και τη νέα Maserati Grecale.

Τα ρομπότ και οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες αποτελούν εδώ και καιρό σημαντικό χαρακτηριστικό στην παραγωγή αυτοκινήτων. Στην περίπτωση του Cassino αυτή η πραγματικότητα προχώρησε σε ένα ανώτερο επίπεδο με την εγκατάσταση 1.022 ρομπότ τα οποία αναλαμβάνουν μια σειρά διαδικασιών, από τη διαμόρφωση των μεταλλικών επιφανειών και τις συγκολλήσεις με διάφορους τρόπους, μέχρι τη βαφή.

Μόνο οι συγκολλήσεις που πραγματοποιούν τα ρομπότ σε μια Giulia ή Stelvio  ξεπερνούν τις 5.000, ενώ αντίστοιχα αυτοματοποιημένα συστήματα ελέγχουν και επαληθεύουν τη σωστή ολοκλήρωση των εργασιών. Το υψηλό επίπεδο αυτοματοποίησης βελτιστοποιεί την ποιότητα κατασκευής και την ασφάλεια του προσωπικού και είναι ιδανική για οχήματα που συνδυάζουν διαφορετικού είδους υλικά, όπως τα δύο κορυφαία μοντέλα της Alfa Romeo που παράλληλα με το χάλυβα αξιοποιούν μεταξύ άλλων το αλουμίνιο, τα ανθρακονήματα και το τιτάνιο.

Το χρώμα αποτελεί ένα ιδιαίτερο στοιχείο που αναδεικνύει το δυναμικό στιλ των Giulia και Stelvio, ενώ παράλληλα προστατεύει το αμάξωμα. Τόσο η διαδικασία της αντιδιαβρωτικής προστασίας, όσο και εκείνες που αφορούν στα στάδια βαφής πραγματοποιούνται εντελώς αυτόματα.

Η διαδικασία είναι τόσο ακριβής που αυτοκίνητα με διαφορετικά χρώματα μπορούν να αποκτήσουν τη βαφή τους έχοντας απόσταση μόλις λίγων μέτρων μεταξύ τους. Παράλληλα με αυτό τον τρόπο μειώνεται, τόσο η κατανάλωση πρώτων υλών, αλλά και νερού με το όφελος να φτάνει το 90% σε σχέση με τις πιο παραδοσιακές μεθόδους βαφής! Η ίδια, πλήρως αυτοματοποιημένη και κορυφαίας ακρίβειας διαδικασία ακολουθείται και για την εφαρμογή των υλικών στεγανοποίησης.

Για την επίτευξη της μέγιστης ποιότητας, η Alfa Romeo δεν επαναπαύεται μόνο στην υψηλή τεχνολογία, αλλά επιστρατεύει και τα πλέον έμπειρα μέλη της ομάδας παραγωγής, τα οποία κάνουν τον τελικό έλεγχο εντοπίζοντας ακόμα και την παραμικρή απόκλιση από τις πολύ αυστηρές προδιαγραφές.

Μια από τις πλέον εντυπωσιακές αναβαθμίσεις που έλαβε το Cassino ώστε να φιλοξενήσει την παραγωγή των Giulia και Stelvio, είναι η τεχνητή λίμνη συνολικής έκτασης 20.000τ.μ. η οποία μπορεί να συλλέξει 500.000κ.μ. νερό ανά έτος, ποσότητα που μπορεί να καλύψει τις ετήσιες ανάγκες 6.000 οικογενειών.

Εκμεταλλευόμενη το νερό της βροχής, η μονάδα παραγωγής πετυχαίνει ταυτόχρονο δύο πολύ βασικούς στόχους. Ο πρώτος έχει να κάνει με την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της μείωσης κατανάλωσης νερού από το δίκτυο ύδρευσης και ο δεύτερος με την ποιότητα του νερού που χρησιμοποιείται για τη βαφή των αυτοκινήτων.

