Μιλώντας με έναν από τους τρεις οργανωτές τον Άρη Γαλανόπουλο, μάθαμε ότι δεν θα γίνει η έκθεση ούτε φέτος.

Τη στιγμή που ανοίγει η αγορά μετά από έναν δύσκολο χειμώνα, ξεκινά ο τουρισμός και γίνονται συνέδρια – εκθέσεις πλέον αλλά και άλλες εκδηλώσεις με αρκετό κόσμο, δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί πως θα ακυρωθεί η έκθεση αυτοκινήτου που λόγω της πανδημίας δεν έχει διοργανωθεί τα τελευταία χρόνια.

Η αγορά καταγράφει μια πορεία σταθερή ίδια με το 2021 (-4% σε σχέση με πέρυσι το πρώτο τρίμηνο) και οι προβλέψεις για το 2022 είναι ότι θα ξεπεράσει τις 100.000 οχήματα. Σε μια υγιή οικονομία 10.5 εκ κατοίκων αντιστοιχούν διπλάσιες πωλήσεις σίγουρα πάνω από 200.000 ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μισές πωλήσεις του πρώτου τριμήνου ήταν εταιρικές. Βέβαια είναι η εποχή που ταξινομούνται τα οχήματα για τις τουριστικές ανάγκες της σεζόν. Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον θα περίμενε κανείς να προχωρήσει κανονικά η «Αυτοκίνηση 2022». Πόσο μάλλον που ήταν εξαιρετικά θετική η εικόνα για συμμετοχές και σχεδόν 20 εισαγωγικές εταιρείες είχαν δεσμευτεί για την παρουσία τους. Κι όμως ακυρώθηκε.

Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων είναι ότι δεν έχουν διαθεσιμότητα, δεν έχουν αυτοκίνητα να πουλήσουν. Μάλιστα κάθε περίπτωση είναι διαφορετική καθώς υπάρχουν εταιρείες οι οποίες είχαν πουλήσει από το 2021 σχεδόν όλη την παραγωγή του 2022 αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις όπου η διαθεσιμότητα είναι καλή και μπορείς να έχεις το αυτοκίνητό σου για το καλοκαίρι.

Επιπλέον είναι κοινή πρακτική η έλλειψη/καθυστέρηση του «φθηνού» και η διαθεσιμότητα του ακριβού. Αν θες το 1.2lt θα πρέπει να περιμένεις ένα χρόνο, αν θες το επαναφορτιζόμενο με τα 300PS έλα μεθαύριο να παραλάβεις.

Κάποιοι μεγάλοι κατασκευαστές οχημάτων με παγκόσμια πελατεία ανακατευθύνουν μερικές χιλιάδες οχήματα σε αγορές όπου έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους ή πιο φιλόδοξους στόχους.

Μάλιστα είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι στην εγχώρια αγορά υπάρχουν σκέψεις από εμπόρους για καταγγελίες διαφυγόντων κερδών: «Αφού μου λες να πουλάω μόνο Μπανζάι αλλά Μπανζάι δε μου δίνεις εγώ εκτιμώ ότι θα πούλαγα ακόμη 100, οπότε δώσε μου τις προμήθειές μου αλλά και τα διαφυγόντα κέρδη γιατί ο πελάτης αγόρασε Τζατζάι».

Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα και με τον πόλεμο στην Ουκρανία να μην βοηθά ήταν αναπόφευκτη η ακύρωση της έκθεσης. Αξίζει να τονιστεί και το θέμα των εξόδων καθώς κάποιες εταιρείες για να διατηρήσουν την κερδοφορία τους, κόβουν από παντού.

Φυσικά τα στελέχη που εισηγούνται τις περικοπές ξεχνούν ότι θεμελιώδης προϋπόθεση για να πουλήσεις είναι να δει ο πελάτης το νέο μοντέλο. Για να το δει θα πρέπει να υπάρχει έκθεση, να υπάρχει test drive, να υπάρχει ως δοκιμή στα εξειδικευμένα μέσα για να διαβάσει κριτική, να υπάρχει γενικώς. Εύκολο να ακυρωθεί το έξοδο αλλά νομοτελειακά έχει δυσανάλογα μεγάλο κόστος αυτή η επιλογή. Βέβαια σε μια αγορά σαν την ελληνική, πιθανότατα το «περικόπτω στέλεχος», θα έχει αλλάξει θέση/εταιρεία/ρόλο προτού αποτυπωθούν οι συνέπειες των επιλογών του. Αξίζει να τονιστεί πως η έκθεση μοτοσυκλετών Athens Motoshow 2022 άνοιξε σήμερα τις πύλες της στο Γκάζι και διεξάγεται κανονικά.

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμές 5G με Wrangler

Έχει λινάρι το αμάξι σου;