Ανανεώθηκε το 2020 και βρίσκεται στην καλύτερη και πιο ώριμη φάση. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα και για την εκτενή δοκιμή μας στην τετρακίνητη Veloce με τα 280PS. Ποτέ δεν έκρυψα την αγάπη μου για τη φίρμα, ούτε πως μου αρέσει η Giulia τόσο εμφανισιακά όσο και οδηγικά.
Την έκδοση με τα 200PS την είχα οδηγήσει πίσω στο 2017 από το Μιλάνο ως το Σεν Μόριτς στο πλαίσιο της παρουσίασης της Stelvio, στο Passo dello Stelvio.Δεν με είχε απογοητεύσει, τουναντίον.
Συμπληρώσαμε πάνω από 1000km με την «μικρή» έκδοση Sprint 2.0lt/200PS και αναφέρουμε…
Η έκδοση δοκιμής μας ήταν η Sprint σε χρώμα ουρανί, ένα δυο τόνους πιο ανοιχτό από το χρώμα που είχαν λανσάρει κάποτε την 156 οι Ιταλοί κάνοντας πάταγο. Τα καθίσματα στο εσωτερικό είναι επενδυμένα μ’ έναν καλαίσθητο συνδυασμό ύφασμα-δέρμα.
Η θέση οδήγησης είναι οδηγοκεντρική, το 8αρι κιβώτιο ταχυτήτων άψογο, το τιμόνι θα το ήθελα με πιο παχιά στεφάνη και λίγο πιο βαρύ. Είναι αλήθεια πως όντας πισωκίνητη η Giulia έχει ένα τιμόνι απαλλαγμένο από τις αντιδράσεις της μετάδοσης.
Είναι εξαιρετικά άμεσο, πιο άμεσο απ’ ότι θα ήθελα και χρειάζεται μικρότερες γωνίες στροφής απ’ ότι πιστεύεις και λιγότερη δύναμη. Το μαθαίνεις και συνηθίζεις γρήγορα.
Τα ποιοτικά υλικά, η απαράμιλλη Ιταλική σχεδίαση/αισθητική, η ενσωματωμένη στο ταμπλό οθόνη με τρόπο μοναδικό, δημιουργούν ένα διαχρονικό σύνολο:
Κλασσικά όμορφη όπως οι περισσότερες Alfa Romeo. Η οθόνη είναι πλέον και αφής (8,8΄΄) αλλά αν θες μπορείς να την χειρίζεσαι και από το μεγάλο περιστροφικό διακόπτη. Υπάρχει ακόμη ένας μικρός δεξιά του για τον ήχο και ένας μεσαίας διαμέτρου αριστερά του για την αλλαγή χαρτογράφησης: Dynamic, Normal, All Weather.
Η ανάρτηση της Giulia (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) σε συνδυασμό με τις ζάντες 18 ιντσών εξασφαλίζουν εξαιρετική άνεση χωρίς κανένα συμβιβασμό σε κράτημα.
Τολμώ να πω πως η Sprint δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από την Veloce με τα ρυθμιζόμενης σκληρότητας αμορτισέρ.
Οδηγώντας την εντός πόλης, σε χαρτογράφηση Normal ομολογώ πως η λειτουργία του κιβωτίου δεν γίνεται καν αντιληπτή. Δεν μπαίνεις στη λογική να αλλάξεις χαρτογράφηση, δε χρειάζεται να πατάς βαθιά το γκάζι, ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας τραβά από το ρελαντί. Απολαμβάνεις άνεση και απήχηση. Η Giulia τραβά τα βλέμματα σε κάθε πέρασμά της.
Ταξίδεψα μαζί της, αργά βράδυ Παρασκευής έφτασα ξημερώματα Σαββάτου. Στον αυτοκινητόδρομο βάζεις το διατηρητή ταχύτητας (cruise control) στα 130 -140km/h και σε συνδυασμό με τη διατήρηση λωρίδας και τη διατήρηση απόστασης, αφήνεις την Alfa Romeo να «οδηγεί» και εσύ επιβλέπεις.