Το νερό της βροχής έχει μηδενικά ποσοστά ασβεστίου, ενώ με την παράλληλη φύτεψη βλάστησης που με φυσικό τρόπο απομακρύνει ίχνη μετάλλων και άλλες ουσίες, το νερό από την τεχνητή λίμνη του Cassino έχει τα ιδανικά χαρακτηριστικά ώστε να επιτρέπει τη μέγιστη αποδοτικότητα στη διαδικασία βαφής.

Παρά τις υψηλές επιδόσεις και τον premium χαρακτήρα, οι Giulia και Stelvio παράγονται με τη μέγιστη προσοχή όσον αφορά στο σεβασμό του περιβάλλοντος και των ανθρώπων. Για αυτό το λόγο στο εργοστάσιο του Cassino εφαρμόστηκε μια ολιστική προσέγγιση όσον αφορά στη διαχείριση αποβλήτων.

Το πρώτο βήμα είναι η βελτιστοποίηση της κατανάλωσης πρώτων υλών μέσω των διαδικασιών υψηλής ακρίβειας. Στη συνέχεια η ομάδα παραγωγής δημιούργησε νέα εξαρτήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν πολλές φορές, όπως για παράδειγμα προστατευτικά του αμαξώματος κατά την πορεία του αυτοκινήτου στα στάδια κατασκευής. Τα δύο τελευταία βήματα είναι η ανακύκλωση και η ανάκτηση υλικών ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον.

Όλα τα παραπάνω οδήγησαν ώστε η παραγωγή των Giulia και Stelvio να απαιτούν μόνο την ακριβή ποσότητα πρώτων υλών, εξαλείφοντας τα απόβλητα και μεγιστοποιώντας το βαθμό επαναχρησιμοποίησης υλικών και εξαρτημάτων.

Όλες οι παραπάνω διαδικασίες λειτουργούν αρμονικά χάρη στην εφαρμογή ενός καινοτόμου συστήματος παραγωγής που πέρασε το Cassino στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης (4.0). Η συνδεσιμότητα των μηχανών με τους ανθρώπους βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία, έτσι ώστε η παραγωγή να ολοκληρώνεται με απόλυτη ασφάλεια, κορυφαία ποιότητα, αλλά και τον ελάχιστο χρόνο.

Οι εργαζόμενοι στη γραμμή παραγωγής επιβεβαιώνουν κάθε φάση της διαδικασίας μέσω smartwatches, ενώ οθόνες παρουσιάζουν με ψηφιακή μορφή την παραγωγή του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Ανά πάσα στιγμή ο εργαζόμενος μπορεί να ζητήσει βοήθεια ή και να σταματήσει την παραγωγή εφόσον διαπιστώσει οποιοδήποτε πρόβλημα. Η άμεση διάδραση μεταξύ μηχανών και ανθρώπων εκτός από την κορυφαία ποιότητα μειώνει σημαντικά και τον απαιτούμενο χρόνο για την παραγωγή.

Η εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την κατασκευή των Giulia και Stelvio μέσω της νέας εποχής στην παραγωγή του Cassino, επιτρέπει ένα πλήρως εξατομικευμένο αυτοκίνητο να απαιτεί μόλις 100 ημέρες για την παράδοση του από την παραγγελία.

Στην Ελλάδα τα μοντέλα είναι διαθέσιμα με μια ευρεία γκάμα κινητήρων και εκδόσεων εξοπλισμού, αλλά και χαρακτηριστικών εξατομίκευσης ώστε ο κάθε αγοραστής να διαμορφώσει τη δική του ξεχωριστή Giulia ή Stelvio και να την παραλάβει σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα. Η γκάμα των δύο μοντέλων ξεκινούν από τις 46.600 (Giulia) και 53.700 ευρώ (Stelvio), με 4ετή εργοστασιακή κάλυψη εγγύησης με ισχύ έως και 160.000χλμ.

Διαβάστε επίσης:

EKO Acropolis Rally: Ο σκληρότερος αγώνας της χρονιάς!

F1: 23+1 αγώνες το ’23!