Για τα υπόλοιπα ένεκα το προχωρημένο της ώρας επαφίεσαι στα φώτα led που φωτίζουν στα 250m, έτσι δεν έχεις άγχος για το νυχτερινό ταξίδι.
Αριστερά από το τιμόνι χαμηλώνει ο φωτισμός της ψηφιακής οθόνης οργάνων (7΄΄) και της κεντρικής οθόνης και το μόνο που μένει είναι μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με το/την συνεπιβάτη/τιδα.
Η ηχομόνωση, η καλή αεροδυναμική και το ποιοτικό ηχοσύστημα, συντελούν στο να φτάσεις ξεκούραστος στον προορισμό σου.
Ξεκινώντας μετά τα διόδια δύσκολα θα αντισταθείς στον πειρασμό να επιλέξεις Dynamic και να επιταχύνεις. Ένα ευχάριστο γουργουρητό του κινητήρα σε ενεργοποιεί, αλλάζεις ταχύτητες στο όριο των στροφών από τα paddles, χωρίς να αφήσεις γκάζι και ναι είναι πραγματική Alfa Romeo, φτάνουν και περισσεύουν τα 200PS!
Σε δρόμο με στροφές η Giulia βρίσκεται στο στοιχείο της. Διαγράφει τροχιές αγέρωχη και όσο κι αν πιέσεις απροβλημάτιστη. Εκπληκτικό εμπρός μέρος, τα ηλεκτρονικά αφήνουν να την πλασάρεις γλιστρώντας λίγο την ουρά και μετά επαναφέρουν την τάξη. Είναι όσο πισωκίνητη χρειάζεται για να είναι ευέλικτη και όχι υποστροφική.
Χάθηκα με τις ώρες στα περάσματα από το Ανατολικό στο Δυτικό Μαίναλο, εξ ου και οι φωτογραφίες μαζεύτηκα όταν νύχτωσε και άναψε το λαμπάκι της βενζίνης. Την πίεσα πολύ για να φτάσει στα 9lt/100km είμαι σίγουρος πως μπορώ να κατέβω κάτω από τα 8lt/100km με προσεκτική οδήγηση.
Αλλά πείτε μου ποιος νοιάζεται να την οδηγήσει προσεκτικά;
Στο δια ταύτα τώρα στην ίδια τιμή προσφέρεται η BMW 320i των 184 PS αλλά και η ολοκαίνουργια Mercedes C180 1.5lt/184PS. Στο ερώτημα του τίτλου αν επαρκούν τα 200PS η απάντηση είναι: Με το παραπάνω, περισσεύουν κιόλας. Μάλιστα προσωπικά θα επέλεγα πισωκίνητη και όχι τετρακίνητη έκδοση, μου ταιριάζει καλύτερα η συμπεριφορά της.
Έχει και πισωκίνητη έκδοση με 280PS, η τελική επιλογή δική σας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Alfa Romeo Giulia 2.0 Sprint
- Κινητήρας: 1.995 cc
- Ισχύς: 200 PS/ 5.000 rpm
- Ροπή: 33.6 kgm/ 1.750 rpm
- Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
- Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
- Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,6 sec
- Τελική ταχύτητα: 230 km/h
- Μέση κατανάλωση δοκιμής: 9,2 lt/100 km
- Εκπομπή CO2: 164 gr/km
- Τέλη κυκλοφορίας: 401 ευρώ
- Βάρος: 1.429 kg
- Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.643 x 1.860 x 1.411 mm
- Χώρος αποσκευών: 480 lt
- Τιμή: Από €39.500€ (43.100€ η Sprint)
Διαβάστε επίσης:
Alfa Romeo Giulia: Ξεπούλησε!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Προϋπολογισμός 2025: 15+1 ερωτήσεις και απαντήσεις από το υπουργείο Οικονομικών
- Χατζηθεοδοσίου: Σοκ και δέος – Να δούμε τον φορολογικό έλεγχο να γίνεται πράξη
- ΥΠΑ: H επιβατική κίνηση στο 10μηνο του 2024 ξεπέρασε αυτή ολόκληρου του 2023
- Eurobank: Οι λόγοι πίσω από το διαχρονικά «φουσκωμένο» ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών